Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам швейцарское научное издание Innovative Infrastructure Solutions. Журнал имеет третий квартиль, издается в Springer International Publishing AG, его SJR за 2020 г. равен 0,397, печатный ISSN - 2364-4176, электронный - 2364-4184, предметные области - Геотехника и инженерная геология, Экологическая технология, Строительство зданий и сооружений, Строительно-монтажное проектирование. Вот так выглядит обложка:
Здесь три редактора - Мона Бадр, контактные данные - mona.anwar@guc.edu.eg,
Шериф эль Бадави - sherif.badawy@northwestern.edu, sbadawy@mans.edu.eg
и Мохамед Эльгавади - elgawadym@mst.edu.
https://www.researchgate.net/profile/Mohamed-Elgawady
Дополнительные публикационные контакты - chitra.vijayaraghavan@springernature.com, haritharani.gopalakrishnan@springernature.com, journalpermissions@springernature.com, Nabil.Khelifi@springer.com.
Журнал нацелен на представление инновационных исследований, касающихся общих дисциплин геотехнической инженерии и устойчивой гражданской инфраструктуры, в дополнение к негеотехническим областям. Он также имеет особое намерение помочь странам мира в развитии их существующей и новой инфраструктуры с точки зрения смягчения последствий изменения климата и адаптации к нему. Исследователи и инженеры со всего мира также приглашаются внести свой вклад и поделиться знаниями. Журнал принимает технические заметки, статьи и новейшие исследования. Теоретические статьи также приветствуются, но они должны иметь явный и значительный потенциал для практического применения теории. Особенно приветствуются практические статьи и тематические исследования.
Адрес издания - https://www.springer.com/journal/41062
Пример статьи, название - Investigating the properties of roller-compacted rubberized concrete modified with nanosilica using response surface methodology. Заголовок (Abstract) - Globally there is continuous rapid production of waste tires due to an increase in vehicle usage, which is becoming a serious environmental issue as its disposal and reuse affect sustainability negatively. With concrete being the most commonly available man-made construction material, there is a serious concern over the sustainability of natural resources mostly aggregate. One of the ways to address problems related to waste tire disposal and sustainability of natural material is by incorporating the waste tires in concrete production. In this paper, the effect of crumb rubber (CR) particles partially replacing the natural sand at 0 to 30% interval of 10%, modified with nanosilica (NS) added at 0%, 2% and 3% by weight of cement in roller-compacted concrete (RCC) was investigated. Moreover, response surface methodology (RSM) was employed to develop a model for predicting fresh density, Vebe time and compressive strengths. The result showed that 2%NS is effective in mitigating strength loss in concrete containing crumb rubber up to 10%. The addition of 2% NS to RCC with 10% CR improved its strength by 10.3%, 12.7% and 27.4% at 3 days, 7 days and 28 days, respectively. The RSM models developed were significant, and there is a good correlation between the observed values and the predicted variables. Finally, the 28-day compressive strength of RCC incorporated with CR and NS was predicted based on its 3-day and 7-day compressive strengths. Keywords: Roller-compacted concrete; Crumb rubber; Nanosilica; Fresh density; Response surface methodology