«Се, Жени́х гряде́т в полу́нощи, / и блаже́н раб, его́же обря́щет бдя́ща, / недосто́ин же па́ки, его́же обря́щет уныва́юща…» слышит христианин в Церкви пение тропаря Страстной седмицы, который продолжает во вторник наставлять душу к принятию Божественного искупления.
Второй день мы слышим этот тропарь, второй день читаем повествование о Многострадальном Иове, второй день назидаемся «о еже како быти» подобает душе христианской.
И здесь опять примером для нас становится Иов. В паремии слышим «Бысть я́ко день сей, сы́нове И́овлевы и дще́ри его́ пия́ху вино́ в дому́ бра́та своего́ старе́йшаго. И се ве́стник прии́де ко И́ову и рече́ ему́: супру́зи воло́в оря́ху, и осли́цы пася́хуся близ их, и прише́дше плени́телие, плени́ша их и о́троки изби́ша мече́м, и спасо́хся аз еди́н и приидо́х возвести́ти тебе́. Еще́ сему́ глаго́лющу, прии́де ин ве́стник и рече́ ко И́ову: огнь спаде́ с небесе́, и пожже́ о́вцы, и па́стыри пояде́ подо́бне, спасо́хся же аз еди́н и приидо́х возвести́ти тебе́.» (Иов. 1:13-18) и далее множество бед, которые принял праведник и понес их безропотно, славя Бога и уповая на Его милость.
Услышав о всех бедствиях Иов произносит «сам наг изыдо́х от чре́ва ма́тере моея́, наг и оты́ду та́мо. Госпо́дь даде́, Госпо́дь отъя́т, я́ко Го́сподеви изво́лися, та́ко бысть.» проявляя величайшее смирение человеческой души.
Не об этом ли вторит нам тропарь «блаже́н раб, его́же обря́щет бдя́ща, / недосто́ин же па́ки, его́же обря́щет уныва́юща». Иов не унывал, а трезвился и благодарил Бога.
Дай нам, Господи, «житейское море, воздвизаемое зря, напастей бурею» (ирмос гл.6) прейти без ропота, с упованием на Тебя, предавшись воле Твой и всеблагому Промыслу, молитвами праведного Иова!