Найти тему
Чтец смыслов

Текст службы священномученику Фаддею, архиепископу Тверскому

Текст службы священномученику Фаддею утвержден к общецерковному богослужебному употреблению на заседании Священного Синода 27 декабря 2023 года (журнал № 131). Память священномученика Фаддея 18 декабря / 31 января

СВЯЩЕННОМУЧЕНИКА ФАДДЕЯ, АРХИЕПИСКОПА ТВЕРСКАГО

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 1.

Подобен: Небесных чинов:

Кровию мученик страны языков обновивши,/ Церковь в пустыни лик преподобных сокрывает/ и тех украшает красотою евангельскою,/ да род христианский обновят учений водами,/ от нихже единаго Фаддея святаго почтим,/ мученичеством слово учительное запечатлевшаго.

Святительства благодать срастворив/ иночестей нищете духоносней,/ о единем точию попечение имел еси:/ еже соединитися апостольски с народом Божиим/ и словом сердца устроити,/ прочее бо, рекл еси, приложит Христос,/ якоже во Евангелии научихомся.

Каменю драгий, чистый сосуде,/ кротости Христовы исполненный,/ от тихия келлии на престол архиерейский привелся еси,/ да премирно концем сияеши,/ высотою и глубиною духа твоего/ любовь Божию верным людем изливая.

Церкве светлость, времене нашего чудо,/ пастырь, избравый святости путь:/ сими имены тя Святый Патриарх нарече,/ святителю славный Фаддее,/ с нимже ныне Церковь тя ублажает/ и поет, яже паче силы, подвиги твоя.

Глас 2:

Никтоже восхощет отрещися земных,/ аще не узрит свет Христов на лице праведнаго./ Ты же, отче Фаддее, таковаго свидетеля обрел еси,/ пастыря Кронштадтскаго Иоанна,/ Евангельским глаголом путь тебе сказующаго:/ аще любиши Мя, паси овцы Моя,/ егда же состареешися, зван будеши ко страданию:/ темже остави вся и по Мне гряди.

Cеяти семя слова Божия возжелев,/ рече святитель Фаддей якоже Павел иногда:/ Тебе ради, Господи, тело мое порабощаю,/ да не како иным проповедуя, неключимь буду:/ подвигом бо преподобная Мария образ покаяния миру даде,/ подвигом же апостоли свет Твой во страны пронесоша;/ сих же общника и мене покажи, Спасе,/ да делатель буду жатвы Твоея.

Благую часть избрав, еже слову внимати,/ святителю Фаддее богомудре,/ пажити стаду Христову уготовал еси,/ и во дни глада духовнаго тьмы народа препитал еси,/ на зов твой текущия сретая с любовию,/ и на распутия уклонившияся привлекая с милостию;/ темже и нас, святый пастырю, настави/ от класов церковных собрати богатство.

Учителей лживых, яко медь звенящую,/ обличил еси, святителю праведне,/ паству же призвал еси послушати совести глас,/ высоту возвещающь любве Божия,/ не в высокомудрых почивающия,/ но паче солнца во святых сияющия,/ иже небо душ наших обновляют,/ темже молим тя, и нам помози,/ подвигом истинным любовь Христову стяжати.

Слава, глас 4:

Не печаль, но радость да исполнит души наша,/ яже подвигу и жертвам открыем, братие,/ рекл еси, святителю, юзники утешая,/ посреде темницы светом небесным осияваемь:/ не унывайте, Христос бо с нами есть;/ и время прииде христианское настоящее;/ темже и мы, бодренному сердцу твоему дивящеся,/ молим тя помощь с Небесе подати,/ во еже умертвити уды наша, яже на земли,/ да в радости духовней Христу послужим.

И ныне, глас тойже:

Вифлееме, украшайся,/ воспой, граде Сионе,/ радуйся, пустыне, предобручающи радость:/ звезда бо предъидет в Вифлеем,/ возвещающи хотящаго родитися Христа,/ и вертеп приемлет Невместимаго всеми,/ и ясли готовятся восприяти Жизнь вечную./ Тому вси воспоим и возопиим:/ спаси души наша, Иисусе Боже,/ воплотивыйся нас ради.

Вход. Прокимен дне.

И чтения три общая священномученику

Российскому XX века единому.

На литии стихиры, глас 1:

Священными песньми, якоже цветы,/ священную память украсим превознесенную/ священномученика Фаддея, Тверския земли молитвенника,/ и всея Церкве Русския освященнаго адаманта веры,/ на всяк день Богу священнодействовавша,/ и священное заколение Тому себе явивша,/ темже, священную раку его ныне обстояще,/ молитвы возносим, сице глаголюще:/ священие душ наших и болезней исцеление,/ священниче Святыя Троицы, святителю преславный,/ призри на усердное моление чад твоих/ и подаждь нам от Христа Бога велию милость.

Глас 5:

Помазанием святаго елея твоего,/ святителю чудотворче Фаддее,/ исцеления всегда приемлем,/ благодаряще Христа Бога,/ Иже дарова нам таковаго заступника,/ врача недугов душевных и телесных,/ пекущася день и нощь о спасении нашем:/ словом, сквозе гонения до нас дошедшим,/ благодатию, обильно на нас изливающеюся,/ светлою мыслию, всякое недоумение разрешающею,/ темже вопием ти:/ радуйся, людей православных радование и утешение.

Слава, глас 2:

Жити на радость ближнему своему,/ научи нас, богомудре святителю,/ слезами омочавый ложе свое на всяку нощь,/ в нейже мало упокоеваяйся,/ множае молитвы творил еси,/ и поучения от сокровищ церковных собирал еси,/ да слово истины возвестиши заутро во храме Божии,/ темже и Христос слово твое сохрани,/ егоже ныне, яко сокровище имуще,/ радости твоея о Господе Воскресшем исполняемся.

И ныне, Богородичен, глас тойже: О чудесе новаго всех древних чудес:

На стиховне стихиры, глас 5:

Юныя наставляя народу Божию служити,/ отечески вещал еси им:/ не будите яко богач оный немилостивный,/ на всяк день суетно веселяйся,/ обаче, Христово снизхождение помянувше,/ снидите к людем погибающим,/ лица же не отвратите скудости их духовныя:/ служитель бо Христов, от страстей очистився,/ нетесно вмещает скорби ближняго и раны его;/ темже молим тя, отче Фаддее милосердный,/ помози и нам ближними быти страждущим на земли.

Стих: Праведник яко финикс процветет,/ яко кедр, иже в Ливане, умножится.

Иноки научая тесными враты входити,/ братски возглаголал еси им:/ не приимем гласа ругающихся деланию нашему,/ еже есть трезвение и брань ко страстем,/ но, взирающе на Крест Христов,/ скорбьми да хвалимся яко богатством,/ имиже любовь Божия в сердца наша излияся,/ вемы бо яко пути жизни нашея/ ко очищению сердца Христос устрояет;/ темже молим тя, преподобне Фаддее освященный,/ и нам от страстей очиститися Богу помолися.

Стих: Насаждени в дому Господни,/ во дворех Бога нашего процветут.

Чие сердце не возболезнует,/ зря Отечества разорение и веры попрание?/ Рекл еси, отче, со скорбию пастве твоей:/ како в ризу крещения светлу облекшиися иногда,/ фарисеем слепым ныне уподобишася, глаголюще:/ не требуем покаяния, но Церковь хощем обновити?/ Не ведят бо рабы мира сокровенную Церкве красоту/ и славу жизни Ея духовную,/ яже присно юнеется и верных в силе обновляет;/ обаче в день Христов возсияет яко Невеста,/ в виссон чистый одеяна, в правду святых.

Слава, глас 8:

В земли Олонецтей наставник юных нареклся еси,/ люди волынския и кавказския во испытаниих укрепил еси,/ паства же астраханская тобою от льсти оградися/ и пределы тверския прияша словеса твоя,/ град же Тверь кровьми твоими освятися/ и цельбоносными мощми твоими ныне красуется;/ мы же тебе, святителю Фаддее, сице вопием:/ Церкве Русския похвала ты еси воистинну.

И ныне, глас тойже:

Восприими, Вифлееме, Божию митрополию,/ Свет бо незаходимый в тебе родитися приходит,/ Ангели удивишася на небеси,/ человецы, прославите на земли,/ волсви, от Персиды преславный дар принесите,/ пастырие, свиряюще, трисвятое пение сладце воспойте:/ всякое дыхание да хвалит Вседетеля.

Тропарь, глас 1:

Хвала Богу и жертва живая/ житие твое, священномучениче Фаддее, явися,/ постом, бдением и молитвою Небесная дарования приим,/ многим добрый помощник и утешитель явился еси./ Пастырскою же мудростию и тихостию нрава украшен,/ лукавства врагов Христовых препобедил еси./ Слава Давшему тебе во страданиих крепость,/ слава яко мученика Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления.

НА УТРЕНИ

На Бог Господь: тропарь святителя, дважды. Слава, и ныне, Богородичен.

По 1-м стихословии седален, глас 6:

Сия рече святитель о книзе псаломстей:/ кое богатство утешения и училище терпения есть,/ подвиг бо изъясни нам и страдание Спасителя нашего!/ Еще же и во Евангелии нам открыся,/ яко Той, на земли жительствуя,/ словесы псаломскими изливаше душу Свою./ Темже со страхом Божиим книзе сей, о чада, внемлите.

Слава, и ныне, Богородичен:

Из Персиды царие злато, смирну и ливан рожденному Царю и Богу принесоша древле, мы же ныне, предпразднующе Рождество Его, благочестномудренне от души надежду, веру и любовь принесем Ему, Деву поюще.

По 2-м стихословии седален, глас 8:

Сия рече святитель о писаниих отеческих: восприимите, о чада, сокровища духа, словеса жизни духовныя, ихже мир забвению предаде, и сим исповеднически последуйте, должны бо есмы утверждати жизнь нашу на учении и житии святых отец наших, и блаженни будем, аще не погубим дара сего: еже чрез слышание слова Божия алчбу души утоляти.

Слава, и ныне, Богородичен:

Из недр Отеческих сошел еси и несказанным истощанием юже по нам нищету восприял еси паче естества, Человеколюбче, в вертеп вселитися благоволил еси, Господи, и, яко Младенец, сосцы питаешися, Зиждитель и Господь. Темже, звездою наставляеми, волсви дары Тебе приносят, яко Владыце твари; пастырие и Ангели дивляхуся, зовуще: слава в Вышних Богу, на землю грядущему родитися, яко Человеку.

Величание:

Величаем тя,/ священномучениче Фаддее,/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа во утверждение на Руси Православия/ претерпел еси.

Псалом избранный:

Бог нам Прибежище и Сила.

Господи, воздвигни силу Твою и прииди, во еже спасти ны.

Глаголах о свидениих Твоих пред цари и не стыдяхся.

Вси языцы обыдоша мя и именем Господним противляхся им.

Тебе ради умерщвляемся весь день, вменихомся, яко овцы заколения.

Крепость моя и пение мое Господь и бысть мне во спасение.

По полиелеи седален, глас 4:

Ветхаго и Новаго заветов писания сказоваше святитель пастве своей, бодрствовати ю призывая: отверзите волею, о чада, ушеса ваша к слышанию благовествования Христова, да не падет на вы кровь святых и кровь свидетелей Иисусовых, но да прозябнет семя слова Божия на земли сердца вашего, из негоже древо велие да возрастет, многим сень подавающее.

Слава, и ныне, Богородичен:

Ныне исполняются пророков проречения: Мария бо грядет родити человеков обновление. Свыше предтекут Небесныя Силы, славу возсылающе нас ради Хотящему родитися, царие предходят персидстии Тому припасти веселящеся.

Степенна 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Проидохом сквозе огнь и воду/ и извел еси ны в покой. Стих: Разжегл ны еси, якоже разжизается сребро. Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 36.

По 50-м псалме, стихира, глас 6:

Надежду восприимите ныне, людие, о Святей Руси болезнующии:/ еда бо может корень благочестия умрети,/ израстивый таковую отрасль любве и веры,/ Фаддея Тверскаго святителя;/ иже, пастырю Кронштадтскому последовав,/ Жертву Безкровную приношаше на всяк день,/ слову Божию поучаяся на всяку нощь;/ иже кротостию уста запечатствова для слова празднаго/ и ревностию огненною к мученичеству востече:/ приидите, припадем к раце мощей его,/ не истязует бо, мали есмы или велицы,/ но всем по коегождо силе дар подает,/ во еже Церкви и Отечеству послужити.

Канон, глас 1.

Песнь 1

Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль,/ непроходимое пройде, яко сушу,/ врага зря потопляема,/ песнь яко Благодетелю поет Богу,/ чудодеющему мышцею высокою,/ яко прославися.

Припев: Святый священномучениче Фаддее, моли Бога о нас.

Греху не поработився, мудре Фаддее, движения вся душевная силою духа запечатствовал еси, посту навык, всяко злострадание терпел еси, любви истинней от Христа научаяся, Егоже ныне на Небесех поеши, яко прославися.

Духа скрижаль, Германа преподобнаго, наставника имел еси, Фаддее богозванне, ко отеческим писанием, яко елень к водам, притекая, душу слезами обновив, Утешителя приял еси, Емуже покланяемся вси, яко прославися.

Повиваемаго рубищи, яко младенца, и исцеления Подающаго прикосновением риз, Христа, кротким сердцем возлюбив, святе Фаддее, во иночестем нищетнем образе подвизался еси: темже риза души, честныя мощи твоя, чудесы прославишася.

Богородичен: Не отлучаешися иноков боговидцев, новаго Израиля, иже мысленное море страстей преидоша, и тии по долгу Тя, Дево, именуют столп огнен, ко Отцу Светов приводяй от тьмы, Егоже поют вернии, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Не мудростию и богатством да хвалится смертный своим,/ но верою Господнею,/ православно взывая Христу Богу и поя присно:/ на камени Твоих заповедей/ утверди мя, Владыко.

Не яко едину некую от добродетелей стяжал еси, но, подвигом крайним себе очистив, образ Христа в души явил еси, Емуже и воззвал еси: во еже пасти словесное стадо Твое утверди мя, Владыко.

Иже из глубины веков корень веры от юности насадил еси во глубину сердечную и плоды духовныя принесл еси Богу, взывая: во словесех живоносных Твоих утверди мя, Владыко.

Крещения благодати отпадающим второе апостольски Христа проповедал еси, страж быв веры Православныя, и сердцем, скорбию терзаемым, Богу взывал еси: утверди Церковь Русскую, Владыко.

Богородичен: Чистота девства Твоего, Марие Богоневесто, силы души Твоея в крепости сохрани, сердце же откры любви к Богу и человеком, от нихже уневеститися Христу хотящия утверди, Святая Владычице.

Седален, глас 4:

Весь огнен быв чистоты ради жития твоего и ревности о угождении Богу исполнен, всех призывал еси, якоже праведный Иоанн иногда, к Чаши Христове спасительней, обаче в разуме глаголал еси: ныне семя безсмертия точию восприемлем, егда же страсти умертвити потщимся, тое возрастати начнет в сердцах наших таинственно.

Слава, и ныне, Богородичен:

Безплотный воплощается, и Безлетный в лето бывает, и пеленами повивается нас ради, Иже землю повиваяй Господь мглою, плоть Сам паче постижения неизменно явився от Неискусобрачныя, темже, дивящеся, поклонимся великому таинству.

Песнь 4

Ирмос: Слыша древле Аввакум, Христе, чудный Твой слух/ и страхом взываше:/ от юга Бог приидет и Святый от горы приосененныя чащи/ спасти помазанныя./ Слава силе Твоей, Господи.

Архиерейство приим, труды усугубил еси, во одеяниих рубищем Великаго Василия подражая, в постех Златоустому, во бдениих Богодохновенному Григорию; темже, и естество превозшед, взывал еси: слава силе Твоей, Господи.

Кое помышление, кое чувство имел еси, на всяк день принося Жертву Безкровную, рцы нам, святителю Фаддее, да, сими обогатившеся, Троице воззовем: слава еже о нас смотрению Твоему, Господи.

С болезнию остен греха из души исторгающе, Церкви Матери припадаем по слову твоему, услаждает бо горесть Духом Святым, в Ней живущим, темже и славныя мира зовем пети с нами: слава снизхождению Твоему, Господи.

Богородичен: Вначале мир к бытию воззвав, глас Божий возгреме: да будет небо, и земля, и свет, слово же Девы Чистыя вселенную обновляет: да будет Ми по глаголу Архангелову, се бо раба Твоя, Всесильне Господи.

Песнь 5

Ирмос: Свет Твой незаходимый возсияй, Христе,/ в сердца верно поющих Тя,/ мир подаваяй нам паче ума;/ тем, от нощи неведения ко дню Светом Твоим текуще,/ славословим Тя, Человеколюбче.

Свет Христов показал еси чадом твоим, воспламеняя чувствия ко святым помышлением, и, якоже Павел с народом Божиим сердцем соединен, всем вождь духовный был еси, коемуждо старец утешитель, Христу подобяся, Человеколюбцу.

Ум чист покаянием непрестанным стяжевати учил еси, глаголя, яко сие не пустынным точию подобает, Христос бо Царство Божие внутрь сердца указа и служити Ему в Дусе и истине вся призва, яко Судии Праведному и Человеколюбцу.

Словесем Божиим внимати повелел еси, да окропится сердце коегождо и помажется сими и питие благодати Христовы да приимет; душа же да изведет токи покаяния, смирения и любве, яже водами Богоявления одожди Христос Человеколюбец.

Богородичен: Не сами в себе образ Божий воскресихом, обаче смирение Твое, Дево, привлече благодать, темже со Ангелом Ти взываем: радуйся, Обрадованная, Мати Христа Человеколюбца.

Песнь 6

Ирмос: Во глубину погибели/ окаянное естество, Христе мой Спасе, достигшее древле/ лежаше, – увы мне! – в темных глубоких,/ понеже Твоею Божественною силою к Небеси взыде,/ краснейшим добротам,/ пожру Тебе, Спасе, вопиет,/ жертву хваления.

Людем российским, учения Церкве отметающимся и глаголющим, яко прейде время покаяния, время приближающагося суда со слезами возвестил еси, и гром всемирных бедствий предглаголал еси не хотящим Богови воздати жертву хваления.

Мечтания лукавых проповедников обличая, рекл еси, святителю: почто страстьми держимых кроме подвига зовете в свободу Христову, и Церковь, яко жизни мира не внемлющую, уничижаете! Темже и пророчествовати сим возбранил еси, яко Духа Божия не имущим и не хотящим Богови воздати жертву хваления.

Отягченным куплями житейскими, покоем же телесным омраченным невозможно Богови поспешествовати во благая, рекл еси, святителю, глагол Павлов поминаяй и, яко воин доблий Христов, на страдания исходяй.

Богородичен: Брение и персть есмы человецы, обаче Тобою, Дево Богородице, во едино Тело Христово совокупихомся, Иже есть Церковь Божия, на всяк день Отцу Небесному приносящая жертву хваления.

Кондак, глас 4:

Духа не боязни, но силы, и любве и целомудрия/ даде Пастыреначальник ти, святителю Фаддее,/ во страдании бо твоем благодарение Богу воздавал еси/ и в гонениих страждущия утешал еси, глаголя:/ не унывайте, Христос бо с нами есть.

Икос:

Во дни лукавыя и беззаконныя во стране нашей яко Ангел светел явился еси, святителю; дыхание же смерти повсюду видев, путь спасения верным указал еси, глаголя: якоже капли водныя в мори стремление имут, тако и мы души да направим ко источником любве Божия, и по апостолу друг друга приимем, якоже Христос ны прият, тогда и ангелов послет оградити ны от печалей о зле мира сего, напоследок же и Сам внидет вечеряти с нами: не унывайте, Христос бо с нами есть.

Песнь 7

Ирмос: Проидоша, яко чертог, пещный пламень нестерпимый/ иже за благочестие иногда/ отроцы святии, показавшеся яве,/ и, согласно воспевающе, песнь пояху:/ отцев Боже, благословен еси.

Лжепастыри, аки пагубныя волки, отгнати научи богомудрый Фаддей своя чада духовная; и якоже Христос взором кротким воздвиже Петра к покаянию иногда, такожде святитель заблуждшыя приведе во ограду Церкве, взывающия: отцев Боже, благословен еси.

От неприязни соблюсти ученики Христос Отца умоли, да послушавшии сих уверуют чистоты их ради; святитель же Фаддей, апостолом поревновав, себе очисти, и светом души своея ко спасению многия люди приведе зовущия: отцев Боже, благословен еси.

Уведев путь крестный Христа, восходяща в славу Свою, темничное страдание и изгнание облобыза Фаддей крепчайший, присно радуяся и всем утешение подавая, злобу человечу претерпеваше с кротостию, глаголя: отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Постом пламень страстей победиша отроцы: девственная бо телеса их не опали пещь Вавилонская во образ вселения, Богоотроковице, в девственную утробу Твою, не опалившуюся огнем Божества, отцев Бога благословеннаго.

Песнь 8

Ирмос: Чуда преестественнаго/ показа образ огнеросная пещь древле,/ огнь бо не опали юныя дети,/ Христово являя безсеменное от Девы Божественное рождество./ Тем, воспевающе, воспоим:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.

Взыскал еси дар Божий, еже истинней вере учити чада церковная; егда же нецыи, во зло низпадше, тя преогорчиша, уповал еси на Бога, Иже мертвыя возставляет, и, плача горце о народе Российстем, дело Христово на земли совершил еси: темже на Небесех славословиши Его во вся веки.

Плоть воздержанием крайним истончил еси, не хлебом, но словом Божиим душу животворя, темже явил еси в злостраданиих крепость, подавая юзником в темнице от избытков своих, пищу и одежду, паче же слово утешения; и будущих судеб откровением сих утвердил еси верность Христу сохранити во веки.

К тебе, святителю, ныне прибегаем, да уврачуеши скорби и болезни состраждущею любовию, ейже от Пастыреначальника Христа научился еси, ревностию исполнився о очищении сердец наших; сего ради мученическим венцем украшенный, якоже венцем любве твоея ко Господу, со Ангелы воспеваеши Его во вся веки.

Богородичен: Слава Твоя, Дщи Царева, внутрь есть, в сокровенных добротах сердца Твоего: во смирении и верности воли Божией, в вере, еюже явилася еси Совета неизреченнаго таинница, чудес же Христовых начало; темже род человеческий превозносит Тя во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Неизглаголанное Девы таинство:/ Небо бо Сия, и Престол Херувимский/ и светоносный чертог показася/ Христа Бога Вседержителя./ Сию благочестно яко Богородицу величаем.

Себе отвергнувся, поревновал еси о Церкви Божией, милость же неизреченную и любовь к людем являя, глаголал еси: не убогия одежды своея стыждуся, но студ ми есть, аще скорбящаго не утешу словом. Темже тя усердно, яко пастыря добраго, величаем.

Друг искренний Святаго Патриарха был еси, иже, красоте души твоея дивяся, рече: видите ли сей светильник Церкве Русския? Не всем, но избранным точию, таковую силу духа подает Христос! Темже тя верно яко славу Церкви величаем.

Ум свой в жизнь будущаго века вперив, Сына Божия житию притрудному еже на земли поревновал еси, на всяк день подвигов исполнением себе до смерти утесняя, сего ради в день осмый безпечальный, ликуя, вшел еси; темже тя преславно яко мученика величаем.

Богородичен: Мучеников похвала Ты еси, Дево Чистая, Тобою бо укрепляеми, ко страданию дерзнуша, ведуще, яко душу Твою пройде оружие в распятии вольнем Сына и Бога Твоего: темже тии яко Взбранную Воеводу Тя величают.

Светилен:

Светиши Отечеству нашему всегда, светильниче Церкве Русския, славне Фаддее, умерщвление бо страстей подъял еси волею и всыновления Богу сподобился еси благодатию, темже молим тя, блаженне: слепоту духовных очей наших прожени, да сынове света явимся в День Судный.

Слава, и ныне, Богородичен:

Не на кровех проповедана бысть Боговоплощения тайна, но сию Тебе Единей, Марие, во граде Назарете Архангел возвести, зане мир слышания бе недостоин, Твои же очи выну в руку Господа Твоего. Темже молим Тя, Пречистая: слепоту духовных очей наших прожени, да сынове света явимся в День Судный.

На хвалитех стихиры, глас 4.

Подобен: Яко добля:

Вемы тя, Фаддее преславне,/ апостолов наследника:/ тии бо быша яко мали и прости иногда,/ но ладии и мрежи оставльше,/ вселенную просветиша;/ ты же попечения земная отложив,/ смирил еси себе во еже Христа прияти,/ и, Духу Божию повинуяся,/ учения возгреме душам нашим.

Аще в житии от ангел умален быв,/ яко носяй смешение перстное,/ ныне сих ничим же меньший явился еси/ в сонме водворився мученик новых и древних,/ иже кровию веру запечатлеша/ и пред Богом предсташа со ангелы во единем лице;/ с нимиже ныне, радуяся,/ молися о земнем Отечестве твоем,/ мир подавая душам нашим.

Совершенных твердую пищу,/ слово правды Христовы,/ яко сам совершен сый,/ во утверждение веры возглаголал еси;/ чувствия же обучив обучением долгим/ в разсуждение добрых и злых,/ волю Божию чадом возвестил еси,/ и ныне о пастве печешися неустанно,/ просвещение подавая душам нашим.

Кто есть сей пастырь смиренный,/ иже из келлии ветхия в ризе убозей/ во утрии на делание исходит/ и в храм Господень вводит паству свою;/ во еже совершити службу Божию,/ некнижныя научити и исцелити недужныя?/ Сей слава Церкве и исполин духа есть,/ иже богатство духовное/ во страданиих за веру Христову стяжавый.

Слава, глас 6:

Служителя Святыя Троицы, Фаддея святаго почтим,/ той бо, видев храмов Божиих разрушение велие,/ соделатися храм Бога Живаго поревнова,/ книгам же духовным отъемлющимся,/ верныя умудри яко книга одушевленная,/ в темнице же заключаемь, воззва со пророком сице:/ камо пойду от Духа Твоего, Господи?/ На небесех живеши и во ад нисходиши, Преблагий./ И кого ныне убоюся с Тобою?/ Обаче Сам мя научи,/ что ми подобает творити и глаголати во славу Твою,/ Избавителю Мой и Боже.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

Вертепе, благоукрасися,/ Агница бо грядет, чревоносящи Христа;/ ясли же, подымите словом разрешившаго/ от безсловеснаго деяния нас, земнородных./ Пастырие, свиряюще, свидетельствуйте чудеси страшному,/ и волсви от Персиды,/ злато, и ливан, и смирну Царю принесите,/ яко явися Господь из Девы Матере./ Емуже и, приникши, рабски Мати поклонися/ и привещаше к Держимому на объятиих Ея:/ како всеялся еси Мне?/ Или како прозябл еси во Мне,/ Избавителю Мой и Боже?

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна от канона, песнь 4-я и 9-я. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Апостол к Римляном, зачало 99. Аллилуиа, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду,/ и преподобнии Твои возрадуются. Стих: Бог нам Прибежище и Сила, Помощник в скорбех, обретших ны зело. Евангелие Луки, зачало 106. Конец: В терпении вашем стяжите душа ваша. Причастен: В память вечную будет праведник:

Молитва

О великий и преславный угодниче Христов, священномучениче Фаддее, светильниче пресветлый, на свещнице Церкве Православныя возжженный, сосуде чистоты и избранное селение Духа Святаго! Ты во время гонения безбожнаго в земли нашей от сокровищницы души твоея спасительное исповедание Православныя веры изнесл еси и людем верным пастырь добрый явился еси, душу твою за Христа полагая.

Ныне убо призри на нас, недостойных чад твоих, любовию тя почитающих и с верою и несумненною надеждею тебе взывающих: о, пастырю добрый и верный служителю Христов! Моли Господа Бога сохранитися православному Отечеству нашему и верным людем, да не закоснеют во окаменении сердец и нерадении о спасении своем. Сподоби нас, путем покаяния шествующе, возлюбити Бога всем сердцем и помышлением нашим и ближняго яко себе, и тако по неложному слову апостола: приближитеся Господу, и Той приближится вам, сподобитися унаследовати вожделенных селений райских, идеже ты с лики святых пребываеши, прославляя в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.