Найти тему
СкопусБукинг

Индонезийский журнал в Скопус, четвёртый квартиль (экономика и эконометрика), Gadjah Mada International Journal of Business

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам индонезийское научное издание Gadjah Mada International Journal of Business. Журнал имеет четвёртый квартиль, издается в Gadjah Mada University, находится в открытом доступе, его SJR за 2020 г. равен 0,192, печатный ISSN - 1411-1128, электронный - 2338-7238, предметные области - Экономика и эконометрика, Бизнес и международный менеджмент. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Амин Вибово, контактные данные - amin.wibowo@gadjahmada.edu, hanihandoko@ugm.ac.id, gamaijb@ugm.ac.id.

-2

Цель журнала заключается в содействии широкому распространению результатов систематических научных исследований в широкой области бизнес-исследований. GamaIJB предназначен для публикации статей, в которых излагаются результаты исследований в области бизнеса. К публикации принимаются материалы в следующих областях:

- Управление маркетингом;

- Управление финансами;

- Стратегическое управление;

- Операционное управление;

- Управление человеческими ресурсами;

- Электронный бизнес;

- Управление знаниями;

- Управленческий учет;

- Система управленческого контроля;

- Система управленческой информации;

- Международный бизнес;

- Экономика бизнеса;

- Деловая этика и устойчивое развитие;

- Предпринимательство.

Адрес издания - https://jurnal.ugm.ac.id/gamaijb

Пример статьи, название - Counterfeit Purchase Intention of Fashion Brands: The Personal Values and Social Aspect of Consumers as Determinants. Заголовок (Abstract) - Counterfeiting has become a growth industry in Indonesia. Consumers in Indonesia tend to find counterfeit products very easily, especially fashion products. The aim of this quantitative study is to analyze personal values and social factors toward counterfeit items and the intention to purchase counterfeit goods in Indonesia, with a focus on fashion products. The study also aims at analyzing the influence of novelty seeking, integrity values, and status consumption on people’s attitudes toward counterfeit goods. Furthermore, this study also addresses the influence of perceived risk, information susceptibility, physical vanity, and vanity-achievement on the intention to purchase counterfeit products. One hundred and ninety-three respondents were included in our study after survey questionnaires had been distributed in Indonesia. The respondents were 19 to 44 years old, living in Jakarta, Tangerang, Bogor, Bekasi, Yogyakarta, Bandung, Medan, Jambi, Batam, Pekanbaru and Samarinda, all of which are larger cities in Indonesia. Data were analyzed using partial least squares. The results of the study showed that the attitude toward counterfeit items was the most important factor in the willingness to purchase counterfeit goods. Novelty seeking, integrity, status consumption, and information susceptibility were also important determinants of people’s attitudes toward counterfeit products. Perceived risk, physical vanity, and achievement vanity were found to have an insignificant relationship with the intention to purchase counterfeit products .  This study also has an impact on marketing strategies. One of them is marketers can offer very prestigious brands to reduce the trade in counterfeit luxury brands. Keywords: consumer behavior, counterfeits, personal values, social factor, purchase intention, Indonesia