Найти тему
СкопусБукинг

Тайваньский журнал в Скопус, Q4 (авиакосмическая промышленность), Journal of Aeronautics, Astronautics and Aviation, Series A

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам тайваньское научное издание Journal of Aeronautics, Astronautics and Aviation, Series A. Журнал имеет четвёртый квартиль, издается в The Aeronautical and Astronautical Society of the Republic of China, его SJR за 2020 г. равен 0,164, электронный ISSN -1990-7710, предметные области - Авиакосмическая промышленность, Авиакосмическая техника, Инжиниринг, Науки о планетах. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Вен-Бин Юнг, контактные данные - youngwb@mail.ncku.edu.tw, ylyeh122@gmail.com, edit.joaaa@gmail.com.

К публикации принимаются оригинальные архивные исследовательские работы, а также приглашенные обзорные и учебные статьи во всех областях авиационной, космонавтики и авиационной науки и техники. Статья должна включать материалы новых разработок, усовершенствований и применения теоретических, экспериментальных и численных методов. Тематика журнала значительно широка, включая гидродинамику и динамику полета, механику твердого тела, теплопередачу и теплотехнику, авионику и управление полетом, материаловедение, композиты и производство.

Адрес издания - https://www.ipress.tw/J0039

Пример статьи, название - Aero-optical Effects of the Forward-facing Step for Supersonic Aircraft. Заголовок (Abstract) -The Aero-optical effect is an important factor affecting the infrared guidance of supersonic vehicles. The forward-facing step is a typical structure of the optical window on a supersonic aircraft. For the forward-facing step, the characteristic quantities of the recirculation zone, such as reattachment point, reattachment length, and inclination angle, are obtained through numerical simulation. This paper uses a ray-tracing method based on direct simulation to calculate optical aberrations in the recirculation zone. The calculation results obtained by the flow field simulation and ray tracing methods were analyzed and discussed according to the different heights of the forward-facing steps and flight altitudes. The following conclusions are drawn in his paper: (1) The length of the forward-facing step recirculation zone is significantly extended with the step height. (2) The aero-optical distortion in the recirculation zone becomes severe as the height of the forward-facing step increases. (3) As the flight altitudes increase, the aero-optical effect of the forward-facing step flow field is weakened.

Наука
7 млн интересуются