Найти в Дзене

Канон Андрея Критского

Оглавление

На утрене четверга пятой седмицы Великого Поста

Песнь 1:

Ирмо́с:
Помо́щник и покрови́тель/ бысть мне во спасе́ние,/ Сей мой Бог, и просла́влю Его́,/ Бог отца́ моего́, и вознесу́ Его́:// сла́вно бо просла́вися.

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Отку́ду начну́ пла́кати/ окая́ннаго моего́ жития́ дея́ний?/ Ко́е ли положу́ нача́ло, Христе́, ны́нешнему рыда́нию?/ Но я́ко благоутро́бен,// даждь ми прегреше́ний оставле́ние.

Гряди́ окая́нная душе́, с пло́тию твое́ю,/ Зижди́телю всех испове́ждься,/ и оста́нися про́чее пре́ждняго безслове́сия,// и принеси́ Бо́гу в покая́нии сле́зы.

Первозда́ннаго Ада́ма преступле́нию поревнова́в,/ позна́х себе́ обнаже́на от Бо́га/ и присносу́щнаго Ца́рствия и сла́дости,// грех ра́ди мои́х.

Увы мне окая́нная душе́,/ что уподо́билася еси́ пе́рвей Е́ве?/ Ви́дела бо еси́ зле, и уязви́лася еси́ го́рце,/ и косну́лася еси́ дре́ва и вкуси́ла еси́ де́рзостно// безслове́сныя сне́ди.

Вме́сто Е́вы чу́вственныя/ мы́сленная ми бысть Е́ва,/ во пло́ти стра́стный по́мысл,/ показу́яй сла́дкая/ и вкуша́яй при́сно// го́рькаго напое́ния.

Досто́йно из Еде́ма изгна́н бысть,/ я́ко не сохрани́в еди́ну Твою́, Спа́се, за́поведь Ада́м:/ аз же что постражду́,// отмета́я всегда́ живо́тная Твоя́ словеса́?

Ка́иново преше́д уби́йство,/ произволе́нием бых уби́йца со́вести душе́вней,/ оживи́в плоть, и воева́в на ню// лука́выми мои́ми дея́ньми.

А́велеве Иису́се, не уподо́бихся пра́вде,/ да́ра Тебе́ прия́тна не принесо́х когда́,/ ни дея́ния боже́ственна, ни же́ртвы чи́стыя,// ни жития́ непоро́чнаго.

Я́ко Ка́ин и мы, душе́ окая́нная,/ всех Соде́телю дея́ния скве́рная,/ и же́ртву поро́чную,/ и непотре́бное житие́ принесо́хом вку́пе:// те́мже и осуди́хомся.

Бре́ние Зда́тель живосозда́в,/ вложи́л еси́ мне плоть и ко́сти,/ и дыха́ние и жизнь:/ но о Тво́рче мой, Изба́вителю мой, и Судие́// ка́ющася приими́ мя.

Извеща́ю Ти Спа́се, грехи́, я́же соде́ях,/ и души́ и те́ла моего́ я́звы,/ я́же внутрь уби́йственнии по́мыслы// разбо́йнически на мя возложи́ша.

А́ще и согреши́х, Спа́се,/ но вем, я́ко Человеколю́бец еси́,/ наказу́еши ми́лостивно, и милосе́рдствуеши те́пле:// слезя́ща зри́ши,/ и притека́еши я́ко Оте́ц, призыва́я блу́днаго.

Пове́ржена мя Спа́се, пред враты́ Твои́ми,/ поне́ на ста́рость не отри́ни мене́ во ад тща,/ но пре́жде конца́, я́ко Человеколю́бец,// даждь ми прегреше́ний оставле́ние.

Вразбо́йники впады́й аз есмь,/ помышле́ньми мои́ми,/ весь от них уязви́хся ны́не, и испо́лнихся ран,/ но Сам ми предста́в,// Христе́ Спа́се исцели́.

Свяще́нник мя предви́дев ми́мо и́де,/ и леви́т ви́дев в лю́тых на́га презре́,/ но из Мари́и возсия́вый Иису́се,// Ты предста́в уще́дри мя.

А́гнче Бо́жий, взе́мляй грехи́ всех,/ возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное,/ и я́ко благоутро́бен,// даждь ми сле́зы умиле́ния.

Покая́ния вре́мя,/ прихожду́ Ти Созда́телю моему́,/ возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное,/ и я́ко благоутро́бен,// даждь ми сле́зы умиле́ния.

Не возгнуша́йся мене́ Спа́се, не отри́ни от Твоего́ лица́,/ возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное,/ и я́ко благоутро́бен,// даждь мне грехопаде́ний оставле́ние.

Во́льная, Спа́се, и нево́льная прегреше́ния моя́,/ явле́нная и сокрове́нная/ и ве́домая и неве́домая,/ вся прости́в, я́ко Бог,// очи́сти и спаси́ мя.

От ю́ности Христе́, за́поведи Твоя́ преступи́х,/ всестра́стно небреги́й,/ уны́нием преидо́х житие́./ Те́мже зову́ Ти Спа́се:// поне́ на коне́ц спаси́ мя.

Бога́тство мое́ Спа́се, изнури́в в блуде́,/ пуст есмь плодо́в благочести́вых,/ а́лчен же зову́:/ О́тче щедро́т, предвари́в// Ты мя уще́дри.

Тебе́ припа́даю Иису́се,/ согреши́х Ти, очи́сти мя,/ возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное,/ и я́ко благоутро́бен,// даждь ми сле́зы умиле́ния.

Не вни́ди со мно́ю в суд/ нося́ моя́ дея́ния,/ словеса́ изыску́я, и исправля́я стремле́ния,/ но в щедро́тах Твои́х презира́я моя́ лю́тая,// спаси́ мя Всеси́льне.

Припев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Ты ми даждь светоза́рную благода́ть/ от Боже́ственнаго свы́ше промышле́ния,/ избежа́ти страсте́й омраче́ния,/ и пе́ти усе́рдно, твоего́ Мари́е жития́,// кра́сная исправле́ния.

Марии: Прикло́ньшися Христо́вым Боже́ственным зако́ном,/ к Сему́ приступи́ла еси́,/ сла́достей неудержи́мая стремле́ния оста́вивши,/ и вся́кую доброде́тель всеблагогове́йно,// я́ко еди́ну испра́вила еси́.

Припев: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Моли́твами твои́ми нас, Андре́е,/ изба́ви страсте́й безче́стных/ и Ца́рствия ны́не Христо́ва о́бщники// ве́рою и любо́вию воспева́ющия тя, сла́вне, покажи́, мо́лимся.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Тро́ичен: Пресу́щественная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая,/ возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное,/ и я́ко благоутро́бна,// даждь ми сле́зы умиле́ния.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Богоро́дице, наде́жде и предста́тельство Тебе́ пою́щих,/ возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное,/ и я́ко Влады́чица Чи́стая,// ка́ющася приими́ мя.

Песнь 2:

Ирмо́с:
Вонми́, не́бо, и возглаго́лю,/ и воспою́ Христа́,// от Де́вы пло́тию прише́дшаго.

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Вонми́ не́бо, и возглаго́лю,/ земле́, внуша́й глас,// ка́ющийся к Бо́гу и воспева́ющий Его́.

Вонми́ ми, Бо́же, Спа́се мой/ ми́лостивным Твои́м о́ком,// и приими́ мое́ те́плое испове́дание.

Согреши́х па́че всех челове́к,/ еди́н согреши́х Тебе́:/ но уще́дри я́ко Бог, Спа́се,// творе́ние Твое́.

Бу́ря мя злых обдержи́т,/ благоутро́бне Го́споди:/ но я́ко Петру́,// и мне ру́ку простри́.

Сле́зы блудни́цы, Ще́дре,/ и аз предлага́ю:/ очи́сти мя, Спа́се,// благоутро́бием Твои́м.

Омрачи́х душе́вную красоту́/ страсте́й сластьми́,/ и вся́чески весь ум// персть сотвори́х.

Раздра́х ны́не оде́жду мою́ пе́рвую,/ ю́же ми изтка́ Зижди́тель изнача́ла,// и отту́ду лежу́ наг.

Облеко́хся в раздра́нную ри́зу,/ ю́же изтка́ ми змий сове́том,// и стыжду́ся.

Воззре́х на садо́вную красоту́/ и прельсти́хся умо́м:// и отту́ду лежу́ наг, и срамля́юся.

Де́лаша на хребте́ мое́м/ вси нача́льницы страсте́й,// продолжа́юще на мя/ беззако́ние их.

Погуби́х первозда́нную добро́ту/ и благоле́пие мое́,// и ны́не лежу́ наг, и стыжду́ся.

Сшива́ше ко́жныя ри́зы грех мне,/ обнажи́вый мя пе́рвыя// боготка́нныя оде́жды.

Обложе́н есмь одея́нием студа́,/ я́коже ли́ствием смоко́вным,// во обличе́ние мои́х самовла́стных страсте́й.

Оде́яхся в сра́мную ри́зу,/ и окровавле́нную сту́дно,// тече́нием стра́стнаго и любосла́стнаго живота́.

Оскверни́х пло́ти моея́ ри́зу/ и окаля́х/ е́же по о́бразу, Спа́се,// и по подо́бию.

Впадо́х в стра́стную па́губу/ и в веще́ственную тлю,// и отто́ле до ны́не враг мне досажда́ет.

Любове́щное и любоиме́нное житие́,/ невоздержа́нием Спа́се предпоче́т ны́не,// тя́жким бре́менем обложе́н есмь.

Украси́х плотски́й о́браз/ скве́рных помышле́ний разли́чным обложе́нием,// и осужда́юся.

Вне́шним приле́жно благоукраше́нием/ еди́нем попеко́хся,/ вну́треннюю презре́в// богообра́зную ски́нию.

Вообрази́в мои́х страсте́й безобра́зие,/ любосла́стными стремле́ньми// погуби́х ума́ красоту́.

Погребо́х пе́рваго о́браза добро́ту Спа́се страстьми́,/ ю́же я́ко иногда́ дра́хму,// взыска́в обря́щи.

Согреши́х, я́коже блудни́ца вопию́ Ти:/ еди́н согреши́х Тебе́,/ я́ко ми́ро приими́ Спа́се// и моя́ сле́зы.

Поползо́хся я́ко Дави́д блу́дно, и оскверни́хся,// но омы́й и мене́ Спа́се, слеза́ми.

Очи́сти, я́коже мыта́рь вопию́ Ти,/ Спа́се, очи́сти мя:/ никто́же бо су́щих из Ада́ма, я́коже аз// согреши́х Тебе́.

Ни слез, ниже́ покая́ния и́мам, ниже́ умиле́ния:/ Сам ми сия́ Спа́се,// я́ко Бог да́руй.

Дверь Твою́ не затвори́ мне тогда́,/ Го́споди, Го́споди,/ но отве́рзи ми сию́// ка́ющемуся Тебе́.

Человеколю́бче хотя́й всем спасти́ся,/ Ты воззови́ мя,// и приими́ я́ко Благ ка́ющагося.

Внуши́ воздыха́ния души́ моея́,/ и о́чию мое́ю приими́ ка́пли Спа́се,// и спаси́ мя.

Припе́в: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Богородичен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во,/ еди́на Всепе́тая,// моли́ приле́жно, во е́же спасти́ся нам.

Ирмос:
Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог,/ ма́нну одожди́вый/ и во́ду из ка́мене источи́вый/ дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м,// десни́цею еди́ною и кре́постию Мое́ю.

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Ви́дите ви́дите, я́ко Аз есмь Бог:/ внуша́й душе́ моя́ Го́спода вопию́ща,/ и удали́ся пре́жняго греха́,/ и бо́йся я́ко неумы́тнаго,// и я́ко Судии́ и Бо́га.

Кому́ уподо́билася еси́ многогре́шная душе́,/ то́кмо пе́рвому Ка́ину, и Ламе́ху о́ному,/ каменова́вшая те́ло злоде́йствы,// и уби́вшая ум безслове́сными стремле́ньми.

Вся пре́жде зако́на прете́кши, о душе́!/ Си́фу не уподо́билася еси́,/ ни Ено́са подража́ла еси́,/ ни Ено́ха преложе́нием, ни Но́я,// но яви́лася еси́ убо́га пра́ведных жи́зни.

Еди́на отве́рзла еси́ хля́би гне́ва,/ Бо́га твоего́, душе́ моя́,/ и потопи́ла еси́ всю, я́коже зе́млю плоть, и дея́ния и житие́,// и пребыла́ еси́ вне спаси́тельнаго ковче́га.

Му́жа уби́х, глаго́лет,/ в я́зву мне, и ю́ношу в струп,/ Ламе́х рыда́я вопия́ше,/ ты же не трепе́щеши о душе́ моя́,// окаля́вши плоть, и ум оскверни́вши.

О ка́ко поревнова́х Ламе́ху, пе́рвому уби́йце,/ ду́шу я́ко му́жа, ум я́ко ю́ношу,/ я́ко бра́та же моего́ те́ло уби́в,// я́ко Ка́ин уби́йца, любосла́стными стремле́ньми.

Столп умудри́ла еси́ созда́ти, о душе́,/ и утвержде́ние водрузи́ти твои́ми похотьми́,/ а́ще не бы Зижди́тель удержа́л сове́ты твоя́,// и низве́ргл на зе́млю ухищре́ния твоя́.

Уязви́хся, ура́нихся,/ се стре́лы вра́жия уязви́вшия мою́ ду́шу и те́ло:/ се стру́пы, гное́ния, омраче́ния,// вопию́т ра́ны самово́льных мои́х страсте́й.

Одожди́ Госпо́дь/ от Го́спода огнь иногда́,/ на беззако́ние гне́вающее соже́г Содо́мляны:/ ты же огнь вжегла́ еси́ гее́нский,// в не́мже и́маши, о душе́, сожещи́ся.

Разуме́йте и ви́дите, я́ко Аз есмь Бог,/ испыта́яй сердца́, и уму́чаяй мы́сли,/ облича́яй дея́ния, и попаля́яй грехи́,// и судя́й си́ру, и смире́ну, и ни́щу.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Просте́рла еси́ ру́це твои́/ к ще́дрому Бо́гу, Мари́е,/ в бе́здне зол погружа́емая:/ и я́коже Петру́ человеколю́бно,/ ру́ку Боже́ственную простре́,// твое́ обраще́ние вся́чески иски́й.

Марии: Всем усе́рдием и любо́вию/ притекла́ еси́ Христу́,/ пе́рвый греха́ путь отвра́щши,/ и в пусты́нях непроходи́мых пита́ющися,// и Того́ чи́сте соверша́ющи Боже́ственныя за́поведи.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Ви́дим, ви́дим человеколю́бие, о душе́,/ Бо́га и Влады́ки:/ сего́ ра́ди пре́жде конца́, Тому́ со слеза́ми припаде́м вопию́ще:// Андре́я моли́твами, Спа́се, поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Безнача́льная, несозда́нная Тро́ице,/ неразде́льная Еди́нице,/ ка́ющася мя приими́,/ согреши́вша спаси́:/ Твое́ есмь созда́ние, не пре́зри,/ но пощади́, и изба́ви мя// о́гненнаго осужде́ния.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чице Богороди́тельнице,/ наде́ждо к Тебе́ притека́ющих,/ и приста́нище су́щих в бу́ри,/ Ми́лостиваго и Созда́теля, и Сы́на Твоего́,/ уми́лостиви и мне// моли́твами Твои́ми.

Песнь 3:

Ирмос:
На недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х,// утверди́ мое́ помышле́ние.

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Огнь от Го́спода иногда́/ Госпо́дь одожди́в,/ зе́млю Содо́мскую// пре́жде попали́.

На горе́ спаса́йся, душе́,/ я́коже Лот о́ный,/ и в Сиго́р угонза́й.

Бе́гай запале́ния, о душе́,/ бе́гай Содо́мскаго горе́ния,// бе́гай тле́ния Боже́ственнаго пла́мене.

Испове́даюся Тебе́, Спа́се:/ согреши́х, согреши́х Ти:/ но осла́би, оста́ви ми,// я́ко благоутро́бен.

Согреши́х Тебе́ еди́н аз,/ согреши́х па́че всех, Христе́ Спа́се,// да не пре́зриши мене́.

Ты еси́ Па́стырь до́брый,/ взыщи́ мене́ а́гнца,// и заблу́ждшаго да не пре́зриши мене́.

Ты еси́ сла́дкий, Иису́се,/ Ты еси́ Созда́тель мой:// в Тебе́, Спа́се, оправда́юся.

Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Троичен: О, Тро́ице Еди́нице Бо́же!/ Спаси́ нас от пре́лести,// и искуше́ний, и обстоя́ний.

Припе́в: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Богородичен: Ра́дуйся, Богоприя́тная утро́бо,/ ра́дуйся, престо́ле Госпо́день,// ра́дуйся, Ма́ти Жи́зни на́шея.

Ирмос:
Утверди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х/ подви́гшееся се́рдце мое́,// я́ко Еди́н Свят еси́ и Госпо́дь.

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Исто́чник живота́ стяжа́х Тебе́,/ сме́рти низложи́теля,/ и вопию́ Ти от се́рдца моего́ пре́жде конца́:// согреши́х, очи́сти и спаси́ мя.

При Но́и, Спа́се,/ блу́дствовавшия подража́х,/ о́нех насле́довав осужде́ние,// в пото́пе погруже́ния.

Согреши́х, Го́споди,/ согреши́х Тебе́, очи́сти мя:/ несть бо и́же кто согреши́ в челове́цех,// его́же не превзыдо́х прегреше́ньми.

Ха́ма о́наго душе́,/ отцеуби́йца подража́вши,/ сра́ма не покры́ла еси́ и́скренняго,// вспять зря возврати́вшися.

Благослове́ния Си́мова не насле́довала еси́ душе́ окая́нная,/ ни простра́нное одержа́ние,// я́коже Иа́феф име́ла еси́ на земли́ оставле́ния.

От земли́ Харра́н,/ изы́ди от греха́ душе́ моя́,/ гряди́ в зе́млю точа́щую присноживо́тное нетле́ние,// е́же Авраа́м насле́дствова.

Авраа́ма слы́шала еси́ душе́ моя́,/ дре́вле оста́вльша зе́млю оте́чества,/ и бы́вша прише́льца,// сего́ произволе́ние подража́й.

У ду́ба Мамври́йскаго/ учреди́в патриа́рх А́нгелы,/ насле́дствова по ста́рости// обетова́ния лови́тву.

Исаа́ка окая́нная душе́ моя́,/ разуме́вши но́вую же́ртву,/ та́йно всесожже́нную Го́сподеви,// подража́й его́ произволе́ние.

Исма́ила слы́шала еси́, трезви́ся душе́ моя́,/ изгна́на я́ко рабы́нино отрожде́ние,/ виждь, да не ка́ко подо́бно что// постра́ждеши ласкосе́рдствующи.

Ага́ре дре́вле душе́, еги́птяныне уподо́билася еси́,/ порабо́тившися произволе́нием, и ро́ждши// но́ваго Исма́ила, презо́рство.

Иа́ковлю ле́ствицу/ разуме́ла еси́ душе́ моя́,/ явля́емую от земли́ к небесе́м,/ почто́ не име́ла еси́// восхо́да тве́рда, благоче́стия?

Свяще́нника Бо́жия, и царя́ уедине́на,/ Христо́во подо́бие,// в ми́ре жития́, в челове́цех подража́й.

Не бу́ди столп сла́ный душе́,/ возврати́вшися вспять:/ о́браз да устраши́т тя Содо́мский,// горе́ в Сиго́р спаса́йся.

Запале́ния я́коже Лот,/ бе́гай душе́ моя́ греха́:/ бе́гай Содо́мы и Гомо́рры,// бе́гай пла́мене вся́каго безслове́снаго жела́ния.

Поми́луй Го́споди, поми́луй мя, вопию́ Ти,/ егда́ прии́деши со А́нгелы Твои́ми,// возда́ти всем по достоя́нию дея́ний.

Моле́ния Влады́ко,/ Тебе́ пою́щих не отве́ржи,/ но уще́дри Человеколю́бче,// и пода́ждь ве́рою прося́щим оставле́ние.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Содержи́мь есмь бу́рею, и треволне́нием согреше́ний,/ но сама́ мя ма́ти ны́не спаси́,// и к приста́нищу Боже́ственнаго покая́ния возведи́.

Марии: Ра́бское моле́ние и ны́не преподо́бная/ прине́сши ко благоутро́бней моли́твами твои́ми Богоро́дице,// отве́рзи ми Боже́ственныя вхо́ды.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Твои́ми моли́твами да́руй/ и мне оставле́ние долго́в,/ о Андре́е, Кри́тский председа́телю!// покая́ния бо ты таи́нник преизря́дный.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Тро́ице про́стая, несозда́нная,/ безнача́льное Естество́,/ в Тро́ице пева́емая Ипоста́сей,/ спаси́ ны ве́рою покланя́ющияся/ держа́ве Твое́й.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: От Отца́ безле́тна Сы́на,/ в ле́то Богороди́тельнице/ неискусому́жно родила́ еси́,/ стра́нное чу́до,// пребы́вши Де́ва доя́щи.

Песнь 4:

Ирмос:
Услы́ша проро́к/ прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся,/ я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися/ и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше:/ услы́шах слух Твой и убоя́хся,// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Припе́в: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Дел Твои́х да не пре́зриши,/ созда́ния Твоего́ да не оста́виши, Правосу́де,/ а́ще и еди́н согреши́х, я́ко человек,/ па́че вся́каго челове́ка, Человеколю́бче,/ но и́маши, я́ко Госпо́дь всех,// власть оставля́ти грехи́.

Приближа́ется, душе́, коне́ц, приближа́ется,/ и неради́ши, ни гото́вишися:/ вре́мя сокраща́ется, воста́ни, близ при две́рех Судия́ есть:/ я́ко со́ние, я́ко цвет, вре́мя жития́ тече́т:// что всу́е мяте́мся?

Воспряни́, о душе́ моя́,/ дея́ния твоя́, я́же соде́лала еси́, помышля́й,/ и сия́ пред лице́ твое́ принеси́,/ и ка́пли испусти́ слез твои́х:/ рцы со дерзнове́нием дея́ния и помышле́ния Христу́,// и оправда́йся.

Не бысть в житии́ греха́, ни дея́ния, ни зло́бы,/ ея́же аз, Спа́се, не согреши́х/ умо́м и сло́вом, и произволе́нием/ и предложе́нием, и мы́слию, и дея́нием согреши́в,// я́ко ин никто́же когда́.

Отсю́ду и осужде́н бых,/ отсю́ду препре́н бых аз окая́нный от своея́ со́вести,/ ея́же ничто́же в ми́ре нужне́йше:/ Судие́, Изба́вителю мой, и ве́дче,// пощади́ и изба́ви, и спаси́ мя раба́ Твоего́.

Ле́ствица, ю́же ви́де дре́вле/ вели́кий в патриа́рсех,/ указа́ние есть душе́ моя́,/ де́ятельнаго восхожде́ния, разу́мнаго возше́ствия:/ а́ще хо́щеши у́бо, дея́нием, и ра́зумом,// и зре́нием пожи́ти, обнови́ся.

Зной дневны́й претерпе́/ лише́ния ра́ди патриа́рх,/ и мраз нощны́й понесе́,/ на всяк день снабде́ния творя́,/ пасы́й, тружда́яйся, рабо́таяй,// да две жене́ сочета́ет.

Жены́ ми две разуме́й,/ дея́ние же и ра́зум в зре́нии,/ Ли́ю у́бо дея́ние, я́ко многоча́дную:/ Рахи́ль же ра́зум, я́ко многотру́дную:// и́бо кроме́ трудо́в, ни дея́ние, ни зре́ние душе́, испра́вится.

Бди о душе́ моя́!/ Изря́дствуй я́коже дре́вле вели́кий в патриа́рсех,/ да стя́жеши дея́ние с ра́зумом,/ да бу́деши ум зряй Бо́га/ и дости́гнеши незаходя́щий мрак в виде́нии,// и бу́деши вели́кий купе́ц.

Двана́десять патриа́рхов,/ вели́кий в патриа́рсех детотвори́в,/ та́йно утверди́ тебе́// ле́ствицу де́ятельнаго душе́ моя́ восхожде́ния:/ де́ти, я́ко основа́ния: степе́ни,// я́ко восхожде́ния, прему́дренно подложи́в.

Иса́ва возненави́деннаго подража́ла еси́ душе́,/ отдала́ еси́ преле́стнику твоему́/ пе́рвыя добро́ты пе́рвенство,/ и оте́ческия моли́твы отпа́ла еси́,/ и два́жды поползну́лася еси́ окая́нная,/ дея́нием и ра́зумом:// те́мже ны́не пока́йся.

Едо́м Иса́в нарече́ся,/ кра́йняго ра́ди женонеи́стовнаго смеше́ния:/ невоздержа́нием бо при́сно разжига́емь,/ и сластьми́ оскверня́емь,/ Едо́м именова́ся,// е́же глаго́лется разжже́ние души́ любогрехо́вныя.

И́ова на гно́ищи слы́шавши,/ о душе́ моя́, оправда́вшагося,/ того́ му́жеству не поревнова́ла еси́,/ тве́рдаго не име́ла еси́ предложе́ния, во всех я́же ве́си,/ и и́миже искуси́лася еси́,// но яви́лася еси́ нетерпели́ва.

И́же пе́рвее на престо́ле,/ наг ны́не на гно́ищи гно́ен:/ мно́гий в ча́дех и сла́вный,/ безча́ден и бездо́мок напра́сно:/ пала́ту у́бо гно́ище,// и би́серие стру́пы вменя́ше.

Ца́рским досто́инством, венце́м и багряни́цею оде́ян,/ многоиме́нный челове́к и пра́ведный/ бога́тством кипя́ и ста́ды,/ внеза́пу бога́тства, сла́вы ца́рства// обнища́в лиши́ся.

А́ще пра́веден бя́ше он, и непоро́чен па́че всех,/ и не убеже́ ловле́ния льсти́ваго и се́ти:/ ты же грехолюби́ва су́щи окая́нная душе́, что сотвори́ши,/ а́ще чесо́му от недове́домых// случи́тся наити́ тебе́?

Те́ло оскверни́ся, дух окаля́ся,/ весь острупи́хся,/ но я́ко врач Христе́,/ обоя́ покая́нием мои́м уврачу́й,/ омы́й, очи́сти,/ покажи́ Спа́се мой,// па́че сне́га чисте́йша.

Те́ло Твое́ и кровь распина́емый о всех/ положи́л еси́ Сло́ве:/ те́ло у́бо, да мя обнови́ши:/ кровь, да омы́еши мя:/ дух же пре́дал еси́,/ да мя приведе́ши Христе́,// Твоему́ Роди́телю.

Соде́лал еси́ спасе́ние/ посреде́ земли́ Ще́дре,/ да спасе́мся./ Во́лею на Дре́ве распя́лся еси́./ Еде́м затворе́нный отве́рзеся,/ го́рняя и до́льняя тварь,/ язы́цы вси спасе́ни// покланя́ются Тебе́.

Да бу́дет ми купе́ль,/ кровь из ребр Твои́х,/ вку́пе и питие́,/ источи́вшее во́ду оставле́ния,/ да обою́ду очища́юся,/ помазу́яся и пия́:/ я́ко пома́зание и питие́ Сло́ве,// живото́чная Твоя́ словеса́.

Наг есмь черто́га,/ наг есмь и бра́ка, ку́пно и ве́чери:/ свети́льник угасе́, я́ко безъеле́йный,/ черто́г заключи́ся мне спя́щу,/ ве́черя снеде́ся:/ аз же по руку́ и но́гу свя́зан,// вон низве́ржен есмь.

Ча́шу Це́рковь стяжа́,/ ре́бра Твоя́ живоно́сная,/ из ни́хже сугу́быя нам источи́ то́ки,/ оставле́ния и ра́зума,/ во о́браз дре́вняго и но́ваго// двои́х вку́пе заве́тов, Спа́се наш.

Вре́мя живота́ моего́ ма́ло,/ и испо́лнено боле́зней и лука́вства,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови́,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,// Спа́се, Сам мя уще́дри.

Высокоглаго́лив ны́не есмь,/ жесто́к же и се́рдцем,/ вотще́ и всу́е,/ да не с фарисе́ем осу́диши мя,/ па́че же мытаре́во смире́ние пода́ждь ми/ еди́не Ще́дре, Правосу́де,// и сему́ мя сочисли́.

Согреши́х, досади́в сосу́ду пло́ти моея́,/ вем Ще́дре,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови́,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,// Спа́се, Сам мя уще́дри.

Самоистука́н бых страстьми́,/ ду́шу мою́ вредя́ Ще́дре,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,// Спа́се, Сам мя уще́дри.

Не послу́шах гла́са Твоего́,/ преслу́шах писа́ние Твое́ законополо́жника,/ но в покая́нии мя приими́,/ и в ра́зум призови́,/ да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му,/ Спа́се, Сам мя уще́дри.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Безпло́тных жи́тельство в пло́ти преходя́щи,/ благода́ть преподо́бная к Бо́гу/ ве́лию вои́стинну прия́ла еси́,/ ве́рно о чту́щих тя предста́тельствуй./ Те́мже мо́лим тя,// от вся́ких напа́стей и нас моли́твами твои́ми изба́ви.

Марии: Вели́ких безме́стий во глубину́ низве́дшися,/ не одержи́ма была́ еси́,/ но востекла́ еси́ по́мыслом лу́чшим,/ к кра́йней дея́ньми я́ве доброде́тели пресла́вно,// а́нгельское естество́ Мари́е, удиви́вши.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Андре́е, оте́ческая похвало́,/ моли́твами твои́ми не преста́й моля́ся,/ предстоя́ Тро́ице Пребоже́ственней,/ я́ко да изба́вимся муче́ния,/ любо́вию предста́теля тя боже́ственнаго всеблаже́нне призыва́ющии,// Кри́ту удобре́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Неразде́льное Существо́м,/ несли́тное Ли́цы,/ богосло́влю Тя Тро́ическое Еди́но Божество́,/ я́ко единоца́рственное и сопресто́льное,/ вопию́ Ти песнь вели́кую,// в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: И ражда́еши, и де́вствуеши,/ и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва:/ Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́,/ утро́ба же ражда́ет неражда́ющая./ Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин:// твори́т бо ели́ка хо́щет.

Песнь 5:

Ирмос:
От нощи́ у́тренююща,/ Человеколю́бче, просвети́, молю́ся,/ и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́,/ и научи́ мя, Спа́се,// твори́ти во́лю Твою́.

Припе́в: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

В нощи́ житие́ мое́ преидо́х при́сно,/ тьма бо бысть и глубока́ мне мгла, нощь греха́,// но я́ко дне сы́на Спа́се покажи́ мя.

Руви́ма подража́я окая́нный аз,/ соде́ях беззако́нный и законопресту́пный сове́т на Бо́га Вы́шняго,// оскверни́в ло́же мое́, я́ко о́тчее он.

Испове́даюся Тебе́ Христе́ Царю́,/ согреши́х, согреши́х,/ я́ко пре́жде Ио́сифа бра́тия прода́вшии,// чистоты́ плод и целому́дрия.

От сро́дников пра́ведная душа́ связа́ся,/ прода́ся в рабо́ту сла́дкий,/ во о́браз Госпо́день:/ ты же вся душе́, продала́ся еси́// злы́ми твои́ми.

Ио́сифа пра́веднаго и целому́дреннаго ума́/ подража́й окая́нная, и неиску́сная душе́,/ и не оскверня́йся безслове́сными стремле́ньми// при́сно беззако́ннующи.

А́ще и в ро́ве поживе́ иногда́ Ио́сиф,/ Влады́ко Го́споди,/ но во о́браз погребе́ния и воста́ния Твоего́:// аз же что Тебе́ когда́ сицево́е принесу́?

Моисе́ов слы́шала еси́ ковче́жец душе́,/ вода́ми, волна́ми носи́м ре́чными,/ я́ко в черто́зе дре́вле бе́гающий де́ла го́рькаго// сове́та фараони́тска.

А́ще ба́бы слы́шала еси́, убива́ющия иногда́/ безвозра́стное му́жеское, душе́ окая́нная, целому́дрия дея́ние,/ ны́не я́ко вели́кий Моисе́й,// сси прему́дрость.

Я́ко Моисе́й вели́кий/ еги́птянина, ума́ уязви́вши/ окая́нная, не уби́ла еси́ душе́:/ и ка́ко всели́шися, глаго́ли,// в пусты́ню страсте́й покая́нием?

Впусты́ню всели́ся вели́кий Моисе́й,/ гряди́ у́бо подража́й того́ житие́,/ да и в купине́ богоявле́ния душе́,// в виде́нии бу́деши.

Моисе́ов жезл вообража́й душе́,/ ударя́ющий мо́ре, и огустева́ющий глубину́,/ во о́браз Креста́ Боже́ственнаго:/ и́мже мо́жеши и ты// вели́кая соверши́ти.

Ааро́н приноша́ше огнь Бо́гу, непоро́чный, неле́стный:/ но Офни́ и Финее́с, я́ко ты душе́,// приноша́ху чужде́е Бо́гу оскверне́нное житие́.

Я́ко тя́жкий нра́вом,/ фарао́ну го́рькому бых Влады́ко,/ Ианни́, и Иамври́, душе́ю и те́лом,// и погруже́н умо́м, но помози́ ми.

Ка́лу примеси́хся окая́нный умо́м,/ омы́й мя Влады́ко, ба́нею мои́х слез,/ молю́ Тя, пло́ти моея́ оде́жду// убели́в я́ко снег.

А́ще испыта́ю моя́ дела́ Спа́се,/ вся́каго челове́ка превозше́дша греха́ми себе́ зрю,/ я́ко ра́зумом му́дрствуяй согреши́х,// не неве́дением.

Пощади́ пощади́ Го́споди, созда́ние Твое́,/ согреши́х, осла́би ми,/ я́ко естество́м чи́стый Сам сый еди́н,/ и ин ра́зве Тебе́// никто́же есть кроме́ скве́рны.

Мене́ ра́ди Бог сый,/ вообрази́лся еси́ в мя,/ показа́л еси́ чудеса́, исцели́в прокаже́нныя,/ и разсла́бленнаго стягну́в,/ кровоточи́выя ток уста́вил еси́ Спа́се,// прикоснове́нием риз.

Кровоточи́вую подража́й окая́нная душе́,/ притецы́, удержи́ оме́ты Христо́вы,/ да изба́вишися ран,/ и услы́шиши от Него́:// ве́ра твоя́ спасе́ тя.

Ни́зу снича́щую подража́й о душе́,/ прииди́, припади́ к нога́ма Иису́совыма,/ да тя испра́вит,/ и да хо́диши пра́во// стези́ Госпо́дни.

А́ще и кла́дязь еси́ глубо́кий Влады́ко,/ источи́ ми во́ду из пречи́стых Твои́х жил,/ да я́ко самаряны́ня, не ктому́ пия́й жа́жду:// жи́зни бо струи́ источа́еши.

Силоа́м да бу́дут ми/ сле́зы моя́, Влады́ко Го́споди,/ да умы́ю и аз зе́ницы се́рдца,// и ви́жду Тя у́мно, Све́та преве́чна.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Несравне́нным жела́нием всебога́тая,/ Дре́ву возжеле́вши поклони́тися живо́тному,/ сподо́билася еси́ жела́ния,/ сподо́би у́бо и мене́// улучи́ти вы́шния сла́вы.

Марии: Струи́ Иорда́нския преше́дши,/ обрела́ еси́ поко́й безболе́зненный,/ пло́ти сла́сти избежа́вши,/ ея́же и нас изми́// твои́ми моли́твами преподо́бная.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Я́ко па́стырей изря́днейша,/ Андре́е прему́дре,/ избра́нна су́ща тя,/ любо́вию ве́лию и стра́хом молю́,/ твои́ми моли́твами спасе́ние улучи́ти,// и жизнь ве́чную.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Тя Тро́ице сла́вим, Еди́наго Бо́га,/ Свят, Свят, Свят еси́/ О́тче, Сы́не и Ду́ше,/ про́стое Существо́,// Еди́нице при́сно покланя́емая.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние,/ нетле́нная безму́жная Ма́ти Де́во,/ Бог созда́вый ве́ки,// и соедини́ Себе́ челове́ческое естество́.

Песнь 6:

Ирмос:
Возопи́х всем се́рдцем мои́м/ к ще́дрому Бо́гу,/ и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго,// и возведе́ от тли живо́т мой.

Припе́в: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Сле́зы Спа́се о́чию мое́ю,/ и из глубины́ воздыха́ния/ чи́сте приношу́, вопию́щу се́рдцу:/ Бо́же, согреши́х Ти// очи́сти мя.

Уклони́лася еси́ душе́, от Го́спода твоего́,/ я́коже Дафа́н и Авиро́н:/ но пощади́, воззови́ из а́да преиспо́дняго,// да не про́пасть земна́я тебе́ покры́ет.

Я́ко ю́ница душе́ разсвире́певшая,/ уподо́билася еси́ Ефре́му,/ я́ко се́рна от тене́т сохрани́ житие́,// впери́вши дея́нием ум, и зре́нием.

Рука́ нас Моисе́ова да уве́рит душе́,/ ка́ко мо́жет Бог прокаже́нное житие́/ убели́ти, и очи́стити:/ и не отча́йся сама́ себе́,// а́ще и прокаже́нна еси́.

Во́лны Спа́се прегреше́ний мои́х/ я́ко в мо́ри Чермно́м возвраща́ющеся,/ покры́ша мя внеза́пу,// я́ко Еги́птяны иногда́, и триста́ты.

Неразу́мное душе́ произволе́ние име́ла еси́,/ я́ко пре́жде Изра́иль:/ Боже́ственныя бо ма́нны предсуди́ла еси́ безслове́сно,// любосла́стное страсте́й объяде́ние.

Кладенцы́ душе́, предпочла́ еси́ ханане́йских мы́слей,/ па́че жи́лы ка́мене,/ из него́же прему́дрости река́, я́ко ча́ша// пролива́ет то́ки богосло́вия.

Свина́я мяса́ и котлы́, и Еги́петскую пи́щу,/ па́че небе́сныя предсуди́ла еси́ душе́ моя́,// я́коже дре́вле неразу́мнии лю́дие в пусты́ни.

Я́ко уда́ри Моисе́й раб Твой/ жезло́м ка́мень,/ обра́зно животвори́вая ре́бра Твоя́ прообразова́ше,/ из ни́хже вси// питие́ жи́зни Спа́се, почерпа́ем.

Испыта́й душе́ и смотряй, я́коже Иису́с Нави́н/ обетова́ния зе́млю, какова́ есть,// и всели́ся в ню благозако́нием.

Воста́ни и побори́,/ я́ко Иису́с Амали́ка, плотски́я стра́сти,/ и гаваони́ты, ле́стныя по́мыслы// при́сно побежда́ющи.

Прейди́ вре́мене теку́щее естество́,/ я́ко пре́жде ковче́г,/ и земли́ о́ноя бу́ди во одержа́нии обетова́ния душе́,// Бог повелева́ет.

Я́ко спасл еси́ Петра́, возопи́вша/ спаси́, предвари́в мя Спа́се/ от зве́ря изба́ви, просте́р Твою́ ру́ку,// и возведи́ из глубины́ грехо́вныя.

Приста́нище Тя вем ути́шное,/ Влады́ко, Влады́ко Христе́,/ но от незаходи́мых глуби́н греха́, и отча́яния// мя предвари́в изба́ви.

Аз есмь, Спа́се,/ ю́же погуби́л еси́ дре́вле ца́рскую дра́хму,/ но вжег свети́льник Предте́чу Твоего́ Сло́ве,// взыщи́ и обря́щи Твой о́браз.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Да страсте́й пла́мень угаси́ши,/ слез ка́пли источа́ла еси́ при́сно Мари́е,/ душе́ю распаля́ема,/ и́хже благода́ть пода́ждь и мне,// твоему́ рабу́.

Марии: Безстра́стие небе́сное стяжа́ла еси́,/ кра́йним на земли́ житие́м ма́ти./ Те́мже тебе́ пою́щим,/ от страсте́й изба́витися// моли́твами твои́ми, моли́ся.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Кри́тскаго тя па́стыря, и председа́теля,/ и вселе́нныя моли́твенника ве́дый,/ притека́ю Андре́е, и вопию́ ти:// изми́ мя о́тче, из глубины́ греха́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Тро́ица есмь про́ста, неразде́льна,/ разде́льна Ли́чне,/ и Еди́ница есмь Естество́м соедине́на,// Оте́ц глаго́лет, и Сын, и Боже́ственный Дух.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́,/ воображе́нна по нам:/ Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́ Богоро́дице,// да Твои́ми моли́твами оправди́мся.

Песнь 7:

Ирмос:
Согреши́хом, беззако́нновахом,/ непра́вдовахом пред Тобо́ю,/ ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом,/ я́коже запове́дал еси́ нам;/ но не преда́ждь нас до конца́,// отце́в Бо́же.

Припе́в: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Согреши́х, беззако́нновах,/ и отверго́х за́поведь Твою́,/ я́ко во гресе́х произведо́хся/ и приложи́х я́звам стру́пы себе́:/ но Сам мя поми́луй,// я́ко Благоутро́бен, отце́в Бо́же.

Та́йная се́рдца моего́/ испове́дах Тебе́ Судии́ моему́,/ виждь мое́ смире́ние,/ виждь и скорбь мою́,/ и вонми́ суду́ моему́ ны́не,/ и Сам мя поми́луй, я́ко Благоутро́бен,// отце́в Бо́же.

Сау́л иногда́ я́ко погуби́ отца́ своего́ душе́ осля́та,/ внеза́пу ца́рство обре́те к прослу́тию,/ но блюди́, не забыва́й себе́,/ ско́тския по́хоти твоя́// произво́ливши па́че Ца́рства Христо́ва.

Дави́д иногда́ Богооте́ц,/ а́ще и согреши́ сугу́бо душе́ моя́,/ стрело́ю у́бо устреле́н быв прелюбоде́йства,/ копие́м же плене́н быв уби́йства томле́нием,/ но ты сама́ тяжча́йшими де́лы неду́гуеши,// самохо́тными стремле́ньми.

Совокупи́ у́бо Дави́д иногда́ беззако́нию беззако́ние:/ уби́йству же любоде́йство раствори́в,/ покая́ние сугу́бое показа́ а́бие:/ но сама́ ты лука́внейшая душе́ соде́лала еси́,// не пока́явшися Бо́гу.

Дави́д иногда́ вообрази́,/ списа́в я́ко на ико́не песнь,/ е́юже дея́ние облича́ет, е́же соде́я, зовы́й:/ поми́луй мя. Тебе́ бо Еди́ному согреши́х всех Бо́гу,// Сам очи́сти мя.

Киво́т я́ко ноша́шеся на колесни́це,/ Зан о́ный,/ егда́ превра́щшуся тельцу́,/ то́чию косну́ся, Бо́жиим искуси́ся гне́вом:/ но того́ дерзнове́ния убежа́вши душе́,// почита́й Боже́ственная че́стне.

Слы́шала еси́ Авессало́ма,/ ка́ко на естество́ воста́?/ Позна́ла еси́ того́ скве́рная дея́ния,/ и́миже оскверни́ ло́же Дави́да отца́,/ но ты подража́ла еси́ того́ стра́стная// и любосла́стная стремле́ния.

Покори́ла еси́ нерабо́тное твое́ досто́инство те́лу твоему́:/ ино́го бо Ахитофе́ла обре́тши врага́, душе́,/ снизшла́ еси́ сего́ сове́том,/ но сия́ разсы́па Сам Христо́с,// да ты вся́ко спасе́шися.

Соломо́н чу́дный,/ и благода́ти прему́дрости испо́лненный,/ сей лука́вое иногда́ пред Бо́гом сотвори́в,/ отступи́ от Него́:/ ему́же ты прокля́тым твои́м житие́м, душе́// уподо́билася еси́.

Сластьми́ влеко́мь страсте́й свои́х оскверня́шеся,/ увы́ мне, рачи́тель прему́дрости,/ рачи́тель блу́дных жен, и стра́нен от Бо́га:/ его́же ты подража́ла еси́ умо́м о душе́!// Сладостра́стьми скве́рными.

Ровоа́му поревнова́ла еси́/ не послу́шавшему сове́та о́тча,/ ку́пно же и зле́йшему рабу́ Иеровоа́му, пре́жнему отсту́пнику душе́,/ но бе́гай подража́ния, и зови́ Бо́гу:// согреши́х, уще́дри мя.

Ахаа́вовым поревнова́ла еси́/ скве́рнам, душе́ моя́, увы мне,/ была́ еси́ плотски́х скверн пребыва́лище,/ и сосу́д сра́млен страсте́й,/ но из глубины́ твоея́ воздохни́,// и глаго́ли Бо́гу грехи́ твоя́.

Попали́ Илия́ иногда́ два́щи/ пятьдеся́т Иезаве́линых,/ егда́ сту́дныя проро́ки погуби́,/ во обличе́ние Ахаа́вово,/ но бе́гай подража́ния двою́ душе́,// и укрепля́йся.

Заключи́ся тебе́ не́бо душе́,/ и глад Бо́жий пости́же тя:/ егда́ Илии́ Фесви́тянина я́коже Ахаа́в,/ не покори́ся словесе́м иногда́,/ но Сара́ффии уподо́бився,// напита́й проро́чу ду́шу.

Манасси́ева собрала́ еси́ согреше́ния изволе́нием,/ поста́вльши я́ко ме́рзости стра́сти,/ и умно́живши душе́ негодова́ние,/ но того́ покая́нию ревну́ющи те́пле,// стяжи́ умиле́ние.

Припа́даю Ти,/ и приношу́ Тебе́, я́коже сле́зы глаго́лы моя́:/ согреши́х, я́ко не согреши́ блудни́ца,/ и безако́нновах, я́ко и́ный никто́же на земли́,/ но уще́дри Влады́ко, творе́ние Твое́,// и воззови́ мя.

Погребо́х о́браз Твой,/ и растли́х за́поведь Твою́,/ вся помрачи́ся добро́та,/ и страстьми́ угаси́ся, Спа́се, свеща́,/ но уще́дрив возда́ждь ми// я́коже пое́т Дави́д, ра́дование.

Обрати́ся, пока́йся, откры́й сокрове́нная,/ глаго́ли Бо́гу вся ве́дущему:/ Ты ве́си моя́ та́йная, еди́не Спа́се,/ но Сам мя поми́луй, я́коже пое́т Дави́д// по ми́лости Твое́й.

Исчезо́ша дни́е мои́, я́ко со́ние востаю́щаго:/ те́мже я́ко Езеки́я слезю́ на ло́жи мое́м,/ приложи́тися мне ле́том живота́./ Но кий Иса́ия предста́нет тебе́ душе́,// а́ще не всех Бог?

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Возопи́вши к Пречи́стей Богома́тери,/ пе́рвее отри́нула еси́ неи́стовство страсте́й,/ ну́жно стужа́ющих,/ и посрами́ла еси́ врага́ запе́ншаго,/ но даждь ны́не по́мощь от ско́рби,// и мне, рабу́ твоему́.

Марии: Его́же возлюби́ла еси́, Его́же возжеле́ла еси́,/ Его́же ра́ди плоть изнури́ла еси́ преподо́бная,/ моли́ ны́не Христа́ о рабе́х:/ я́ко да ми́лостив быв всем нам,/ ми́рное состоя́ние да́рует// почита́ющим Его́.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: На ка́мени мя ве́ры/ моли́твами твои́ми утверди́ о́тче,/ стра́хом мя Боже́ственным огражда́я,/ и покая́ние Андре́е, пода́ждь ми, молю́ся ти,/ и изба́ви мя от се́ти враго́в// и́щущих мя.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Тро́ице про́стая, неразде́льная,/ единосу́щная, и Естество́ еди́но,/ Све́тове, и Свет, и Свята три, и еди́но Свя́то/ пое́тся Бог Тро́ица:/ но воспо́й, просла́ви, Живо́т и Животы́, душе́,// всех Бо́га.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пое́м Тя, благослови́м Тя,/ покланя́емся Ти Богороди́тельнице,/ я́ко неразлу́чныя Тро́ицы породила́ еди́наго Христа́ Бо́га/ и Сама́ отве́рзла еси́ нам// су́щим на земли́ небе́сная.

Песнь 8:

Ирмо́с:
Его́же во́инства Небе́сная сла́вят,/ и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми,/ вся́ко дыха́ние и тварь,/ по́йте, благослови́те// и превозноси́те во вся ве́ки.

Припе́в: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Согреши́вша Спа́се поми́луй,/ воздви́гни мой ум ко обраще́нию,/ приими́ мя ка́ющагося, уще́дри вопию́ща:/ согреши́х Ти, спаси́,// беззако́нновах, поми́луй мя.

Колесни́чник Илия́,/ колесни́цею доброде́телей вшед,/ я́ко на небеса́, ноша́шеся/ превы́ше иногда́ от земны́х:// сего́ у́бо душе́ моя́, восхо́д помышля́й.

Иорда́нова струя́ пе́рвее, ми́лотию Илиино́ю/ Елиссе́ем, ста сю́ду и сю́ду:/ ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́лася еси́ благода́ти// за невоздержа́ние.

Елиссе́й иногда́ прие́м ми́лоть Илиину́,/ прия́т сугу́бую благода́ть от Го́спода:/ ты же о душе́ моя́, сея́ не причасти́лася еси́ благода́ти// за невоздержа́ние.

Сомани́тида иногда́/ пра́веднаго учреди́, о душе́, нра́вом благи́м:/ ты же не ввела́ еси́ в дом,/ ни стра́нна, ни пу́тника.// Те́мже черто́га изри́нешися вон, рыда́ющи.

Гиези́ев подража́ла еси́ окая́нная/ ра́зум скве́рный всегда́ душе́,/ его́же сребролю́бие отложи́ поне́ на ста́рость:/ бе́гай гее́нскаго огня́,// отступи́вши злых твои́х.

Ты Ози́и душе́ поревнова́вши,/ сего́ прокаже́ние в себе́ стяжа́ла еси́ сугу́бо:/ безме́стная бо мы́слиши, беззако́нная же де́еши:/ оста́ви я́же и́маши,// и притецы́ к покая́нию.

Ниневи́тяны душе́ слы́шала еси́/ ка́ющияся Бо́гу, вре́тищем и пе́пелом,/ сих не подража́ла еси́, но яви́лася еси́ зле́йшая всех,// пре́жде зако́на, и по зако́не прегреши́вших.

В ро́ве бла́та слы́шала еси́ Иереми́ю душе́,/ гра́да Сио́ня рыда́ньми вопию́ща,/ и слез и́щуща,// подража́й сего́ плаче́вное житие́ и спасе́шися.

Ио́на в Фарси́с побеже́,/ проразуме́в обраще́ние ниневи́тянов,/ разуме́ бо я́ко проро́к Бо́жие благоутро́бие:/ те́мже ревнова́ше// проро́честву не солга́тися.

Дании́ла в ро́ве слы́шала еси́,/ ка́ко загради́ уста́, о душе́ звере́й:/ уве́дела еси́, ка́ко о́троцы и́же о Аза́рии,// погаси́ша ве́рою пе́щи пла́мень горя́щий.

Ве́тхаго Заве́та вся/ приведо́х ти душе́, к подо́бию,/ подража́й пра́ведных боголюби́вая дея́ния,// избе́гни же па́ки лука́вых грехо́в.

Правосу́де Спа́се поми́луй,/ и изба́ви мя огня́, и преще́ния,/ е́же и́мам на суде́ пра́ведно претерпе́ти:/ осла́би ми пре́жде конца́,// доброде́телию и покая́нием.

Я́ко разбо́йник вопию́ Ти: помяни́ мя./ Я́ко Петр пла́чу го́рце:/ осла́би ми Спа́се. Зову́ я́ко мыта́рь:/ слезю́ я́ко блудни́ца./ Приими́ мое́ рыда́ние,// я́коже иногда́ ханане́ино.

Гное́ние, Спа́се, исцели́/ смире́нныя моея́ души́: еди́не Врачу́,/ пла́стырь мне наложи́, и еле́й и вино́, дела́ покая́ния,// умиле́ние со слеза́ми.

Ханане́ю и аз подража́я,/ поми́луй мя, вопию́, Сы́не Дави́дов:/ каса́юся кра́я ри́зы, я́ко кровоточи́вая:// пла́чу, я́ко Ма́рфа и Мари́я над Ла́зарем.

Сле́зную Спа́се сткля́ницу,/ я́ко ми́ро истощава́я на главу́,/ зову́ Ти я́коже блудни́ца, ми́лости и́щущая,/ мольбу́ приношу́,// и оставле́ние прошу́ прия́ти.

А́ще и никто́же, я́коже аз согреши́ Тебе́,/ но оба́че приими́ и мене́, Благоутро́бне Спа́се,/ стра́хом ка́ющася, и любо́вию зову́ща:/ согреши́х Тебе́ еди́ному,// поми́луй мя Ми́лостиве.

Пощади́ Спа́се Твое́ созда́ние,/ и взыщи́ я́ко Па́стырь поги́бшее,/ предвари́ заблу́ждшаго, восхи́ти от во́лка,/ сотвори́ мя овча́// на па́стве Твои́х ове́ц.

Егда́ Судие́ ся́деши я́ко Благоутро́бен,/ и пока́жеши стра́шную сла́ву Твою́ Спа́се:/ о каковы́й страх тогда́! Пе́щи горя́щей,// всем боя́щимся нестерпи́маго суди́лища Твоего́.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Све́та незаходи́маго Ма́ти, тя просвети́вши,/ от омраче́ния страсте́й разреши́./ Те́мже вше́дши в духо́вную благода́ть,/ просвети́ Мари́е,// тя ве́рно восхваля́ющия.

Марии: Чу́до но́во ви́дев, ужаса́шеся боже́ственный в тебе́ вои́стинну ма́ти Зоси́ма:/ а́нгела бо зря́ше во пло́ти,/ и у́жасом весь исполня́шеся,// Христа́ поя́ во ве́ки.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Я́ко дерзнове́ние имы́й ко Го́споду,/ Андре́е Кри́тский честна́я похвало́,/ молю́, моли́ся разреше́ние от уз беззако́ния/ ны́не обрести́ мне моли́твами твои́ми,/ я́ко покая́ния учи́тель,// и преподо́бных сла́ва.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Безнача́льне О́тче, Сы́не собезнача́льне,/ Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый:/ Сло́ва Бо́жия Роди́телю,/ Отца́ безнача́льна Сло́ве,/ Ду́ше живы́й и зи́ждяй,// Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы Пречи́стая,/ у́мная багряни́ца Емману́илева,/ внутрь во чре́ве Твое́м плоть истка́ся./ Те́мже Богоро́дицу// вои́стинну Тя почита́ем.

Песнь 9:

Ирмо́с:
Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ несказа́нное,/ Ма́тере безму́жныя нетле́нен Плод,/ Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет естества́./ Те́мже Тя вси ро́ди,/ я́ко Богоневе́стную Ма́терь,// правосла́вно велича́ем.

Припе́в: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя. (Перед каждым тропарем)

Ум острупи́ся, те́ло оболе́знися,/ неду́гует дух, сло́во изнемо́же,/ житие́ умертви́ся, коне́ц при две́рех./ Те́мже моя́ окая́нная душе́, что сотвори́ши,// егда́ прии́дет Судия́ испыта́ти твоя́?

Моисе́ево приведо́х ти душе́, миробы́тие,/ и от того́ все заве́тное писа́ние,/ пове́дающее тебе́ пра́ведныя и непра́ведныя:/ от ни́хже вторы́я, о душе́, подража́ла еси́, а не пе́рвыя,// в Бо́га согреши́вши.

Зако́н изнемо́же, пра́зднует Ева́нгелие,/ писа́ние же все в тебе́ небреже́но бысть,/ проро́цы изнемого́ша, и все пра́ведное сло́во:/ стру́пи твои́, о душе́, умно́жишася,// не су́щу врачу́ исцеля́ющему тя.

Но́ваго привожду́ ти писа́ния указа́ния,/ вводя́щая тя душе́, ко умиле́нию:/ пра́ведным у́бо поревну́й, гре́шных же отвраща́йся,/ и уми́лостиви Христа́ моли́твами же и поще́ньми,// и чистото́ю, и гове́нием.

Христо́с вочелове́чися,/ призва́в к покая́нию разбо́йники, и блудни́цы:/ душе́ пока́йся, дверь отве́рзеся Ца́рствия уже́,/ и предвосхища́ют е фарисе́е и мытари́// и прелюбоде́и ка́ющиися.

Христо́с вочелове́чися,/ пло́ти приобщи́вся ми,/ и вся, ели́ка суть естества́ хоте́нием/ испо́лни греха́ кроме́,/ подо́бие тебе́, о душе́,// и о́браз предпоказу́я Своего́ снизхожде́ния.

Христо́с волхвы́ спасе́,/ па́стыри созва́,/ младе́нец мно́жества показа́ му́ченики,/ ста́рцы просла́ви, и ста́рыя вдови́цы,/ и́хже не поревнова́ла еси́ душе́, ни дея́нием, ни житию́,// но го́ре тебе́, внегда́ бу́деши суди́тися.

Пости́вся Госпо́дь дней четы́редесять в пусты́ни,/ последи́ взалка́, показу́я челове́ческое:/ душе́, да не разлени́шися, а́ще тебе́ приложи́тся враг,// моли́твою же и посто́м от ног твои́х да отрази́тся.

Христо́с искуша́шеся,/ диа́вол искуша́ше,/ показу́я ка́мение,/ да хле́би бу́дут:/ на го́ру возведе́/ ви́дети вся ца́рствия ми́ра во мгнове́нии./ Убо́йся о душе́, ловле́ния,// трезви́ся моли́ся на вся́кий час Бо́гу.

Го́рлица пустынолю́бная,/ глас вопию́щаго возгласи́,/ Христо́в свети́льник, пропове́дуяй покая́ние,/ И́род беззако́ннова со Иродиа́дою./ Зри душе́ моя́, да не увя́знеши в беззако́нныя се́ти,// но облобыза́й покая́ние.

Впусты́ню всели́ся благода́ти Предте́ча,/ и Иуде́я вся и Самари́я/ слы́шавше теча́ху,/ и испове́даху грехи́ своя́,/ креща́ющеся усе́рдно:// и́хже ты не подража́ла еси́ душе́.

Брак у́бо честны́й, и ло́же нескве́рно:/ обоя́ бо Христо́с пре́жде благослови́,/ пло́тию яды́й,/ и в Ка́не же на бра́це во́ду в вино́ соверша́я,/ и показу́я пе́рвое чу́до:// да ты измени́шися о душе́.

Разсла́бленнаго стя́гну Христо́с,/ одр взе́мша,/ и ю́ношу уме́рша воздви́же, вдови́че рожде́ние,/ и со́тнича о́трока,/ и самаряны́не яви́ся,/ в Ду́се слу́жбу// Тебе́, душе́ предживописа́.

Кровоточи́вую исцели́/ прикоснове́нием кра́я ри́зна Госпо́дь:/ прокаже́нныя очи́сти:/ слепы́я и хромы́я просвети́в, испра́ви:/ глухи́я же и немы́я, и нича́щия ни́зу исцели́ сло́вом:// да ты спасе́шися окая́нная душе́.

Неду́ги исцеля́я,/ ни́щим благовествова́ше, Христо́с Сло́во,/ вре́дныя уврачева́, с мытари́ ядя́ше,/ с гре́шники бесе́доваше,/ Иаи́ровы дще́ре ду́шу предуме́ршую// возврати́ осяза́нием руки́.

Мыта́рь спаса́шеся, и блудни́ца целому́дрствоваше,/ и фарисе́й хваля́ся осужда́шеся:/ ов у́бо, очи́сти мя:/ о́ва же, поми́луй мя./ Сей же велича́шеся вопия́: Бо́же, благодарю́ Тя:// и про́чия безу́мныя глаго́лы.

Закхе́й мыта́рь бе, но оба́че спаса́шеся,/ и фарисе́й Си́мон соблажня́шеся,/ и блудни́ца приима́ше оста́вительная разреше́ния,/ от Иму́щаго кре́пость оставля́ти грехи́:// ю́же душе́ потщи́ся подража́ти.

Блудни́це, о окая́нная душе́ моя́,/ не поревнова́ла еси́,/ я́же прие́мши ми́ра алава́стр,/ со слеза́ми ма́заше но́зе Спа́сове,/ отре́ же власы́// дре́вних согреше́ний рукописа́ние раздира́ющаго ея́.

Гра́ды, и́мже даде́ Христо́с благове́стие,/ душе́ моя́, уве́дала еси́, ка́ко про́кляти бы́ша./ Убо́йся указа́ния, да не бу́деши я́коже о́ны,/ и́хже Содо́мляном Влады́ка уподо́бив,// да́же до а́да осуди́.

Да не го́ршая о душе́ моя́,/ яви́шися отча́янием, ханане́и/ ве́ру слы́шавшая,/ ея́же дщи сло́вом Бо́жиим исцели́ся./ Сы́не Дави́дов, спаси́ и мене́,/ воззови́ из глубины́ се́рдца,// я́коже она́ Христу́.

Умилосе́рдися спаси́ мя,/ Сы́не Дави́дов поми́луй,/ бесну́ющияся сло́вом исцели́вый,/ глас же благоутро́бный я́ко разбо́йнику мне рцы:/ ами́нь глаго́лю тебе́, со Мно́ю бу́деши в раи́,// егда́ прииду́ во сла́ве Мое́й.

Разбо́йник оглаго́ловаше Тя,/ разбо́йник Богосло́вяше Тя,/ о́ба бо на кресте́ сви́сяста,/ но о Благоутро́бне, я́ко ве́рному разбо́йнику Твоему́,/ позна́вшему Тя Бо́га,/ и мне отве́рзи дверь// сла́внаго Ца́рствия Твоего́.

Тварь содрога́шеся распина́ема Тя ви́дящи,/ го́ры и ка́мения стра́хом распада́хуся,/ и земля́ сотряса́шеся, и ад обнажа́шеся,/ и соомрача́шеся свет во дне,/ зря Тебе́ Иису́се// пригвожде́на ко Кресту́.

Досто́йных покая́ния плодо́в не истяжи́ от мене́,/ и́бо кре́пость моя́ во мне оскуде́,/ се́рдце мне да́руй при́сно сокруше́нное,/ нищету́ же духо́вную,/ да сия́ Тебе́ принесу́,// я́ко прия́тную же́ртву, еди́не Спа́се.

Судие́ мой, и ве́дче мой,/ хотя́й па́ки приити́ со А́нгелы,/ суди́ти ми́ру всему́,/ ми́лостивным Твои́м о́ком тогда́ ви́дев мя,/ пощади́ и уще́дри мя Иису́се,// па́че вся́каго естества́ челове́ча согреши́вша.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Марии: Удиви́ла еси́ всех/ стра́нным житие́м твои́м,/ А́нгелов чи́ны, и челове́ков собо́ры,/ невеще́ственно пожи́вши, и естество́ преше́дши:/ и́мже, я́ко невеще́ственныма нога́ма вше́дши Мари́е,// Иорда́н прешла́ еси́.

Марии: Уми́лостиви Созда́теля/ о хва́лящих тя, преподо́бная ма́ти,/ изба́витися озлобле́ний и скорбе́й/ о́крест напа́дающих:/ да изба́вившеся от напа́стей, возвели́чим непреста́нно// просла́вльшаго тя Го́спода.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андрею: Андре́е честны́й, и о́тче треблаже́ннейший,/ па́стырю Кри́тский,/ не преста́й моля́ся о воспева́ющих тя:/ да изба́вимся вси гне́ва и ско́рби, и тле́ния,/ и прегреше́ний безме́рных,// чту́щии твою́ па́мять ве́рно.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Тро́ице Единосу́щная, Еди́нице Триипоста́сная, Тя воспева́ем, Отца́ сла́вяще, Сы́на велича́юще, и Ду́ху покланя́ющеся, Еди́ному естеству́ вои́стинну Бо́гу, жи́зни же, и живу́щему Ца́рству безконе́чному.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Град Твой сохраня́й/ Богороди́тельнице Пречи́стая:/ в Тебе́ бо сей ве́рно ца́рствуяй,/ в Тебе́ и утвержда́ется:/ и Тобо́ю побежда́яй,/ побежда́ет вся́кое искуше́ние,/ и пленя́ет ра́тники,// и прохо́дит послуша́ние.