Никола Тесла vs Доливо-Добровольский ...(далее ДД)
Считается, что ДД (из википедии):
Создал асинхронный двигатель переменного тока (1889), разработал систему трехфазного тока (1890). Один из основоположников электротехники. Разработал ряд измерительных приборов, как для постоянного, так и переменного тока.Основанием для этого является публикация иудейского "ученого" из МЭИ. (Шнейберг Я. А. Создатель первых трёхфазных электроизмерительных приборов // Мир измерений. — 2010. — № 3.)
Позвольте Вас спросить, уважаемый Шнейберг, где Вы видели хоть один патент ДД на двигатели ? (странное кстати совпадение, фамилия какая-то не русская, похоже на представителя лживой нации)
Из википедии:
Трёхфазный асинхронный электродвигатель с короткозамкнутым ротором типа «беличья клетка» (1889) - (где патент, доказательства ?).
Трёхфазный асинхронный двигатель с фазным ротором и пусковым реостатом (чертеж представлен, например, в 1899 году при докладе на Первом Всероссийском электротехническом съезде , см. также британский патент №20425 от 15 декабря 1890 года на фазный ротор).
Где патент на двигатель а не на ротор?
Искрогасительная решётка для выключателей (германские патенты №266745 и №272742 от 4 мая и 24 июля 1912 года соответственно). Не спорю.
Фазометр (1892, германский патент №68215 от 14 апреля 1892 года под названием «Vorrichtung zur Bestimmung des Phasenunterschiedes zwischen zwei Wechselströmen») . Не спорю, возможно.
Стрелочный частотомер (1897). Возможно
Так вот, кроме патентов на: Стрелочный частотомер, Искрогасительная решётка, у ДД нет, в то время как у Тесла более 20 патентов на двигатели причем значительно ранее ДД.
Спрашивается, почему Доливо-Добровольский патентовал какие-то мелочи а не двигатели? Или все-таки была совесть не присваивать чужое..
Беличья клетка, кстати тоже не заслуга ДД. Она была известна современникам Тесла и конечно же самому Никола. На выставке он представил более 10 разных роторов, в т.ч. и пресловутую беличью клетку. Да и нафиг она вообще не нужна, можно использовать и фазный ротор, который точно есть в патентах Никола Тесла и который не уступает по показателям (кпд).
Список всего некоторых запатентованных двигателей тесла:
1.U.S. Patent 359,748 - Dynamo electric machine - 1887 March 22 - Improve construction; Facilitate easier construction; Reduce the cost; Magnetic frame; Armature; Alternating current synchronous motor.
2.U.S. Patent 381,968 - Electro magnetic motor - 1888 May 1 - Mode and plan of operating electric motors by progressive shifting; Field Magnet; Armature; Electrical conversion; Economical; Transmission of energy; Simple construction; Easier construction; Rotating magnetic field principles.
3.U.S. Patent 381,969 - Electro Magnetic Motor - 1888 May 1 - Novel form and operating mode; Coils forming independent energizing circuits; Connected to an alternating current generator; Synchronous motor.
4.U.S. Patent 382,279 - Electro Magnetic Motor - 1888 May 1 - Rotation is produced and maintained by direct attraction; Utilizes shifting poles; Induction magnetic motor.
5.U.S. Patent 390,414 - Dynamo Electric Machine - 1888 October 2 - Related to the patents of Tesla and Charles F. Peck, numbers: US381968 and US382280; Ordinary forms of continuous and alternate current systems may be adapted to Tesla's system, with slight changes to the systems; Effects their forms; Only the best and most practical solutions are presented to the three most common forms of the devices applicable; Illustrated are the continuous (or closed) circuit machines, machines possessing armatures with coils connected diametrically (known as "open-circuits"), and machines with armature-coils of which have a common joint.
6.U.S. Patent 390,415 - Dynamo Electric Machine or Motor - 1888 October 2 - Improvement in the construction of dynamo or magneto electric machines; Novel form of frame and field magnets that renders the machine more sturdy and compact as a structure; Requires fewer parts; Less difficulty in construction; Lower expense; Useful to alternating and continuous current machines.
7.U.S. Patent 390,721 - Dynamo Electric Machine - 1888 October 9 - Relates chiefly to the alternate current machine invented by Tesla; Related to patents numbered US381968 and US382280; Seeks to avoid mechanical drawback of running high frequency machines; Efficient at low speeds; Producing rotating magnetic poles in one element of the machine and drive the other at a different speed.
8.U.S. Patent 405,858 - Electro Magnetic Motor - 1889 June 25 - Torque, instead of being the result in the difference in the magnetic periods or phases of the poles or to the attractive parts to whatever due, is produce to the angular displacement of the parts which, though movable with the respect to one another, are magnetized simultaneously, or approximately so, by the same currents; Concerns the armature and the field laminations of the magnetic core for the greatest magnetic attractions; Best means to achieve these results.
9.U.S. Patent 416,191 - Electro-Magnetic Motor - 1889 December 3 - Induction motor with two or more energizing circuits; alternating currents of differing phases are passed to produce rotation or operation of the motor; simple way consists of two circuits; alternate way consists of one line that divides the alternating current in the motor circuit and effects an artificial lag in one of the circuit of branches (such as by a different induction capacity).
10.U.S. Patent 416,193 - Electro-Magnetic Motor - 1889 December 3 - Induction motor operation with two or more windings; securing differing phase differences; Phase proportional to the induction and inverse to the resistance encountered by the current; one circuit (the energizing circuit) should have high induction and low resistance (along with possessing the greater length or number of turns) and the converse in the other (which has few turns of finer wire or wire that has higher resistance); magnetic quantities of the poles should be approximately equal; Self-induction cores are much longer.
11.U.S. Patent 416,194 - Electric Motor - 1889 December 3 - Drawings include the motor seen in many of Tesla's photos; Classic alternating current electro-magnetic motor; Induction motor operation; Field and armature of equal strengths or magnetic quality; field and armature cores of equal amounts; Coils containing equal amount of copper.
12.U.S. Patent 416,195 - Electro-Magnetic Motor - 1889 December 3 - Induction motor operation with two or more windings; Differing phases; Structural and operational conditions; Armature operation conditions and the obedience to the energizing circuit and stator; Construction and organization principles.
Аргументы в Пользу Тесла:
1. Более 12 патентов на двигатели, более 20 на системы распределения и управления двигателями
2. Первая мощная ГЭС (Ниагарская) построена по патентам двигателей Тесла.
3. Генератор ДД развивал 100 ватт (из википедии), в то время как генераторы Ниагарской ГЭС по патентам Тесла уже давала мегаватты электроэнергии.
4. Все патенты Тесла минимум на 1 год раньше любых чертежей ДД.
Я понимаю, что википедию пишут обычные люди, не разбирающиеся в элетротехнике или когда-то учившиеся в МЭИ, зашоренные навязанными догматами и не имеющие собственного мнения, но такая явная ложь это уже слишком...
Я понимаю, что википедию пишут обычные люди, не разбирающиеся в элетротехнике или когда-то учившиеся в МЭИ, зашоренные навязанными догматами и не имеющие собственного мнения, но такая явная ложь это уже слишком...
Если Вам надоела коммерция, ложь и низкое качество Яндекс, прошу высказаться в группе фейсбук Антидзен. Источник https://web.facebook.com/antidzen.ru/