Найти в Дзене
СкопусБукинг

Канадский журнал в Скопус, третий квартиль (изобразительные искусства и театр), Theatre Research in Canada-Recherches Theatrales

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам канадское научное издание Theatre Research in Canada-Recherches Theatrales au Canada. Журнал имеет третий квартиль, издается в Graduate Centre for Study of Drama, его SJR за 2019 г. равен 0,108, печатный ISSN - 1196-1198, предметная область Изобразительные искусства и театр. Вот так выглядит обложка:

Редактором является Ким Сольга, контактные данные - tric.rtac@utoronto.ca, ksolga@uwo.ca.

-2

Это единственный в Канаде рецензируемый журнал с акцентом на канадский и квебекский театр на английском и французском языках. Журнал является форумомдля распространения научных исследований, использующих весь спектр критических подходов, применяемых к изучению театра как междисциплинарного искусства в контексте культур Канады и Квебека.

Пример статьи, название - “A Greater Compass of Voice”: Elizabeth Taylor Greenfield and Mary Ann Shadd Cary Navigate Black Performance. Заголовок (Abstract) - The work of Elizabeth Taylor Greenfield and Mary Ann Shadd Cary demonstrate how racial solidarity between Black Canadians and African Americans was created through performance and surpassed national boundaries during the nineteenth century. Taylor Greenfield’s connection to Mary Ann Shadd Cary, the prominent feminist abolitionist, and the first Black woman to publish a newspaper in North America, reveals the centrality of peripatetic Black performance, and Black feminism, to the formation of Black Canada’s burgeoning community. Her reception in the Black press and her performance work shows how Taylor Greenfield’s performances knit together various ideas about race, gender, and nationhood of mid-nineteenth century Black North Americans. Although Taylor Greenfield has rarely been recognized for her role in discourses around race and citizenship in Canada during the mid-nineteenth century, she was an immensely influential figure for both abolitionists in the United States and Blacks in Canada. Taylor Greenfield’s performance at an event for Mary Ann Shadd Cary’s benefit testifies to the longstanding porosity of the Canadian/ US border for nineteenth century Black North Americans and their politicized use of Black women’s voices.