Найти тему
СкопусБукинг

Немецкий журнал в Скопус, первый квартиль (автомобильная техника), European Transport Research Review

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам немецкое научное издание European Transport Research Review. Журнал имеет первый квартиль, издается в Springer Verlag, находится в открытом доступе, его SJR за 2020 г. равен 0,741, пятилетний импакт-фактор - 2,991, печатный ISSN - 1866-8887, электронный - 1867-0717, предметные области - Автомобильная техника, Машиностроение, Транспортное сообщение. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Карст Геурс, контактные данные - k.t.geurs@utwente.nl, Sara.marie.tori@vub.be, pia.sustal@springernature.com.

Karst GEURS | Full professor | PhD | University of Twente, Enschede | UT | Centre for Transport Studies (CTS)

Это рецензируемый журнал с открытым доступом, в котором публикуются оригинальные высококачественные научные исследования и разработки в областях, связанных с транспортной наукой, технологиями, политикой и практикой. Основанный в 2008 году Европейской конференцией институтов транспортных исследований (ECTRI), журнал предоставляет исследователям и практикам во всем мире авторитетный форум для распространения и критического обсуждения новых идей и методологий, которые возникли или представляют особый интерес для Европейского транспортного исследовательского сообщества. Журнал уникален в своей области, так как он охватывает все виды транспорта и затрагивает как инженерные, так и социальные науки, предлагая междисциплинарную платформу для исследователей, практиков, инженеров и политиков.

Адрес издания - https://etrr.springeropen.com/

Пример статьи, название - A comparison of the application potential of waterborne platooning for the Danube and the Rhine corridors. Заголовок (Abstract) -

Objective

This study investigates the implementation of the waterborne platooning transport concept in two of the largest European inland navigation corridors, the Rhine and the Danube region. Each region has different geo-economic and environmental features. These features are compared, and their effects on implementing a waterborne platooning transport concept are studied. The waterborne platooning concept, referred to as the Vessel Train, aims to reduce crew cost by automating the navigation tasks and moving the navigational responsibility to the leading vessel of the platoon, which is fully manned.

Methods

The implementation of the Vessel Train is assessed by making use of a developed model, which allows the assessment of the concept's viability by comparing the annual cost per transported ton of a reference vessel that sails individually to a vessel that sails as a part of a VT on the same route.

Results

The results conclude that the application of waterborne platooning on the Rhine is more promising than on the Danube. The low wages hamper the implementation of the concept on the Danube in the region, the low traffic density on the waterway, and the common use of large push tows instead of self-propelled vessels.

Implications for research

As determined in the analysis for the Rhine case, a reduction in transport cost would make waterborne transport more attractive. However, other factors, such as the further integration of the VT in the overall supply chain, play a role in the successful implementation of this IWT transport concept. Applying the VT concept in the Danube case requires more potential cargo flows, which can be obtained by adding push convoys into the vessel train. This way of transport is more numerous on the Danube than self-propelled vessels. Both of these aspects should be studied further.

Keywords: Rhine corridor; Danube corridor; Waterborne platoon; Reduced crew cost; Inland navigation