Найти тему
СкопусБукинг

Британский журнал в Скопус, третий квартиль (менеджмент, мониторинг, закон и право), Worldwide Hospitality and Tourism Themes

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам британское научное издание Worldwide Hospitality and Tourism Themes. Журнал имеет третий квартиль, издаётся в Emerald Group Publishing Ltd., его SJR за 2021 г. равен 0,393, печатный ISSN - 1755-4217, электронный - 1755-4225, предметные области - Менеджмент, мониторинг, закон и право, Гостиничный бизнес, досуг, спорт и туризм, Развитие, Туризм, досуг и госпитальное дело. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Ричард Теаре, контактные данные - whatt@gullonline.org, jcosta@institutodeturismo.org, whatt@gullonline.org.

Объединяя отраслевые данные со вторичными исследованиями и мнениями практиков, каждая проблема предлагает практические решения. Это единственный журнал, который стоит в стороне, задает важные вопросы и внимательно рассматривает, как академический анализ может оказать значимую помощь практикующим специалистам. Каждый выпуск содержит: Ответы на стратегическую задачу, стоящую перед гостиничным туризмом, Краткое изложение соответствующей литературы по теме, обсуждение / "размышления" с практиками, ответственными за решение конкретной проблемы отрасли, Реализуемые и практические управленческие действия. Журнал имеет уникальный формат - каждый выпуск тематичен и посвящен важной проблеме гостеприимства / туризма. Результаты каждой статьи должны быть осуществимыми и вносить практический вклад в устойчивое развитие мировой индустрии гостеприимства и туризма.

Адрес издания - https://www.emerald.com/insight/publication/issn/1755-4217

Пример статьи, название - Corporate social responsibility and work–life balance provisions for employee quality of life in hospitality and tourism settings. Заголовок (Abstract)

Purpose

This study aims to outline the rationale for the theme issue question and introduces articles written by MBA students at Les Roches Global Hospitality Education, Switzerland. The issue provides best practice examples of corporate social responsibility in hospitality settings and explores the outcomes and implications for employee quality of life.

Design/methodology/approach

This study provides a descriptive review of the theme issue approach and the ways in which industry case study examples have been integrated with a review of literature to analyse the ways in which corporate social responsibility initiatives are increasingly focusing on work–life balance and quality of life considerations.

Findings

During their analysis and case study research, the MBA group found that the provision for quality of life outcomes has been enhanced in recent years by hospitality and tourism firms, and that since the onset of the pandemic, momentum has been building. Yet, a bigger and more complex question relates to work–life balance – a critical component of quality of life outcomes – and whether it is transferable to society as a whole.

Originality/value

The aim of this theme issue is to explore the linkages between work–life balance, corporate social responsibility and the concept of circular economic thinking and how this impacts on quality of life. The authors argue that by better understanding these relationships, it is possible to contribute to the longer-term goal of sustainability and sustainable development. In part, this is because work life provisions are not only applicable at the micro level (firms) but also at the macro level (society), the latter through enhanced focus on circular economic thinking and practice.

Keywords: Work‐life balance; Sustainability; Hospitality