Найти в Дзене
Lomonosov Research

Словарь управленца| Тема Bookkeeping

Оглавление

Bookkeeping или Бухучёт. Сохраняйте в закладки лексику по теме.

Мы на собственном опыте знаем, что знание английского языка для современного управленца - это must have. Поэтому на канале Lomonosov Research вводим новую рубрику, посвящённую Financial English и Business English. В каждом выпуске - основные термины по теме и удобная картинка-закладка.

Account book - бухгалтерская книга

  • To keep books - вести счета
  • Bookkeeping - бухучёт
  • Bookkeeper - бухгалтер

Assets - капитал/имущество

a thing of value, especially property, that a person or company owns, which can be used or sold to pay debts

  • Fixed assets - основной капитал
  • Current assets - оборотный капитал

Balance sheet - бухгалтерский баланс

​a written statement showing the amount of money and property that a company has and listing what has been received and paid out

  • To draw up a balance sheet - составить бухгалтерский баланс
  • To be expressed in the balance sheet - быть отражённым в бухгалтерском балансе
  • Off-balance accounts - забалансовые счета

Costs - расходы

the amount of money that you need in order to buy, make or do something

  • Overhead costs - накладные расходы

Пример идиомы (переносного значения):at all cost/costs

  • ​whatever is needed to achieve something
  • You must stop the press from finding out at all costs.

Credit - кредит

Can be used for: money in bank, money borrowed, money paid in advance.

Пример идиомы (переносного значения):

do somebody credit | do credit to somebody/something

  • ​if something does credit to a person or an organization, they deserve to be praised for it
  • Your honesty does you great credit.
  • Your concern does you credit.

Debit - дебет

​A written note in a bank account or other financial record of a sum of money owed or spent

Entry - запись в бухгалтерских документах

  • Double-entry - двойная запись
  • Credit entry - запись в кредит счёта
  • Debit entry - запись в дебет счёта
  • To enter a transaction - делать проводку

Ledger - гроссбух

​a book or electronic document in which a bank, a business, etc. records the money it has paid and received

Liabilities - обязательства

the amount of money that a person or company owes

  • Fixed liabilities - долгосрочные обязательства
  • Current liabilities - краткосрочные обязательства

Posting - проводка

или перенос в бухгалтерскую книгу

Profit - прибыль

the money that you make in business or by selling things, especially after paying the costs involved

  • To tax profit - облагать прибыль налогом
  • Net profit - чистая прибыль

Report - отчёт

  • Annual report - годовой отчёт

Пример идиомы (переносного значения):of bad/good report

  • (formal) talked about by people in a bad/good way

Transaction - операция, транзакция

transaction (between A and B) a piece of business that is done between people, especially an act of buying or selling

  • Payment transactions - расчетные операции

Если материал оказался полезным, пожалуйста, поставьте лайк :)

Автор заметки: Ольга Дробышева