Найти тему
СкопусБукинг

Журнал в Скопус из США, первый квартиль (младшие медицинские работники), Journal of Communication Disorders

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Мы начинаем обзор изданий в области Младшие медицинские работники. Сегодня хотим представить вашему вниманию американское научное издание Journal of Communication Disorders. Журнал имеет первый квартиль, издаётся в Elsevier Inc., его SJR за 2022 г. равен 0,669, импакт-фактор 1,7, печатный ISSN - 0021-9924, электронный - 1873-7994, предметные области - Младшие медицинские работники, Речь и слух, Когнитивная нейронаука, Экспериментальная и когнитивная психология, Лингвистика и язык. Вот так выглядит обложка:

Здесь два редактора - Джеффри Коалсон, контактные данные - geoffrey.coalson@austin.utexas.edu

-2

и Гейл ДеДе - gdede@arizona.edu, gayle.dede@temple.edu.

-3

К публикации принимаются оригинальные статьи на темы, связанные с нарушениями речи, языка и слуха. Авторам рекомендуется представлять отчеты об экспериментальных или описательных исследованиях (исследовательские статьи), обзорные статьи, учебные пособия или материалы для обсуждения, а также письма в редакцию ("краткие сообщения"). Пожалуйста, обратите внимание, что мы не принимаем тематические исследования, если они не соответствуют принципам экспериментального проектирования для одного субъекта. Периодически публикуются специальные выпуски по актуальным и клинически значимым темам.

Адрес издания - https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-communication-disorders

Пример статьи, название - A novel non-word speech preparation task to increase stuttering frequency in experimental settings for longitudinal research. Заголовок (Abstract)

Purpose

The variable and intermittent nature of stuttering makes it difficult to consistently elicit a sufficient number of stuttered trials for longitudinal experimental research. This study tests the efficacy of using non-word pairs that phonetically mimic English words with no associated meaning, to reliably elicit balanced numbers of stuttering and fluent trials over multiple sessions. The study also evaluated the effect of non-word length on stuttering frequency, the consistency of stuttering frequency across sessions, and potential carry-over effects of increased stuttering frequency in the experimental task to conversational and reading speech after the task.

Methods

Twelve adults who stutter completed multiple sessions (mean of 4.8 sessions) where they were video-recorded during pre-task reading and conversation, followed by an experimental task where they read 400 non-word pairs randomized for each session, and then a post-task reading and conversation sample.

Results

On average, across sessions and participants, non-word pairs consistently yielded a balanced distribution of fluent (60.7%) and stuttered (39.3%) trials over five sessions. Non-word length had a positive effect on stuttering frequency. No carryover effects from experimental to post-task conversation and reading were found.

Conclusions

Non-word pairs effectively and consistently elicited balanced proportions of stuttered and fluent trials. This approach can be used to gather longitudinal data to better understand the neurophysiological and behavioral correlates of stuttering.

Keywords: Stuttering elicitation; Stuttering variability; Stuttering non-words