Уважаемые коллеги6 доброго времени суток! Представляем вам малазийское научное издание Gema Online Journal of Language Studies. Журнал имеет второй квартиль, находится в открытом доступе, издается в Universiti Kebangsaan Malaysia, его SJR за 2019 г. равен 0,275, печатный ISSN - 1675-8021, электронный - 2550-2131, предметные области - языки и ливнгвистика, Теория литературы, Языкознание. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Норсимах Мат Авал, контактнеы данные - jgema@ukm.my, norsimah@ukm.edu.my
Издание приветствует материалы, которые дают представление о текущих и ключевых проблемах, связанных с языковыми исследованиями. Журнал предоставляет возможность исследователям и практикам языка обсуждать, развивать и продвигать знания в новых и развивающихся областях языкознания. Статья должна содержать критическое обсуждение вопросов и вносить новый значительный вклад в соответствующую область. К публикации принимаются материалы из следующих областей изучения языка:
- Лингвистика;
- Литературоведение;
- Языковое образование;
- Исследования в области письменного и устного перевода.
Пример статьи, название - Multimodal Engagement through a Transmedia Storytelling Project for Undergraduate Students. Заголовок (Abstract) -
Transmedia storytelling has great potential in the field of education and research on its applications and benefits in teaching and learning is growing. This paper explores the use of transmedia storytelling as a multimodal pedagogical tool for tertiary students. This paper explicates the design and application of a transmedia storytelling project in increasing multimodal engagement for undergraduate students from various faculties. A case study of a transmedia storytelling campaign conceptualised and produced by undergraduate students from a Malaysian public university was analysed for evidence of multimodal engagement. Students’ project output including campaign pitches, campaign designs and artefacts such as scripts, storyboards, posters, photos and videos submitted via digital formats were collated and analysed using a multimodal framework. Post-assessment reflections submitted by students were also analysed. The findings of the case study revealed that the conceptualisation and production of a transmedia storytelling campaign consisting of a short film, book and social media page enabled students to engage with multiple modalities and develop various skills and competencies. Analysis of campaign artefacts and student reflections found that the use of this novel pedagogy enabled students to engage with visual and spatial, linguistic, audio, gestural and technical digital modes of meaning as well as develop literary competencies and creative thinking skills through this project. This paper paves the way for further exploration of the use of transmedia storytelling as a multimodal pedagogical tool to develop various literacies, educational competencies as well as 21st century skills amongst tertiary students. Keywords: multimodality; transmedia; storytelling; pedagogy; higher education