Что такое AI , как расшифровать эти две буквы, и с какими проблемами мы можем столкнуться используя искусственный интеллект.
Сегодня мы заглянем в блог всеми известного(надеюсь всеми) Билла Гейтса и рассмотрим слова и выражения из его статьи, посвященной AI.
Оригинальная статья:
https://www.gatesnotes.com/The-risks-of-AI-are-real-but-manageable
Прежде чем приступить к разбору статьи, давайте ответим на пару вопросов, которые подготовят вас к чтению.
Questions:
- Bill Gates: Who is he? Is there anything you know about him?
- Artificial intelligence - what is it?
- What is your opinion of artificial intelligence?
- What are the benefits and drawbacks of AI in your opinion? Provide an explanation
- What are your thoughts on ChatGPT? Is it beneficial to students?
Vocabulary:
- AI - Artificial intelligence
- Human
- individual
- manageable
- overwhelming
- transformative
- profound
- society
- revolutionize
- intractable
- inequity
- bias
- concern
- precedent
- undermine
- spread
- horrific
- tilt
- agenda
- patch
- claim
- reflect
- draft
- assertion
- distinguish
- benefit
- inherit
- privacy
- analogous
Практиковать слова по ссылке:
https://www.vocabulary.com/lists/9027220
Phrases:
to get rid of (Idiom)
1) to find a way to make someone leave because you do not want the person to be with you any longer:
We finally got rid of my little sister by telling her scary stories
2)to remove something that you do not want any longer:
I can’t wait to get rid of that ugly old couch.
deal with ( phrasal verb)
to take action in order to achieve something or in order to solve a problem:
How do you intend to deal with this problem?
come out of (Idiom)
If something comes out of a process or event, it is one of the results:
I hope something good can come out of this mess.
analogous to (C2 adjective)
having similar features to another thing and therefore able to be compared with it:
analogous to The experience of a mystic trance is in a sense analogous to sleep or drunkenness.
🤓Сама заметка весьма емкая, поэтому вам понадобится терпение, чтобы осилить ее, или же обратить особое внимание на отдельные пункты, которые могут вас заинтересовать больше, чем другие.
👉🏻Совет: читайте статью вслух, так вы будете работать над своим произношением.
Artificial intelligence introduces new risks, but we've dealt with them before. We adopted speed limits, safety standards, licensing requirements, drunk-driving laws, and other rules of the road soon after the first cars were on the road.
🇷🇺Искусственный интеллект привносит новые риски, но мы уже сталкивались с ними раньше. Мы приняли ограничения скорости, стандарты безопасности, лицензионные требования, законы о вождении в нетрезвом виде и другие правила дорожного движения вскоре после того, как на дорогах появились первые автомобили.
We're now in the earliest stage of another profound change, the Age of AI, and it's not clear exactly what will happen next. But history shows that it's possible to solve the challenges created by new technologies.
🇷🇺Сейчас мы находимся на самой ранней стадии другого глобального изменения, а именно Эры ИИ, и не совсем ясно, что будет дальше. Но история показывает, что проблемы, создаваемые новыми технологиями, можно решить.
The future of AI is not as grim as some people think or as rosy as others think, and we can learn from the past. We'll need to adapt old laws and adopt new ones, just as existing laws against fraud had to be tailored to the online world.
🇷🇺Будущее ИИ не такое мрачное, как думают некоторые люди, и не такое радужное, как думают другие, и мы можем извлечь уроки из прошлого. Нам нужно будет адаптировать старые законы и принять новые, точно так же, как существующие законы о борьбе с мошенничеством должны быть адаптированы к онлайн-миру.
In this post, I'm going to focus on the risks that are already present, or soon will be, when we develop an AI that can learn any subject or task, as opposed to today's purpose-built AIs.
🇷🇺В этом посте я сосредоточусь на рисках, которые уже существуют или скоро возникнут, когда мы разработаем ИИ, который может изучить любой предмет или задачу, в отличие от сегодняшних специально созданных ИИ.
🙃В данной статье есть много размышлений о том, с какими проблемами мы можем столкнуться в будущем. Мне бы хотелось выделить два пункта: о работе и об учебе.
AI will take away people’s jobs.
- AI will help people do their jobs more efficiently in the next few years, whether they work in a factory or an office handling sales calls and accounts payable.
В этом абзаце хочу обратить ваше внимание на конструкцию
“whether…or” и ее использовании в предложении. Она является частью correlative conjunction, которая показывает две возможные ситуации. К таким конструкциям также относятся выражения: neither…nor, either…or, both…and, not only…but also, just as…so, not only…but, whether…or etc.
- As productivity goes up, people have more time to do other things, and the demand for people who help others will never go away. But some workers will need support and retraining as we make this transition to AI-powered workplaces.
- AI will cause a big shift in the labor market, but it won't be as dramatic as the Industrial Revolution or the introduction of the PC. Employers and employees will have to adapt.
Немножечко о произношении и о homophones ( the same prononciation but the different spelling):
Won't and Want - звучат почти однинаково, но все же различия есть , которые очень сложно уловить на первых стопах. Зачастую вам просто нужно понимать о чем говорит собеседник или слушать конструкцию:
- После won't следует глагол инфинитив
She won’t sleep
- После want идет To + инфинитив
I want to help
Следующие два слова , которые по неосторожности очень часто путают
An employee is someone who works for a company, institution, or another individual. Это сотрудник, который работает в компании.
An employer is the company, institution, or individual that an employee works for. Это компания, которая нанимает сотрудников.
Students won’t learn to write because AI will do the work for them.
- Many teachers are worried that AI will undermine their work with students. But some teachers are actually encouraging students to use AI in their writing, such as ChatGPT, which helps students with everything from getting started on an essay to writing outlines.
- Teachers will have to embrace AI technology as another tool students have access to, and should design clear lessons around how the ChatGPT bot can assist with essay writing.
- There are many ways that AI can help with writing and critical thinking, including generating articles and working with students to check the facts.
- Today's education software is geared toward empowering students who are already motivated, but it doesn't yet know how to draw students into a subject they are not already interested in.
Статья довольно таки весомая и кипит большим обьемом оборотов , различной граматикой и хорошим вокабуляром. Прочитав и проработав данную статью, вы с увереноостью можете внедрить эти знания в полноценный ответ об искуствееном интеллекте; whether is экзамен or просто беседа.
🙏🏻Спасибо за внимание к данному материалу, если он вам был полезен ставьте лайк и подписывайтесь на канал)
Заходите в телеграм, там я делаю посты каждый день https://t.me/learnwhileuread