Найти в Дзене
В помощь молодому учителю

В помощь молодому учителю

Сборник упражнений для развития речевой деятельности учащихся
подборка · 4 материала
1 год назад
Помощь молодому учителю. Ключи к упражнениям.
Keys to the exercises. Lexical and grammar exercises. Keys: a. to create / to design something b. to give teaching / practice c. to enlarge, to make longer d. to give birth to something or somebody / to come into the world by birth e. to come or go into something / to become a member of / begin or open something f. to bring in or forward / to bring into use or operation / to cause somebody to be acquainted with something g. to stretch out / to extend / to get to / to go as far as / to pass h. put or bring forward / to manufacture or make / to grow i...
1 год назад
В помощь молодому учителю.
The difference between “invention” and “discovery” is not as clear as one might think. A discovery can be as simple as observation of a previously unnoticed phenomenon, while an invention is a human-devised machine, tool, or apparatus that did not previously exist. For example, ancient people discovered that drops of water and certain gemstones distorted light in a predictable way. However, it was not until medieval times that others tried to reproduce this effect by applying new glass-shaping technology...
1 год назад
В помощь молодому учителю. Практическая часть. Развитие лексико-грамматических навыков говорения.
Для того, чтобы познакомить вас с возможностями данной "шпаргалки", предлагаю остановиться на теме "Наука. Научные достижения", изучаемую в 10х-11х классах. Итак, начнем. Рассмотрим следующий алгоритм: 1. to invent 2. to train 3. to extend 4. to bear 5. to enter 6. to introduce 7. to reach out 8. to produce 9. to discover 10. to achieve 11. to initiate 12. to bridge 13. to accelerate 14. to apply 15. to innovate 16. to explore a. to create / to design something b. to give teaching / practice c...
1 год назад
В помощь молодому учителю (начало)
Как бывает доволен учитель, когда, выходя из класса, его ученики сожалеют, что урок прошёл слишком быстро, говорят, что на уроке им было очень интересно, и с нетерпением ждут следующего урока: что же новенького и необычного они узнают. Конечно, колоссального труда и мастерства требует подготовка каждого такого урока, и помогает в этом различная справочная литература, а в первую очередь – книги для учителя, входящие в состав УМК по английскому языку. Но не последнюю роль играет методический арсенал и самого учителя, богатство приёмов, разнообразие упражнений...