Найти тему
СкопусБукинг

Журнал в Скопус из США, первый квартиль (эмбриология), Anatomical Sciences Education

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам американское научное издание Anatomical Sciences Education. Журнал имеет первый квартиль, издаётся в John Wiley & Sons Inc., его SJR за 2021 г. равен 1,043, импакт-фактор 6,652, печатный ISSN - 1935-9772, электронный - 1935-9780, предметные области - Эмбриология, Анатомия, Гистология, Медицина (общие вопросы). Вот так выглядит обложка:

Редактором является Джейсон Орган, контактные данные - jorgan@iu.edu, pawlina.wojciech@mayo.edu, ase@anatomy.org.

-2

Цель заключается в обеспечении международного форума для обмена идеями, мнениями, инновациями и исследованиями, основанными на фактических данных, по темам, связанным с образованием в области общей анатомии, эмбриологии, гистологии, неврологии, биомедицины и наук о жизни. Журнал охватывает все уровни образования в области анатомических наук, включая бакалавриат, магистратуру, аспирантуру, сестринское дело, смежное здравоохранение, ветеринарию, медицину (как аллопатическую, так и остеопатическую) и стоматологию.

Адрес издания - https://anatomypubs.onlinelibrary.wiley.com/journal/19359780

Пример статьи, название - How students discern anatomical structures using digital three-dimensional visualizations in anatomy education. Заголовок (Abstract) - Learning anatomy holds specific challenges, like the appreciation of three-dimensional relationships between anatomical structures. So far, there is limited knowledge about how students construct their understanding of topographic anatomy. By understand-ing the processes by which students learn anatomical structures in 3D, educators will be better equipped to offer support and create successful learning situations. Using video analysis, this study investigates how students discern anatomical structures. Sixteen students at different levels of education and from different study programs were recorded audiovisually while exploring 3D digital images using a computerized visualization table. Eleven hours of recorded material were analyzed using interaction analysis and phenomenography. Seven categories were identified during data analy-sis, describing the qualitatively different patterns of actions that students use to make sense of anatomy: decoding the image; positioning the body in space; purposeful seeking, using knowledge and experience; making use of and creating variation; aimless exploration, and arriving at moments of understanding. The results suggest that anatomy instruction should be organized to let the students decide how and at what pace they examine visualized images. Particularly, the discovery process of decoding and positioning the body in space supports a deep learning approach for learning anatomy using visualiza-tions. The students' activities should be facilitated and not directed. KEYWORDS: 3D technology, gross anatomy education, learning anatomy, medical education, undergraduate education, visualization table

Наука
7 млн интересуются