Найти в Дзене
Azerbaijani Railways: Another Failing Grade
At the end of April, Azerbaijan Railways CJSC (ADY) finally announced that the modernization of the 184-km Georgian section of the Baku-Tbilisi-Kars (BTK) railway was completed, and that cargo would start flowing through it in May. The first cargo moved on the modernized BTK on May 20 and reached its destination, Kars, on May 25. After that, there was almost a month of silence regarding BTK. Instead, the leadership of ADY issued statements and promises that everything was fine and that they were ready to reach a cargo volume of 5 million tons per year on the BTK. However, it’s hard to believe these promises...
11 месяцев назад
АЖД: опять двойка...
В конце апреля ЗАО «Азербайджанские железные дороги» (АЖД), наконец, объявили о том, что модернизация 184-км грузинского участка железной дороги Баку-Тбилиси-Карс (БТК) завершена и в мае по этой дороге пойдут грузы. Первый груз пошел по модернизированному БТК 20 мая и 25 мая достиг конечного пункта – Карса. После этого почти месяц о БТК ничего не слышно. Вернее слышны заявления и обещания руководства АЖД о том, что все отлично и мы готовы выйти на уровень грузоперевозок в 5 млн тонн в год по БТК. Но не стоит верить таким обещаниям. Руководство АЖД ранее обещало, что модернизация грузинского участка БТК завершится в конце 2023 года, а по факту она завершилась только в апреле 2024 года...
11 месяцев назад
🚊🇦🇿🇨🇳 The day before #Azerbaijany media dessiminated news with reference to the chairman of "Azerbaijan Railways" CJSC (ADY) Rovshan Rustamov about "Azerbaijan Railways" plans of possibility to purchase or build a terminal in #China. That being said the head of "Azerbaijani Railways" declared a big plans for the Chinese market. A special representative of "Azerbaijan Railways" has already been assigned, it is possible to open a representative office in China in the future. And #ADY is already thinking about building or buying a terminal in #China. Experts involved in cargo transportation have taken this news differently. They think that "ADY" is going ahead of the curve. Experts believe that there are several factors on the basis of which "Azerbaijan Railways" expansion into the Chinese market is not economically feasible. Okay, we can understand the appointment of a special representative, because "ADY" is interested in this market and administration of railroad visited Beijing to discuss cooperation. In theory we can even understand the possibility of opening a representative office in China, although special representative is basically enough. But why "ADY" needs a terminal in China? #Cargo transportation volumes from China are relatively small,and for containerized transportation, it is a disaster. By the end of 2024, containerized cargo transportation from the Chinese port of Xi'an along the "Middle Corridor" will amount to about 250 block trains. And this,as we understand is a drop in the ocean for cargo transportation from China in general. It remains to be seen how "ADY" with its weak tariff policy is goin to bring in Chinese cargo to the "Middle Corridor" and most importantly to keep these trucking companies. That is why the investments in "construction or purchase of terminal" in China is more likely money down the drain. "ADY" currently has more than enough projects the economic viability of which is questionable.The desire to invest in China raises questions that have no logical answer. Everyone perfectly understands what means the word "construction". And the main question-when " ADY" will ensure payback of state investments in railroad projects. #Transport, #Corridor, #CentralAsia, #China, #Kazakhstan, #CaspianSea, #Azerbaijan, #Georgia, #Turkey @cascargo_az
11 месяцев назад
Большие амбиции & реальность
Накануне азербайджанские СМИ распространили новость со ссылкой на председателя ЗАО "Азербайджанские железные дороги" Ровшана Рустамова о том, что АЖД рассматривают возможность покупки или строительства терминала в Китае. При этом глава АЖД заявил о больших планах на китайский рынок. Уже назначен специальный представитель АЖД в Китае, в будущем возможно открытие представительства в КНР. И АЖД уже думает о строительстве или покупке терминала в Китае. Эксперты, занимающиеся грузоперевозками, неоднозначно восприняли данную новость. По их мнению, АЖД бежит намного впереди паровоза. Эксперты считают,...
11 месяцев назад
Ж/д Баку-Тбилиси-Карс после ремонта - что изменилось?
Грузоперевозки по железной дороге Баку-Тбилиси-Карс (БТК) возобновились с 20 мая, в направлении Грузии из Баку был отправлен первый поезд в составе 20 контейнеров, сообщили в ЗАО "Азербайджанские железные дороги" (АЖД). Этот состав уже достиг Турции. Главные выводы из этого: 1. Это был первый, фактически, тестовый, груз. Состав прибыл в Карс 25 мая, т.е. срок доставки груза из Баку в Карс составил почти 5 дней. АЖД, вероятнее всего, понадобится еще несколько тестовых составов, чтобы окончательно проверить насколько эффективно работает БТК после модернизации 184 км на грузинском участке 2. Заявленная цель АЖД – грузоперевозки по БТК на уровне 5 млн тонн в год вряд ли достижима в 2024 году...
11 месяцев назад