Найти тему

Online class #2. "Объясните мне конструкцию there is/there are, пожалуйста."

Оглавление

(2, 3, 4 grades)

Сегодня индивидуальный онлайн-урок по запросу.

Родители и учителя часто впадают в панику, когда дети начинают проходить тему There is/there are. Ученики не могут понять эту конструкцию, не могут ее запомнить или не используют. Я не испытывю стресс, когда надо изучить эту тему, потому что у меня есть четкий план и я его придерживаюсь:))

Все просто. Ребенок на первом уроке должен понять, для чего нужна данная конструкция, какой смысл она придает предложению. А дальше продолжать ее использовать на каждом уроке, доводить до автоматизма с разными темами.

Цель первых уроков - это научить узнавать ее, понимать на слух и на письме. Но для этого нужна подготовка.

🌞Перед этой темой ученики должны хорошо усвоить формы глагола be. Необходимо добиться четкого понимания, что

is - with 1 thing,

are - with many things.

🍀Убедитесь, что такого типа предложения для них не проблема.

(Проверяем это, конечно, с помощью вопросов по картинке.)

What colour is the sofa? What colour are the cats? Where is the girl? Where are the balls?

  1. The sofa is green. The cats are black.
  2. The robot is in the bedroom. The balls are under the bed. The girls are in the park. The toys are on the floor.

Если справились успешно (выбрали верный глагол и предлог), то переходите к новой теме.

👩‍🏫Lesson plan.

Objectives:

Children can understand the structure and talk about things in the room, using there is/there are/there isn't/there aren't

Warm-up. (5 min)

Teacher: Let's do a quiz. Are you Mabel, Dipper or..? (Дописываем на доске имя ученика)

(Ученик отвечает на вопросы полными предложениями и получает очки за правильный ответ. Количество очков за ответ написано в кружке. (В зеленый круг впишите 1 очко за доп. вопрос Where? В желтый - total score) В конце подсчитываем очки и выясняем кто они сегодня. В шутку привествуем: Oh, your are Mabel! Hello, Mabel. Nice to meet you today!)

Set it up. (10 min)

Teacher: Look at the pictures and words.

-3

"a book on the bed" isn't a sentence.

I want to say in English: На кровати есть книга. But ...something is missing here.

Teacher: We need these words: There is/There are...

-4

Teacher: there is (3 times)

Student: there is (3 times)

Teacher: there are (3 times)

Student: there are (3 times)

Now, look. I can make a sentence. There is a book on the bed.

Now, you say.

Students: There is a book on the bed. (3 times)

Teacher: What about "books on the bed"? There is or There are?

-5

Teacher: What's the rule?

There IS (a) + 1 THING

There ARE + 2,3,4.. THINGS.

Teacher: Look at the slide and copy my notes.

Students draw quick pictures and write down example sentences.

-6

Teacher: Now, you try to make correct sentences.

-7

Teacher: And what is missing here?

-8

Teacher: The correct sentence: There is a cake and a ball under the table.

There are monkeys and a dog in the kitchen.

Если первое слово из твоего перечисления в ед.числе, то и начинаем с There is

Если первое слово во мн.числе, то начинаем с There are.

Let it run. (20 min)

After that, the student goes to practice.

HERE WE USUALLY WORK WITH A PICTURE. I personally take pictures from "Fun" for starters or movers.

Знакомим ученика с вопросом: How many__s are there?

(Пишем его на доске)

Примерные вопросы для отработки.

Teacher: Do you see people? How many people?

How many people are there in the room?

Student: five people

Учитель записывает ответ на доске, но впереди ставит пропуски и вопрос.

Teacher: "five people" is not a sentence. What is missing?

Student: There are five people.

Так прорабатывам вопросы устно, пока ученик начнет без подсказки правильно строить полные предложения.

-9

Можно часть вопросов выписать на доску и попросить учеников прочитать и письменно ответить на них. Учитель наблюдает и направляет, если есть ошибки.

Заключительные вопросы для проверки усвоения материала.

Teacher: Are these people friends or a family?

Student: They are a family.

Teacher: Yes, and there are 5 people in this family. (Записываем предложение на доске, чтобы дети видели порядок слов)

Записываем еще один вопрос на доске:

How many people are there in YOUR family?

Знакомим ученика с отрицательными предложениями.

Работаем с этой же картинкой. Закрашиваем предметы и утверждаем.

Teacher: Look, there is a boy in the room. Yes? (мальчик закрашен, поэтому ученик не соглашается)

Student: No.

Teacher: Right. No, there is not a boy in the room.

(Пишем is not - isn't)

Проговариваем предложение вместе с учеником. There isn't a boy in the room.

Teacher: Look. There are two lamps in the room. Yes? (закрашиваем лампы)

Student: No.

Teacher: No, there are not (any) lamps in the room. (are not - aren't)

Let's write the rule.

Дополняем запись.

✅There is

❌There isn't

✅There are

❌There aren't

Play-time. (8 min)

Урок я страюсь всегда закончить игрой, которая не требует особой подготовки.

В данном уроке игра: Yes or No. (подготавливает к следующей теме: вопросительные предложения с there is/there are)

Teacher: Let's play. Listen. There isn't a computer on my table. Yes or No?

Student: Yes.

Teacher. Yes, there is. (ученик должен повторить за учителем этот ответ)

You got a point.

Now it's your turn.

Student: There is a pen on my chair.

Teacher: No, there isn't. Am I right?

Подсчитываем очки и определяем победителя.

Cool down (1-2 min)

1. What did we learn? Что узнали?

There is/there are

2. Can I say: There is pencils in my hand?

What is the correct sentence?

Very good. You are doing great!

Thank you and have a good day!

Bye!