Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Мы начинаем обзор изданий в области Менеджмента информационных систем. И сегодня хотим вашему вниманию представить британское научное издание Journal of Contingencies and Crisis Management. Журнал имеет первый квартиль, издается в Wiley-Blackwell Publishing Ltd., его SJR за 2020 г. равен 1,007, импакт-фактор - 4,391, электронный ISSN - 1468-5973, предметные области - Менеджмент информационных систем, Менеджмент, мониторинг, закон и право. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Ира Хельслоот, контактные данные - jccm@fm.ru.nl, i.helsloot@crisislab.nl.
Журнал является актуальным источником информации по всем аспектам планирования на случай чрезвычайных ситуаций, анализа сценариев и управления кризисными ситуациями как в корпоративном, так и в государственном секторах. В нем основное внимание уделяется возможностям и угрозам, с которыми сталкиваются организации, и представлен анализ и тематические исследования по предотвращению кризисов, планированию кризисов, восстановлению и управлению изменениями. Благодаря публикациям из мировых источников, включая корпорации, правительственные учреждения, аналитические центры и влиятельных ученых, журнал обеспечивает жизненно важную платформу для обмена стратегическим и оперативным опытом, информацией и знаниями.
Адрес издания - https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14685973
Пример статьи, название - Self-protection by fact-checking: How pandemic information seeking and verifying affect preventive behaviours. Заголовок (Abstract) - The COVID19 pandemic has witnessed the proliferation of a plethora of (mis)information on various media platforms and inconsistent crisis instructions from different sources. People consume crisis information from multiple channels and sources to better understand the situation and factcheck COVID19 information. This study elucidates how Americans determine their preventive behaviours based on their information seeking and verifying behaviours during the pandemic. Our results were based on a US nationally representative sample (N = 856), and showed that proactive preventive behaviours (e.g., washing hands frequently) were positively affected by informationseeking through interpersonal channels, news media, and the government, whereas avoidance preventive behaviours (e.g., avoiding social gatherings) were only positively affected by informationseeking through news media. Crisis information verifying had positive effects on all types of preventive behaviours. Crisis managers are recommended to reach out to the public using appropriate channels and sources and facilitate individual's ability and motivation in verifying pandemic information. KEYWORDS: crisis, information seeking, information verifying, perceived risk, preventive behaviours