Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам нидерландское научное издание Sport Management Review. Журнал имеет первый квартиль, издается в Taylor & Francis, выходит пять раз в год, его SJR за 2019 г. равен 1,39, импакт-фактор - 3, 337, электронный - ISSN - 1441-3523, предметные области - Туризм, досуг и госпитальное дело, Теория управления и исследования операций, Маркетинг, Бизнес и международный менеджмент, Стратегия и менеджмент, Организационное поведение и управление ресурсами предприятия. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Шеран Фейрли, контактные данные - s.fairley1@uq.edu.au.
Издание публикуется для оказания информационной помощи в мировой спортивной индустрии. Это междисциплинарный журнал, посвященный управлению, маркетингу и управлению спортом на всех уровнях и во всех его проявлениях, будь то развлечение, отдых или занятие. Журнал поощряет сотрудничество между учеными и практиками. Он приветствует материалы, сообщающие о новых исследованиях, новых приложениях и достижениях в теории. Язык публикации - английский. Все материалы проходят экспертную оценку. Адрес издания - https://www.tandfonline.com/toc/rsmr20/current.
Пример статьи, название - Voter intentions and political implications of legislated stadium subsidies. Заголовок (ABSTRACT) - In the US, decisions to allocate public funding toward professional sports facilities are usually made not by voters via referendum or initiative, but rather by their elected representatives. We examine the attitudes of residents in a region affected by a no-vote stadium subsidy to determine whether policymaking is congruent with public will and to consider the political impact of residents’ support of or opposition to the stadium subsidy. Using survey data from 369 registered voters in Cobb County, Georgia, we found the average voter would have approved of publicly funding a new ballpark, but felt that voters should have had the opportunity to vote via referendum. Additionally, we identified factors contributing to voters’ support of the financing plan, perceptions of support by other residents, and intentions to vote in future elections. Finally, we identify prospective impacts of plan support on voter behaviour in subsequent elections that could have political implications for legislated stadium subsidies. KEYWORDS: Public policy, Political science, Public subsidies, Public sport facilities, Sport finance, Stadium construction