Найти тему
СкопусБукинг

Немецкий журнал в Скопус, второй квартиль (информационные системы), Information Systems and e-Business Management

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам немецкое научное издание Information Systems and e-Business Management. Журнал имеет второй квартиль, издается в Springer Verlag, его SJR за 2020 г. равен 0,636, пятилетний импакт-фактор - 3,691, печатный ISSN - 1617-9846, электронный - 1617-9854, предметная область Информационные системы. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Йорг Бекер, контактные данные - becker@wi.uni-muenster.de.

-2

Дополнительные публикационные контакты - Sharmila.Prathaban@springernature.com, Balaji.Rajagopal@springer.com, journalpermissions@springernature.com, samuel.beattie@springer.com.

Основное внимание уделяется основным задачам управления информационными системами, концептуальному анализу, проектированию и развертыванию информационных систем и всем темам, связанным с электронным бизнесом. Журнал публикует новые результаты исследований в области управления информационными системами и электронного бизнеса, которые фундаментально и значительно продвигают эту область. Публикуемый ежеквартально, данный журнал служит динамичным форумом как для ученых, так и для практиков в отрасли. Его читатели обращаются к ISeB, чтобы открыть для себя инновационные исследования по всем аспектам управления информационными системами, включая аналитические, поведенческие и технологические аспекты. Официально он цитируется как Inf Syst E-Bus Manage. К публикации принимаются новые результаты исследований в области управления информационными системами и электронного бизнеса, которые продвигают данную область и освещают инновационные исследования по всем аспектам управления информационными системами с аналитическими, поведенческими и технологическими перспективами.

Адрес издания - https://www.springer.com/journal/10257

Пример статьи, название - The digital transformation of management consulting companies: a qualitative comparative analysis of Romanian industry. Заголовок (Abstract) - Digital transformation affects all industries. This study targets how management consulting companies address this phenomenon. Based on a survey of 30 Romanian management consulting companies and a qualitative comparative analysis, we model the relationship between management consulting companies’ current context (customers’ industries, internal and external triggers for digital transformation), the current state of digital transformation, and expected digital transformation. By considering managerial expectations importance in future decisions, and contingency theory for explaining the links between context, current state and expected digital transformation, different paths concerning digital transformation are identified at Romanian management consulting companies. For some of them, the combination of internal and external triggers and the existence of previous digital transformation activities led to increases in the recognized importance of digital transformation in future business models and to newer business services (digital strategy). For others, which do not have powerful external triggers, digital transformation is associated with internal efficiency–related triggers, and it targets only improvements in existing business models due to technology adoption (technology strategy). A small number of management consulting companies do not expect digital transformation to have a large impact on their future business model, because of either the lack of external triggers to do so or the absence of previous digital transformation activities. This research demonstrates the contingency and evolutionary nature of the digital transformation process, in which specific combinations between internal and external triggers can explain the expectations of management consulting companies’ managers about digital transformation. Keywords: Digital transformation; Management consulting companies; Managerial expectations; Digitalization; Qualitative comparative analysis; Contingency theory