Найти тему
СкопусБукинг

Журнал в Скопус из Новой Зеландии, третий квартиль (социальная психология), Social Behavior and Personality

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам научное издание из Новой Зеландии Social Behavior and Personality. Журнал имеет третий квартиль, издаётся в Society for Personal Research, его SJR за 2022 г. равен 0,348, печатный ISSN - 1179-6391, электронный - 0301-2212, предметная область Социальная психология. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Роберт Стюарт, контактные данные - stewart@sbp-journal.com, editor@sbp-journal.com.

-2

Данный международный журнал (SBP), основанный в 1973 году, публикует статьи по всем аспектам социальной психологии, психологии личности и психологии развития. За последние 50 лет SBP опубликовал работы более 6500 исследователей и профессионалов и в настоящее время архив журнала содержит несколько тысяч статей. Журнал индексируется в SSCI с текущим импакт-фактором 0,676 и имеет рейтинг цитируемости 1,2.

Адрес издания - https://www.sbp-journal.com/index.php/sbp

Пример статьи, название - The negative effect of advertisement signs on consumers’ willingness to purchase. Заголовок (Abstract) - Advertisements (ads) are intended to increase individuals’ willingness to purchase and are usually expensive; thus, it would be counterproductive if an ad element actually decreased willingness to purchase. Online shopping platforms often present commodities with an advertising sign (e.g., “ad”) in the corner of their display pictures. Does this advertising sign itself increase or decrease consumers’ willingness to purchase? To address this question, we conducted seven studies. Studies 1 to 5 showed that participants had less willingness to purchase, recommend, or click on products with (vs. without) ad signs. Studies 6 and 7 revealed that participants felt the quality of products with and without ad signs was the same but they showed an implicit aversion to ads, suggesting that this unwillingness to purchase was rooted not in their explicit evaluation of the products but in their implicit disgust at ads. Practical and theoretical implications are discussed.