Найти тему
СкопусБукинг

Немецкий журнал в Скопус, первый квартиль (бизнес и международный менеджмент), Management International Review

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам немецкое научное издание Management International Review, его адрес - https://www.springer.com/journal/11575. Журнал имеет первый квартиль, издается в Gabler Verlag, его SJR за 2019 г. равен 1,037, пятилетний импакт-фактор - 3,201, печатный ISSN - 0938-8249, электронный - 1861-8901, предметные области - Бизнес и международный менеджмент, Общие вопросы бизнеса, менеджмента и бухгалтерского учёта, Стратегия и менеджмент. Вот так выглядит обложка:

Здесь два редактора - Михаэль-Йорг Оестерле и Иоахим Вольф - mir@bwl.uni-kiel.de

Другие публикационные контакты - Hemashree.Thirunavukarasu@springernature.com, mir@bwi.uni-stuttgart.de, Martina.Bihn@springer.com.

К публикации принимаются научно-исследовательские статьи, отражающие значительные достижения в ключевых областях международного менеджмента. Целевая аудитория издания - ученые в области международного делового администрирования. Management International Review является двойным слепым реферируемым журналом, целью которого является продвижение и распространение исследований в области международного менеджмента. Тематика журнала включает Международный бизнес, Кросс-Культурный менеджмент и Сравнительный менеджмент. Журнал публикует исследования, которые строят или расширяют международную теорию менеджмента, чтобы в дальнейшем она могла внести свой вклад в международную практику менеджмента. Издание приветствует как теоретические, так и эмпирические оригинальные статьи, основанные на прочной теоретической базе и строгой методологии. В области эмпирических исследований публикуются как количественные, так и качественные исследования.

Пример статьи, название - R&D Intensity, Domestic Institutional Environment, and SMEs’ OFDI in Emerging Markets. Заголовок (Abstract) - Outward foreign direct investment (OFDI) of small and medium-sized enterprises (SMEs) from emerging economies has emerged as a significant phenomenon in global markets. However, extant research has not paid sufficient attention to this trend. Particularly, there is a lack of understanding of how SMEs’ internal resources may interact with their domestic institutional environment in driving OFDI. Drawing on the resource-based view and the institutional theory, this study fills this gap and examines how research and development (R&D) intensity influences OFDI frequency of SMEs from China, one of the largest emerging economies, and the moderating effects of coercive pressure, normative support, and mimetic force from SMEs’ domestic, regional institutional environment. Using a sample of 2620 Chinese SMEs publicly-listed on the Chinese Growth Enterprise Market during 2010–2017, we find that R&D intensity can be viewed as a key strategic resource that drives Chinese SMEs’ OFDI frequency and that three factors in their regional institutional environment (regional marketization, ties to industry associations, and peer OFDI frequency in the region) strengthen the relationship between R&D intensity and SMEs’ OFDI. This study contributes to the literature on SMEs’ OFDI by demonstrating the importance of combining the resource-based view and institutional theory to examine the roles played by both SMEs’ internal resources and their domestic institutional environment in driving their OFDI activities in emerging economies. Keywords: R&D intensity; Outward foreign direct investment; Domestic institutional environment; Small and medium-sized enterprises