Найти в Дзене
СкопусБукинг

Великобритания, Q1, Journal of Youth Studies

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам британское научное издание Journal of Youth Studies. Журнал имеет первый квартиль, находится в открытом доступе, выходит десять раз в год, издается Carfax Publishing Ltd., за 2018 г. его SJR равен 1,001, импакт-фактор - 1, 732, печатный ISSN - 1367-6261, электронный - 1469-9680, предметные области - Изучение жизненных циклов, Общие вопросы социальных наук, Социология и политология. Здесь три редактора: Роберт Макдональд, контактные данные - R.F.Macdonald@hud.ac.uk,

Трейси Шилдрик - tracy.shildrick@ncl.ac.uk

-2

Дэн Вудман - dan.woodman@unimelb.edu.au

-3

Это обложка издания:

-4

Это международное научное издание, посвященное теоретическому и эмпирическому опыту и жизненных циклов молодых людей. Быстро меняющиеся социально-экономические условия имеют важные последствия для молодежи, так как создаются новые возможности, но неравенство и маргинализация возрастают и принимают новые формы. Журнал был создан в 1988 г. и зарекомендовал себя как ведущий междисциплинарный журнал для ученых, интересующихся молодежью и молодыми взрослыми людьми.

Являясь ведущим журналом в этой области, издание объединяет социологов из всех регионов мира, работающих в различных дисциплинах. К ним относятся социология, образование, социальная политика, культурология, политология, экономика, антропология, криминология и социальная география. Журнал не занимается исследованиями подростковой психологии, но к публикации принимаются статьи, исследующие критическую психологическую перспективу.

Пример статьи, название - How do social media-related attachments and assemblages encourage or reduce drinking among young people? Заголовок (Abstract) - Research shows that young people’s online practices have become a continuous, seamless and routine part of their physical and social worlds. Studies report contradictory findings on whether social media promotes intoxication-driven drinking cultures among young people or diminishes their alcohol consumption. By applying actor-network theory, our starting point is that the effects of social media depend on what kinds of concerns mediate its use. Social media alone cannot make young people drink more or less but influences their drinking in relation to specific attachments that we call here ‘assemblages’. The data consist of individual interviews among girls (n = 32) and boys (n = 24) between 15 and 19 years old from Sweden, covering topics such as alcohol use, social media habits and leisure time activities. The paper maps the variety of assemblages that mediate young people’s online practices and analyzes how young people’s drinking-related social media assemblages increase, decrease or exclude their alcohol consumption. The analysis shows that social media-related attachments seem to reduce our interviewees’ use of alcohol by providing competing activities, by transforming their drinking under the public eye, by reorganizing their party rituals to be less oriented towards drinking and by facilitating parents’ monitoring of their drinking situations.

KEYWORDS: Youth drinkingsocial mediaqualitative interviewsactor-network theoryassemblageimagined audiences