Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Предстаыляем вам немецкое научное издание Journal for East European Management Studies. Журнал имеет первый квартиль, издается в Taylor and Francis Ltd., его SJR за 2019 г. равен 0,245, печатный ISSN - 0949-6181, электронный - 1862-0019, предметные области - Производственные отношения, Менеджмент, мониторинг, закон и право, Бизнес и международный менеджмент, Стратегия и менеджмент. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Томас Штегер, контактные данные - thomas.steger@wiwi.uni-regensburg.de.
Цель издания состоит в содействии диалогу и сотрудничеству между учеными из всех стран, которые стремятся исследовать, изучить и объяснить поведение и практику управления в трансформирующихся обществах Центральной и Восточной Европы. Адрес журнала - https://www.jeems.nomos.de/
Пример статьи, название - Perceived justice and service recovery satisfaction in a post-transition economy. Заголовок (Abstract) - This paper aims to improve the understanding of outcomes of service recovery in a post-tran‐sition context by examining the relationships between four dimensions of perceived justiceand service recovery satisfaction (SRS), positive word of mouth (PWOM) and repurchase in‐tentions. Results from a survey of 217 Slovenian telecommunications customers with actualrecovery experiences reveal that distributive, informational and interpersonal (but not proce‐dural) justice are positively related to SRS, which acts as a mediator between these three jus‐tice dimensions and repurchase intentions and PWOM. Further analysis indicates that dura‐tion of customer-firm relationship negatively moderates the link between interpersonal justiceand SRS. These findings provide a theoretical explanation of inconsistent findings in previousstudies regarding the importance of interactional justice. For managers, our findings indicatethat service providers should always pay attention to providing fair compensation, truthful in‐formation and fair interpersonal treatment to complainants, while the interpersonal treatmentduring service recovery matters even more to customers whose relationships with the providerare in the development phase. Keywords: complaints; satisfaction; service recovery; justice theory; positive WOM; repur‐chase intentions