Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам австрийское научное издание IFAC-PapersOnLine. Журнал имеет третий квартиль, издается в IFAC Secretariat, находится в открытом доступе, его SJR за 2020 г. равен 0,308, электронный ISSN - 2405-8963, предметная область Разработка систем управления. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Хуан Антонио де ла Пуенте, контактные данные - jpuente@dit.upm.es.
Все статьи в журнале публикуются в сотрудничестве с Elsevier, издателем IFAC, в серии материалов IFAC-PapersOnLine, размещенной на веб-сервисе ScienceDirect. Данная серия включает документы, ранее опубликованные на веб-сайте IFAC. Основные особенности серии IFAC-PapersOnLine:
- Онлайн-архив, включающий статьи с симпозиумов, конгрессов, конференций и большинства семинаров IFAC;
- Все документы, принятые на встрече, публикуются в формате PDF с возможностью поиска и цитирования;
- Все статьи, опубликованные на веб-сайте, могут быть процитированы с использованием ISSN IFAC PapersOnLine и DOI (цифровой идентификатор объекта) отдельной статьи.
Сайт находится в открытом доступе - с физических лиц не взимается плата за чтение или загрузку. Авторские права на все статьи принадлежат IFAC, и на них должна быть сделана ссылка, если журнальные статьи создаются на основе материалов конференции. Все статьи, опубликованные в IFAC-PapersOnLine, проходят процедуру рецензирования в соответствии с правилами IFAC.
Адрес издания - https://www.journals.elsevier.com/ifac-papersonline
Пример статьи, название - Vehicle-Based Trajectory Specification in Presence of Traffic Lights with Stochastic Switching Times. Заголовок (Abstract) -Vehicle-based GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory) systems use information about the next switching time of the traffic lights to calculate fuel-efficient position and velocity profiles for connected vehicles, according to their current state (position and speed). A stochastic optimal control problem was recently proposed to address the GLOSA problem in cases where the next switching time is decided in real time and is therefore uncertain in advance. The corresponding numerical solution via SDP (Stochastic Dynamic Programming) calls for substantial computational time (few minutes), which excludes problem solution in the vehicle’s computer in real time. This work considers the same stochastic problem of optimal trajectory specification for vehicles approaching a signalized junction with traffic signals operated in real-time (adaptive) mode, due to which the next switching time is stochastic. However, a modified version of Dynamic Programming, known as Discrete Differential Dynamic Programming (DDDP), is used for numerical solution of the stochastic optimal control problem. It is demonstrated, based on a realistic example, that the DDDP algorithm achieves results equivalent to those obtained with the ordinary SDP algorithm, albeit with significantly better performance in terms of computational time. Specifically, the solution is typically obtained in around 1 CPUs, which is real-time feasible and would allow for the DDDP calculations to be executed in the vehicle’s on-board computer. Keywords: GLOSA; Stochastic Dynamic Programming; Discrete Differential Dynamic Programming (DDDP); Traffic Light Advisory;Speed Advisory