Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам британское научное издание Currents in Pharmacy Teaching and Learning. Журнал имеет второй квартиль, издаётся в Elsevier Inc., его SJR за 2022 г. равен 0,448, импакт-фактор 1,2, электронный ISSN - 1877-1297, предметные области - Фармакологи, токсикология и фармацевтика, Фармацевтика. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Роберт Завод, контактные данные - rzavod@midwestern.edu.
Журнал посвящен распространению высококачественных, рецензируемых научных исследований, имеющих отношение ко всем областям фармацевтического образования, способствуя повышению качества образовательных исследований. Здесь уделяется особое внимание двум основным областям: развитию фармацевтического факультета в области преподавания и обучения, а также межпрофессиональному фармацевтическому образованию. Благодаря разнообразным членам редакционной коллегии, авторам и рецензентам журнал привлекает множество заинтересованных сторон в фармацевтическом образовании: преподавателей, исследователей, преподавателей-практиков, а также коллег из разных профессий. Разнообразные авторские материалы представлены в категориях оригинальных исследований, обзорных статей, комментариев и писем.
Адрес издания - https://www.sciencedirect.com/journal/currents-in-pharmacy-teaching-and-learning
Пример статьи, название - A longitudinal, narrative case-study of interprofessional socialization among pharmacy students. Заголовок (Abstract)
Introduction
Despite growing evidence that interprofessional education (IPE) develops students' attitudes and competencies towards collaboration, there is a lack of theoretical, longitudinal research to inform the development of IPE initiatives. The purpose of this study was to examine pharmacy student interprofessional identity development during early professional and interprofessional socialization experiences in the pharmacy curriculum and at early entry into pharmacy practice.
Methods
This longitudinal, narrative case study used one-on-one, semi-structured interviews conducted at four time points; pre-entry, end of first term, end of first year, and two years post-graduation. Data were analyzed by narrative analysis.
Results
Three participants completed interviews at all four time points. Narratives revealed that participants focused on understanding the roles of pharmacists and other health professionals during early pharmacy curriculum and IPE experiences. Expansion of profession-specific role understanding and confronting pre-existing views or stereotypes were an emphasis early in the curriculum. Participants most valued IPE opportunities that allowed them to enact their own role while working with others in authentic case-based, simulated, or experiential experiences that enabled the development of professional relationships. Interprofessional identity development early upon entry into pharmacy practice varied based on the practice setting context and the ability to form relationships with other health care providers.
Conclusions
This study provides a preliminary exploration into the process of early interprofessional socialization for pharmacy students. Understanding the process of interprofessional identity development may affirm or enhance understanding of IPE curricula; further exploration in pharmacy curricula and practice is warranted.