Найти тему
СкопусБукинг

Журнал в Скопус из США, третий квартиль (специлизированное сестринское дело), Journal of Radiology Nursing

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам американское научное издание Journal of Radiology Nursing. Журнал имеет третий квартиль, издаётся в Elsevier Inc., его SJR за 2022 г. равен 0,187, электронный ISSN - 1546-0843, предметные области - Специализированное сестринское дело, Радиологические и ультразвуковые технологии. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Катлин Гросс, контактные данные - kathleen.gross@med.wmich.edu.

Журнал способствует обеспечению высочайшего качества обслуживания пациентов в условиях диагностической и терапевтической визуализации. Содержание предназначено для того, чтобы показать медсестрам-радиологам, как практиковать с состраданием, компетентностью и целеустремленностью не только по отношению к пациентам, но и к профессии медсестры в целом. Цели журнала отражают цели Ассоциации радиологического и визуализирующего сестринского дела: обеспечивать, продвигать, поддерживать и постоянно улучшать уход за пациентами посредством образования, стандартов, профессионального роста и сотрудничества с другими поставщиками медицинских услуг.

Адрес издания - https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-radiology-nursing

Пример статьи, название - Disaster Education in the Nursing Curriculum: Embracing the Past, Learning From the Present, Preparing for the Future. Заголовок (Abstract) - Nurses make up the largest segment of the healthcare workforce in the United States and disaster knowledge is becoming increasingly important for practice. The ongoing threats of natural and man-made disasters mean that nurses in all areas of practice must possess the knowledge and skills to respond to an incident safely and effectively. The expectation for nurses to be both personally and professionally prepared for disasters is articulated by the American Nurses Association and the International Council of Nurses. Both organizations recognize the integral roles that nurses play throughout the disaster management cycle (mitigation, preparedness, response, and recovery). As such, they assert that disaster education needs to begin in nursing programs with content purposefully incorporated into the curriculum. This ensures that students have a basic understanding of disasters when transitioning from student nurse to professional nurse. This article provides an overview of disaster education and offers an active, learner-centered approach to disaster education that can be integrated and sustained within the nursing curriculum and adapted for undergraduate to doctoral programs.