Найти тему
Work life balance& Have you ever heard this combination of the words before? I think your reply would be @yes@ - but how do you realize what does it mean especially in our life with kids? So many times I have asked myself and realized that with time I got several my personal things to follow like - - it's absolutely fine to jungle with completely different kind of things in one time - just to start something to do and move to another kind of thing - from another point of view it looks like a chaos - but I copied with that all my time during my whole life and that is the key for my survival in the rhythm of how to be flexible. The main kind of thing is not to stop. Also you can put the time for the rest too - even 15-20 minutes nap. So many times I have struggled with that - no, it is not about me but then I found out - that it could be quite resourceful. You can find more scientific information about that. - 25 minutes is most appropriate time to move on and change the activity to another - for my surprise I have found so many techniques about that - like Pomodoro tracker. Why not - you have to try. - Pareto Principle or efficiency - according to that search you can finish not the whole 100 % fill satisfactory of your @job have been done@- but a part - and 20 vs 80 %. I did not realized that before but for my surprise it works - even a part of your resources could get the main part of the result to get the whole finish.
1 год назад
Практико-ориентированный подход и что это может означать для изучения нового и в жизни по Чарльзу Джениннгсу. Был такой человек, который занимался обучением сотрудников на местах без отрыва от рабочей деятельности. У него даже была своя формула, которую он вывел в процессе своих исследований - и вот она - 70:20:10, где 70 % - это знания, которые могут быть получены с помощью целевых действий. 20 % - это социальная составляющая, которая есть в процессе общения в среде с людьми, которые являются активными представителями изучения этого нового. И, оставшиеся 10 % знаний являются формальными при чтении специальной литературы или непосредственно в самой учебной среде. Соотношение практики в познаниях нового должно занимать по факту 90 % согласно этому исследованию. И вот такой баланс - 70 и 20 % является оптимальным для обучения кроме небольшого и основного теоретического плацдарма. Меньше воды и - больше действий. Такой принцип применим и в жизни, если есть стремление претвратить замысел в активное действие.
1 год назад