Сеть витаминных студий — это новый опыт для России. Такие проекты популярны в Америке, Японии и Дубае. Там довольно сильно развита превентивная медицина.
Превентивная медицина — это направление, которое делает акцент на профилактике болезней и сохранении здоровья человека.
Вторая проблема: в России плохо знакомы с превентивной медициной.
Ребята из AQ.Lifecare вдохновились опытом Японии и ее долгожителями, поэтому решили сделать подобную штуку в России. Сначала в Москве, а затем и в других городах-миллионниках.
3 месяца мы изучали нишу: исследовали медицинские тренды, анализировали конкурентов и выделяли целевую аудиторию. Все это время основатели помогали нам, потому что хорошо разбирались в теме и сами пользовались своим продуктом.
Мы высчитали, что потенциальному покупателю нужно 13 раз коснуться бренда, чтобы принять решение. Это проблема, потому что не будет работать сарафанное радио. Мы плохо ладим с концепцией диагностики и предотвращения болезней, а к врачам ходим только когда что-то болит.
На основе исследований предстояло сформулировать ценности и характеристики бренда.
A vitamins studio chain is a new experience for Russia. Such projects are more popular in the US, Japan and Dubai, where preventive medicine is much more developed.
Preventive medicine is an area of medicine that puts emphasis on disease prevention and human health maintenance.
Problem №2: people in Russia do not have much experience with preventive medicine.
The guys from AQ.Lifecare got inspired by Japan and its high life expectancy (1st in the world), and decided to do something similar in Russia. First in Moscow, followed by other metropolises.
For 3 months we researched the niche: explored medical trends, analyzed competitors and distinguished the target audience. The founders were helping us the whole way because they knew the topic well and used their own product.
We calculated that a potential customer needs to get in contact with the brand 13 times in order to make a decision. This is problematic since it doesn’t allow for word of mouth to take place. We are not yet familiar with the concept of diagnosing and preventing illnesses, and go to the doctor only when experiencing physical pain.
Based on the research we were to draw up brand values and characteristics