Найти тему
СкопусБукинг

Журнал в Скопус из Южной Кореи, третий квартиль (лидерство и менеджмент), Journal of Korean Academic Society of Nursing Education

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам научное издание из Южной Кореи Journal of Korean Academic Society of Nursing Education. Журнал имеет третий квартиль, издаётся в The Korean Academic Society of Nursing Education, его SJR за 2022 г. равен 0,271, печатный ISSN - 1225-9578, электронный - 2093-7814, предметные области - Лидерство и менеджмент, Уход за больными (общие вопросы), Исследования и теория, Образование. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Парк Сеунгми, контактные данные - spark2020@chungbuk.ac.kr.

-2

Дополнительные публикационные контакты - nurse-edu@hanmail.net, nurse-edu@hanmail.net.

К публикации принимаются рецензируемые оригинальные исследовательские статьи, посвященные отчетным исследованиям, которые способствуют совершенствованию практики, научных исследований и управления образованием медсестер. Также это способствует формированию базы знаний по дисциплине сестринского дела, включая теорию, практику и образование, что обеспечивает лучшее понимание реакции человека на болезнь и укрепление здоровья. Оригинальное исследование по обучению сестринскому делу и вмешательству с использованием соответствующих методов исследования может быть опубликовано. Также приветствуются всесторонний обзор, концептуальный анализ и методологические документы.

Адрес издания - https://jkasne.org/

Пример статьи, название - Factors related to the intention of pre-clinical vaccination among nursing students. Заголовок (Abstract)

Purpose:

The aim of this study was to identify factors related to the vaccination intentions of nursing students before clinical practice.

Methods:

A descriptive correlational study design was used. The participants were 129 nursing students who were enrolled in one college of nursing in Seoul and were scheduled for clinical training. Data collection was conducted from February 28 to March 7, 2022. The data were analyzed using descriptive statistics, a t-test, ANOVA, Pearson’s correlation coefficient, and a latitudinal regression analysis using the IBM SPSS statistics version 26.0 program.

Results:

The intention to vaccinate showed a significant correlation with vaccination attitude (r=.72, p<.001), subjective norms (r=.68, p<.001), and perceived behavioral control (r=.63, p<.001). The influencing factors on three intent to vaccinate were vaccination attitude (β=.36 p<.001), subjective norms (β=.31, p<.001), and perceived behavioral control (β=.36, p<.001). The explanatory power of these variables was 69.6%.

Conclusion:

The vaccination rate before the clinical training of nursing students was related to economic burden, a lack of time, and transportation problems that nursing college students experienced during the vaccination process. Therefore, administrative and financial support is needed for improving the vaccination rates of nursing students.

Keywords: Nursing student, Theory of planned behavior, Vaccination