Найти тему
Максим Лазутин

Собираю Альфа-легион Часть 2:Психосилы и стратагемы

Итак, у нас среди командования есть колдун и мы должны выделить ему две психосилы, чтобы был не просто персонажем, а еще что-то делал. Ну, и метку богов - тоже.

Начнем с метки. Про метку Кхорна забудем сразу. Мы же не Азарий Кирас

-2

Нургл и Слаанеш - тоже не наше. Остается метка Тзинча, которая позволит нам раскрыть весь психический потенциал. Все псайкеры знают биоэлектрический удар (ака "смайт"). Смотрим еще две:

Infernal Gaze has a warp charge value
of 5. If manifested, select a visible
enemy unit within 18" of the psyker
and roll 3 dice. The target suffers 1
mortal wound for each roll of 4+.

Заклинание сложностью 5. Выбираем вражеский юнит в 18" и кидаем 3 куба. На каждую 4 или более цель получает одну смертельную рану. Ну, это "смайт" курильщика. То же, но хуже. Напомню, что мы на ту же 5-ку обычным "смайтом" можем нанести те же самые 1-3, а если выкинем 11, то и 1-6. Поэтому пропускаем.

Death Hex has a warp charge value
of 8. If manifested, select a visible
enemy unit within 12" of the
psyker. Until the start of your next
Psychic phase, that unit cannot take
invulnerable saves.

За сложность 8 можем отключить непробиваемый спас-бросок цели в 12". Такое себе, если честно. Пропускаем.

Gift of Chaos has a warp charge of 6. If
manifested, select an enemy unit that
is within 6" of the psyker and visible
to him and roll a D6. If the result is
greater than the target’s Toughness,
it suffers D3+3 mortal wounds. If a
CHARACTER is slain by this power,
you can add a Chaos Spawn to your
army and set it up within 1" of the
character before it is removed.

Если бросок куба больше, чем стойкость цели в 6", она получает 3+д3 смертельных ран. Если при этом погибает персонаж, вместо него появляется отродье Хаоса. Забываем. Чаще всего играется сбалансированный спортивный формат, поэтому либо закладываем отродье в цену, либо просто не поставим.

PRESCIENCE
By focusing his warp-sight the psyker
can guide the aim of his allies, bringing
a swift and merciless death to their foes.
Prescience has a warp charge value
of 7. If manifested, select a HERETIC
ASTARTES unit within 18" of the
psyker. You can add 1 to all hit rolls
made for that unit until the start of
your next Psychic phase.

За 7-ю сложность даем +1 на попадание нашим отрядам. Полезно. Берем.

DIABOLIC STRENGTH
The unholy energies of Chaos course
through the recipient, swelling his
frame with the strength to tear a tank
in two.
Diabolic Strength has a warp charge
value of 6. If manifested, select a
HERETIC ASTARTES model within
12" of the psyker. Until the start of
your next Psychic phase, add 2 to that
model’s Strength characteristic and 1
to its Attacks characteristic.

Союзный отряд в 12" от колдуна получает +1 к силе. Мы рукопашники, так что забываем.

Warptime has a warp charge value
of 6. If manifested, pick a HERETIC
ASTARTES unit within 3" of the
psyker. That unit can immediately
move as if it were its Movement
phase. You cannot use Warptime
on a unit more than once per
Psychic phase.

Всего лишь за 6-ю сложность, получает возможность походить еще раз. Отличный инструмент "пинать" отряды. Берем.

Базовые стратагемы

VETERANS OF THE LONG WAR
Chaos Space Marines Stratagem
The hatred of the Traitor Legions has burned for millennia.
Use this Stratagem when a HERETIC ASTARTES
INFANTRY or BIKER unit is selected to attack in a
Shooting or Fight phase (excluding units from Renegade
Chapters). You can add 1 to all wound rolls made for the
unit until the end of the phase.

За 1 КП получаем +1 на пробивание. Чуть ли не хлеб с маслом всех легионов Первого Основания. Мы к ним относимся, так что пользуем при первой возможности.

DAEMONFORGE
Chaos Space Marines Stratagem
The Daemon Engines of the Chaos Space Marines are driven by
a fathomless hatred born of the warp.
Use this Stratagem in your Shooting or Fight phase when
a Chaos Space Marine DAEMON VEHICLE is chosen to
attack. You can re-roll all failed hit and wound rolls for
that model until the end of the phase.

За 1 КП демонические машины получают полный переброс всего. Полезно. О том, на ком ее применять - поговорим, когда будем собирать армию

THE GREAT SORCERER
Chaos Space Marines Stratagem
Those not driven mad by the worship of Tzeentch are given the
power to harness the energies of the warp like no other, so long
as this gift is used against the Great Mutator’s enemies.
Use this Stratagem at the end of your Psychic phase. Select
a HERETIC ASTARTES TZEENTCH PSYKER. The psyker
can immediately attempt to manifest one additional
psychic power this turn.

За 1 КП можем колдануть еще раз. Теперь смотрим: мы можем сотворить 2 заклинания за ход. Мы знаем "Смайт" и два заклинания. Платим 1 КП и показываем ВЕСЬ психический потенциал колдуна.

TIDE OF TRAITORS
Chaos Space Marines Stratagem
The galaxy is filled with pathetic wretches who give themselves
willingly to Chaos for the chance to win power and glory.
Use this Stratagem at the end of your Movement phase. If
you do, pick a unit of Chaos Cultists and remove it from
the battlefield. You can then set it up again wholly within
6" of the edge of the battlefield and more than 9" from any
enemy models, at its full starting strength. You can only
use this Stratagem once per battle.

За 2 КП Убираем отряд культистов со стола и на следующий - выводим его в полном составе по правилам резервов. Полезно.

Use this Stratagem when you can set up an ALPHA LEGION
INFANTRY unit during deployment. You can set up the unit
in concealment instead of placing it on the battlefield. At
the beginning of the first battle round but before the first
turn begins, the unit emerges from its hiding place – set it
up anywhere on the battlefield that is more than 9" away
from any enemy models.

Тратим 1 КП в начале битвы и двигаем отряд пехоты еще на 9". Полезно.

Use this Stratagem just before a HERETIC ASTARTES
CHARACTER attacks with a bolt pistol, boltgun, combibolter
or the boltgun profile of a combi-weapon. You can
only make a single hit roll with the weapon (or boltgun
profile) this phase, which you cannot re-roll. If the shot
hits, the target suffers D3 mortal wounds; if the shot
misses, your character suffers D3 mortal wounds.

За 1 КП можем, если попадем в фазе стрельбы, персонажем нанести цели 1-3 смертельные раны. Правда, если не попадаем - столько же получаем сами. Хотя у нас оба персонажа имеют игнорирование ран, но использовать лучше все-таки на лорде - он и попадает лучше и стреляет дальше.

GIFTS OF CHAOS
Chaos Space Marines Stratagem
Though fickle with their gifts, the Chaos Gods will reward those
champions who continue to prove themselves worthy.
Use this Stratagem before the battle. Your army can
have one extra Artefact of Chaos for 1 CP, or two extra
Artefacts of Chaos for 3 CPs. All of the Artefacts of Chaos
that you include must be different and be given to different
Chaos Space Marine CHARACTERS. You can only use this
Stratagem once per battle.

За 1 КП даем персонажу еще один артефакт (бесплатно можем выдать всего 1). Позволит нам выдать обоим персонажем артефакты.