Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам индийское научное издание Journal of The Institution of Engineers (India): Series C. Журнал имеет третий квартиль, издается в Springer India, его SJR за 2020 г. равен 0,311, печатный ISSN - 2250-0545, электронный - 2250-0553, предметные области - Инженерная океанография, Авиакосмическая промышленность, Технология машиностроения, Машиностроение. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Гаутам Бисвас, контактные данные - gtm@iitk.ac.in.
Дополнительные публикационные контакты - kishore.sathyamurthy@springernature.com, Deepika.Sureshkumar@Springernature.com, journalpermissions@springernature.com, sonal.choudhary@springernature.com.
Журнал призван охватить результаты исследований и последние разработки в области механических наук, охватывающих машиностроение, производство, аэрокосмическую и морскую технику. Это включает в себя актуальные исследования в области теоретической и прикладной механики, механики твердого тела, механики материалов, вибрации и динамики, механической обработки и передовых производственных процессов, микро- и наносистем, робототехники, самолетов, космических аппаратов, морских энергетических систем, подводной акустической техники, и т. д. Он предназначен для обеспечения средств распространения знаний путем публикации статей, охватывающих следующие области:
- Инженерный дизайн, включая вибрацию и шум, теплотехнику, криогенику, теплопередачу;
- Нетрадиционная и возобновляемая энергия, гидромеханика и машины;
- Оптимизация, симуляция и моделирование.
Адрес издания - https://www.springer.com/journal/40032
Пример статьи, название - Effect of Hot Compression Deformation on Microstructure of WC-Based Cemented Carbide Coating on Aircraft Surface. Заголовок (Abstract) - WC-based cemented carbide coating is a kind of metal ceramic composite coating material with excellent corrosion resistance, friction resistance and performance. WC-CoCr series coatings with a small amount of Cr added on the basis of WC–Co coating have better corrosion resistance. WC-10Co4Cr coating can significantly improve the wear resistance and corrosion resistance of aircraft surface. It extends the service life of the aircraft. In this study, unidirectional compression test is used. The experimental material is composed of coating and matrix. The hot compression deformation of WC-10Co4Cr coating on aircraft 300 M low alloy ultra-high strength steel is 6 to 12%, respectively. The micromorphology was studied at different temperatures; it is found that with the increase of temperature, the load stress decreases and the bonding stress strength of the coating interface decreases. At the same temperature, the load stress increases greatly compared with the previous small deformation. During the compression deformation of WC-based cemented carbide coating, the gap between the coating and the substrate is eliminated. With the increase of deformation from 6 to 12%, the coating has obvious embeddedness in the substrate. Therefore, the whole process of thermal compression deformation is the process that the coating is embedded in the substrate or closely integrated with the substrate. The research results lay a solid theoretical foundation for aircraft repair enterprises to master high-quality repair of aircraft surface-damaged coatings. Keywords: 300 M; New technology of HVOF; WC-based cemented; Hot compression deformation; Micromorphology