Найти в Дзене
СкопусБукинг

Британский журнал в Скопус, второй квартиль (разработка систем управления), Construction Innovation

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам британское научное издание Construction Innovation. Журнал имеет второй квартиль, издается в Emerald Group Publishing Ltd., его SJR за 2020 г. равен 0,455, печатный ISSN -1471-4175, электронный - 1477-0857, предметные области - Разработка систем управления, Инжиниринг, Проектирование и строительство гражданских объектов, Строительство зданий и сооружений, Строительно-монтажное проектирование, Архитектура, Компьютерные науки. Вот так выглядит обложка:

Здесь два редактора - Хаянг Ли, контактные данные - Lih@cardiff.ac.uk

-2

и Анил Соуни - asawhney@rics.org.

-3

Дополнительные публикационные контакты - editor-ci@outlook.com, jiping.bai@southwales.ac.uk, vinay.emerald@kwglobal.com, udaybhan.emerald@kwglobal.com.

Это международный журнал, который публикует высококачественные исследовательские работы для продвижения инноваций в области устойчивого строительства, производительности, безопасности, качества, дизайна, материалов, процессов, управления, технического обслуживания, информатики, коммуникации, принятия решений и практики. Темы, опубликованные в Construction Innovation, включают:

- Низкоуглеродный / энергоэффективный дизайн, строительство и материалы;

- Оценка жизненного цикла и моделирование энергопотребления;

- Умный город и городская информатика;

- Повсеместные вычисления и интеллектуальные датчики;

- Аналитика больших данных и облачные вычисления;

- Открытые данные и социальные сети СМИ;

-Информационное моделирование зданий и виртуальное прототипирование;

-Дроны.

Адрес издания - https://www.emeraldgrouppublishing.com/journal/ci?id=CI#indexing-and-rankings

Пример статьи, название - Evaluating distance perception for architecture design alternatives in immersive virtual environment: a comparative study. Заголовок (Abstract)

Purpose

Immersive virtual environments (IVEs) aid in perceiving spaces by providing a platform for all stakeholders to make better decisions at early design stages. Nevertheless, they are not widely used in architecture, engineering and construction (AEC) industry. This paper aims to illustrate the impact of level of details (LODs) in participants’ perception for architecture design alternatives in IVEs.

Design/methodology/approach

This paper presents an approach to estimate how distance perception varies between real and virtual environments when different design alternatives are implemented. First, a fully three-dimensional (3D) model for a replica meeting room was created and the level of details (LODs) inside the IVE was gradually modified. Second, a questionnaire was designed to collect responses about how the perceived experience of an IVE is compared to that of the physical environment, where the two environments have the same dimensions. Twenty-six participants were recruited in this study to estimate eight distances in the IVEs while putting on a head-mounted display.

Findings

Obtained results show that decreasing LOD has negative effect on users’ perception. Thus, when all of the available LODs were added to the IVE, the perceived perception was significantly enhanced. These findings emphasize the relation between the physical details and distance perception in IVEs and shed light on how to design virtual reality architectural models in an efficient manner.

Originality/value

Different experiments were conducted to analyze perception differences associated with factors such as LODs, gender and whether participants are wearing glasses.

Keywords: Perception; Statistical methods; Level of details; Early design stages; Immersive virtual environments; Three-dimensional modeling