Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Мы начинаем обзор изданий в области Ядерной энергетики и инжиниринга. Сегодня хотим представить вашему вниманию британское научное издание Energy Conversion and Management. Журнал имеет первый квартиль, издается в Elsevier Ltd., его SJR за 2020 г. равен 2,743, импакт-фактор - 9,709, электронный ISSN - 0196-8904, предметные области - Ядерная энергетика и инжиниринг, Возобновляемая энергия и окружающая среда, Энергетика и энерготехнология, Топливные технологии. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Мохаммад Ахмад Аль-Нимр, контактные данные - malnimr@just.edu.jo.
Energy Conversion and Management имеет зеркальный журнал Energy Conversion and Management: X с открытым доступом, разделяющий те же цели и масштабы, редакционную группу, систему представления и строгую экспертную оценку. Журнал Energy Conversion and Management предоставляет форум для публикации оригинальных статей и всесторонних технических обзоров междисциплинарных и оригинальных исследований по всем важным темам энергетики. Рассматриваемые темы включают производство энергии, использование, преобразование, хранение, передачу, сохранение, управление и устойчивость. Данные темы обычно включают различные виды энергии, такие, как механическая, тепловая, ядерная, химическая, электромагнитная, магнитная и электрическая. Эти типы энергии охватывают все известные энергетические ресурсы, включая возобновляемые ресурсы (например, солнечную, био-, гидро-, ветровую, геотермальную энергию и энергию океана), ископаемое топливо и ядерные ресурсы. Приветствуются статьи, которые исследуют или рассматривают перспективы энергетических технологий, устройств, систем, материалов, процессов, эксплуатации, производительности, обслуживания и контроля. Приоритет может быть отдан междисциплинарным темам в области энергетики, которые имеют дело с передовыми технологиями и рассматривают следующие методологии: моделирование, эксперимент, анализ и оптимизацию с соответствующей проверкой результатов.
Адрес издания - https://www.journals.elsevier.com/energy-conversion-and-management
Пример статьи, название - Fuel-reforming effects on a gasoline direct injection engine under a low-temperature combustion mode: Experimental and kinetics analyses. Заголовок (Abstract) - Dedicated in-cylinder reforming where gasoline fuel is injected directly into a rich mixture can control the combustion of gasoline engines. This work investigates the effects of injection parameters and in-cylinder fuel reforming on a gasoline direction injection (GDI) engine operated under low-temperature combustion mode. The single-cylinder research engine is modified from a dedicated 4-cylinder spark-ignited engine used in subcompact passenger vehicles. Experimental and kinetics results on direct fuel injection into an oxygen-depleted environment of the engine’s recompression interval are analyzed under 0.53 MPa indicated mean effective pressure and 1500 RPM. Zero-dimensional kinetics simulations show that the recompression reactions are net endothermic under near-stoichiometric environments. Substantial short-chain hydrocarbons (CH4, C2H4, C3H6) are reformed, while CO and H2 are small under the O2-depleted environment. These kinetics reformates strongly depend on the start of injection timing (SOI). Consequently, the kinetics species shorten predicted ignition delays and play a significant role in advanced combustion phasing. Validated 3D-CFD results further indicate the effects of these reformates on advanced combustion. Experimentally, SOI, injection pressure Pinj = 5 and 6 MPa, single/double pulses injection, and mixture equivalence ratios ϕ are varied in the recompression and intake strokes. Underϕ = 0.97, excessive ringing intensities (RI) over 5 MW/m2 are observed under advanced SOIs. The fierce combustion, excessive combustion noise metrics, NOx emissions can be reduced significantly by retarding SOI, double-pulse injection, and ϕ variations. Under ϕ < 0.67, measured NOx emissions are below 10 ppm. For all pulse-injection strategies, the peak recompression pressures are dropped by up to 13% lower than 2.0 MPa of the motoring pressure, indicating that the net endothermic reactions occur during the recompression. Therefore, the reformed products chemically control the main combustion, and 41 % indicated thermal efficiency is achievable. Keywords: Gasoline direct injection; Oxygen-depleted mixture; Low-temperature combustion; In-cylinder fuel reforming;
Chemical kinetics simulation