Найти в Дзене
СкопусБукинг

Колумбийский журнал в Скопус, второй квартиль (уход на дому), Investigacion y Educacion en Enfermeria

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам колумбийское научное издание Investigacion y Educacion en Enfermeria. Журнал имеет второй квартиль, издается в Facultad de Enfermeria de la Universidad de Antioquia, его SJR за 2022 г. равен 0,393, импакт-фактор 2,0, печатный ISSN - 0120-5307, электронный - 2216-0280, предметные области - Уход на дому, Семейная врачебная практика, Гериатрия и геронтология, Материнство и акушерство, Здравоохранение (социальные науки). Вот так выглядит обложка:

Редактором является Мария де лос Анжелес Родригес Газгез, контактные данные - maria.rodriguezg@udea.edu.co, revistaiee@udea.edu.co.

-2

Данный журнал является официальным изданием факультета сестринского дела Университета Антиокии (Колумбия, Южная Америка). Он распространяет научные и технологические знания, связанные с исследованиями и образованием, которые способствуют развитию дисциплины сестринского дела. Это ежеквартальное издание, в которое поступают статьи на испанском, португальском и английском языках. Он следует рекомендациям COPE (Комитета по публикационной этике) относительно наилучшей практики в области публикационной этики. Все рукописи, принятые к публикации, будут переведены на английский язык. Время, прошедшее между отправкой и одобрением статьи, составляет 120 дней.

Адрес издания - https://revistas.udea.edu.co/index.php/iee

Пример статьи, название - Barriers and facilitators to preparing families with premature infants for discharge home from the neonatal unit. Perceptions of health care providers. Заголовок (ABSTRACT)

Objective. To explore Colombian health care provider perceptions of barriers and facilitators to preparing families with premature infants for discharge home from the neonatal intensive care unit (NICU).

Methodology. Using a qualitative descriptive design, in-depth semi-structured interviews were conducted with fifteen neonatal health care providers (HCPs) in Colombia. Data were analyzed using qualitative content analysis.

Results. Participant responses centered on three main themes: 1) establishment of the parent-infant bond, 2) acquisition of parenting skills, and 3) getting ready for the transition from hospital to home. Barreirs to preparing parents for NICU discharge included obstacles to parental visiting in the NICU, communication barriers, difficulties related to the establishment of successful breastfeeding, insufficient human resources and poor links between hospital and community-based resources. Facilitators included the availability of social aids for vulnerable families, 24-hour telephone access to the neonatal units, tailored educational materials and group sessions, continuing education for staff and the community-based Kangaroo Program available to parents post-discharge. Adolescent mothers, indigenous parent and working fathers were identified as particularly challenging to reach and engage in discharge preparation.

Conclusion. Neonatal HCPs identified numerous challenges as well as helpful strategies for preparing families for hospital discharge.  Additional studies are needed on the experience of neonatal discharge from the perspective of parents of premature infants in Colombia, to help inform optimal interventions for supporting families during the transition from hospital to home.

Keywords: Neonatal nursing, intensive care, neonatal, patient discharge, patient-centered care, Colombia.