Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам швейцарское научное издание Journal of Ocean Engineering and Marine Energy. Журнал имеет второй квартиль, издается в Springer International Publishing AG, его SJR за 2020 г. равен 0,729, печатный ISSN - 2198-6444, электронный - 2198-6452, предметные области - Возобновляемая энергия и окружающая среда, Наука о воде и связанных технологиях, Инженерная океанография, Энергетика и энерготехнология. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Сенгиз Эртекин, контактные данные - ertekin@hawaii.edu.
Дополнительные публикационные контакты - kishore.sathyamurthy@springernature.com, jutta.daum@springer.com, journalpermissions@springernature.com, patrick.keefe@springer.com.
К публикации принимаются оригинальные статьи об исследованиях и разработках, охватывающих все области океанотехники и морской энергетики. Журнал предназначен для продвижения научных знаний и продвижения инновационных инженерных решений в следующих основных областях: прибрежная инженерия, морская инженерия, морские возобновляемые источники энергии, изменение климата и связанное с ним повышение уровня моря. Темы включают, но не ограничиваются: технология морской энергии ветра, энергия волн и приливов, преобразование тепловой энергии океана, океанографическая инженерия, структурная механика, гидродинамика, линейная и нелинейная волновая механика, численный анализ, морская добыча полезных ископаемых, трубопроводы и райзеры, вычислительная жидкость динамика, вихревые вибрации, арктическая инженерия, взаимодействие жидкости и конструкции, подводные технологии.
Адрес издания - https://www.springer.com/journal/40722
Пример статьи, название - Design standards for steel spherical pressure hull for a manned submersible. Заголовок (Abstract) - A spherical pressure hull is one of the most critical components of manned submersibles. Almost one-third of the submersible’s weight is occupied by it. This paper describes the process of the structural design of a shallow water steel spherical pressure hull. The classical design rule is used to arrive at a preliminary estimate of spherical pressure hull thickness. Furthermore, a comparison of the design of a spherical shell using different standards is carried out to determine the final thickness of the spherical hull. Additionally, numerical analyses are carried out to verify the analytical calculations. The analytical and numerical results suggest that the shallow water steel spherical hull must have a minimum thickness of 25 mm. Pressure hull design, including the viewports and hatches, follows standard practices and is dependent on materials and manufacturing methods. Numerical analysis is used to verify the hatch and viewport design developed in accordance with ASME PVHO-1. Based on numerical verification, the viewport and its flange stress levels are within acceptable limits. However, the numerical verification of the hatch assembly shows a relative lifting action on the hatch under hydrostatic pressure. This lifting action has to be prevented by a suitable hatch locking mechanism. Keywords: Manned submersible; Spherical pressure hull; Viewport; Hatch; Finite element analysis