Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам канадское научное издание Canadian Journal of Civil Engineering. Журнал имеет третий квартиль, издается в National Research Council of Canada, его SJR за 2020 г. равен 0,323, пятилетний импакт-фактор - 1,432, печатный ISSN - 0315-1468, электронный - 1208-6029, предметные области - Строительно-монтажное проектирование, Окружающая среда. Вот так выглядит обложка:
Здесь два редактора - Нихар Бизвас, контактные данные - biswas@uwindsor.ca
и Амир Фам - amir.fam@queensu.ca.
Дополнительный публикационный контакт - cjce@cdnsciencepub.com.
Журнал содержит исследования в области инженерии окружающей среды, гидротехнического строительства, проектирования конструкций, строительства, инженерной механики, инженерных материалов и истории гражданского строительства. В число участников входят признанные исследователи и практики в промышленности, правительстве и академических кругах. Также в нем представлены новые разработки в области инженерного проектирования и строительства.
Адрес издания - https://cdnsciencepub.com/journal/cjce
Пример статьи, название - Probability-based static truck loading model for rural bridges in Saskatchewan. Заголовок (Abstract) - A study was conducted to establish a new truck load model intended for the evaluation and design of bridges with simple spans of 20 m or less located on rural roads in Saskatchewan. Monte Carlo simulation was used to generate truck data sets based on site-specific traffic conditions determined from a traffic count program conducted between 2008 and 2012 across all 296 rural municipalities, and data collected from six weigh-in-motion stations in the province from January to December 2013. All axle weights and spacings were modelled as probabilistic parameters. The critical truck configuration featured a truck tractor with a steering axle and tandem axle group, and a truck trailer with a tridem axle group. Truck models with a common axle configuration but varying weights were developed for various reference periods that reliably reproduced extreme nominal load effects over those periods. The use of other data sets may lead to different results.