Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам научное издание из Ирана Journal of Research in Applied Linguistics. Журнал имеет третий квартиль, находится в открытом доступе, выходит два раза в год, издается в Shahid Chamran University of Ahvaz, его SJR за 2019 г. равен 0,13, печатный ISSN - 2345-3303, электронный - 2588-3887, предметные области - Языки и лингвистика, Языкознание. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Алиреза Джалилифар, контактные данные - a.jalilifarscu.ac.ir
Это международный журнал прикладной лингвистика издаётся в Ахвазском университете имени Шахида Чамрана (Иран), здесь используется двойное слепое, рецензирование. Издание является форумом, посвященном изучению языка в употреблении в качестве аспекта социальной жизни. К публикации принимаются эмпирические статьи, представляющие сравнительный или методологический интерес для специалистов в области прикладной лингвистики и смежных дисциплин, также приветствуются подходы к изучению языка с методологическими инновациями.
Пример статьи, название - Nominal and pronominal referring terms in the speech of an Arabic-English bilingual child: A case study. Заголовок (Abstract) - This study was designed to trace the developmental path of the nominal and pronominal referring systems in the production of an English-Arabic bilingual child. The child’s spontaneous speech was recorded, and data were analysed. Data sets were clustered into five age spans starting from 1;9 to 3;9. The study was conducted under the framework of the Semantic Complexity Hypothesis embedding three psychological principles of acquisition (i.e. ease of observability of referent, meaningfulness of referent and distinctiveness of the sound signal that indicates the referent). The Person-Role Hypothesis was also used as a framework to explain the development of the pronoun systems of both languages. The findings of this study provide further evidence for the early advantage of nouns as referring expressions. They also reveal the early emergence of nouns with concrete referents as well as nouns of meaningful referents. These findings confirm the importance of the Person-Role Hypothesis in the sequence of acquiring pronominal referring expressions. Keywords: Referring Expressions; Pronouns; Meaningfulness; Observability; Person-Role