Найти тему
СкопусБукинг

Нидерландский журнал в Скопус, четвёртый квартиль (мультимедийные технологии), East Asian Publishing and Society

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам нидерландское научное издание East Asian Publishing and Society. Журнал имеет четвёртый квартиль, издается в Brill Academic Publishers, его SJR за 2020 г. равен 0,101, печатный ISSN - 2210-6278, электронный - 2210-6286, предметные области - Мультимедийные технологии, Востоковедение, Коммуникация, Библиотековедение и наука об информации. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Петер Корнички, контактные данные - pk104@cam.ac.uk.

-2

Данный журнал посвящен изучению публикации текстов и изображений в Восточной Азии с древнейших времен до наших дней. Он представляет собой платформу для междисциплинарных исследований ученых, занимающихся издательской практикой в ​​Китае, Корее, Японии, Тайване и Вьетнаме. К публикации принимаются статьи, посвященные любому аспекту истории издательского дела: выпуску, распространению и получению рукописей, выходных данных (книг, периодических изданий, брошюр и отпечатков на отдельных листах) и электронных текстов. Приветствуются исследования в области авторства и редактирования, издательского бизнеса, читательской аудитории и практики чтения, библиотек и коллекций книг, отношений между государством и издательским делом, это только некоторые из возможных тем.

Адрес издания - https://brill.com/view/journals/eaps/eaps-overview.xml?lang=en&contents=editorialcontent-49636

Пример статьи, название - Expansion, Integration, and the Limits of Commercial Publishing in North China during the Qing Dynasty: Taking Dongchang Prefecture as an Example. Заголовок (Abstract) - Until now most studies on commercial publishing in pre-modern China have focused on two areas in the south, Jiangnan and Fujian, where publishing centers had been clustered since the Song dynasty. Before the Qing dynasty, commercial publications for the whole country had been provided by the publishing centers located in those two areas. However, the landscape changed significantly in the Qing dynasty, as commercial publishing extended to places where there had existed no printing shops before, especially the northern provinces of China. Dongchang prefecture along the Great Canal in Shandong province rose to become an important regional publishing center during the Qing. The publications produced in Dongchang not only satisfied the needs of local readers but were sold throughout Shandong and in other provinces in the north. As an outstanding publishing center in the north, Dongchang prefecture is a useful window from which to observe the development of commercial publishing and the book market in northern China in the Qing dynasty. This article investigates the origin, publications, readership, and distribution networks of printing shops in Dongchang prefecture. The author argues that rather than completely replacing the southern publishers in supplying books for readers in the north, the newly risen northern commercial publishers captured only a part of the market share. Some categories of books, such as new titles and high-end publications, still heavily relied on the southern publishers. In the Qing dynasty there was a notable trend towards stronger relationships between publishing centers and regional book markets. Hopefully this study will provide a more comprehensive landscape of commercial publishing in pre-modern China, and enhance our understanding of the development of book markets in the north.