Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам испанское научное издание Review of Communication Research. Журнал имеет четвертый квартиль, находится в открытом доступе, издается Review of Communication Research, его SJR за 2018 г. равен 0,13, печатный ISSN - 2255-4165, предметная область - Коммуникация. Редактором является Джорджо де Марчис, контактные данные - giorgiodemarchis@ccinf.ucm.es, ditor@review-communication-reserch.com, alerts@rcommunicationr.org
Вот так выглядит обложка журнала:
Издание публикует ежегодный выпуск с исчерпывающими и авторитетными литературными обзорами современного состояния основных тем и наиболее значимых разработок в области коммуникации. Эти всеобъемлющие критические обзоры содержат последние достижения в данной области, но также позволяют искоренить ошибки и стимулируют интеллектуальные дискуссии среди ученых.
Журнал принимает как оценочные (теоретические), так и количественные (метааналитические) статьи, отражающие современное состояние проблем научной коммуникации. Особый интерес представляют интегративные обзорные статьи, связывающие различные направления исследований.
Пример статьи, название - RECONCEPTUALIZING COGNITIVE MEDIA EFFECTS THEORY AND RESEARCH UNDER THE JUDGED USABILITY MODEL. Заголовок (ABSTRACT) - This review synthesizes the existing literature on cognitive media effects, including agenda setting, framing, and priming, in order to identify their similarities, differences, and inherent commonalities. Based on this review, we argue that the theory and research on each of these cognitive effects share a common view that media affect audience members by influencing the relative importance of considerations used to make subsequent judgments (including their answers to post-exposure survey questions). In reviewing this literature, we note that one important factor is often ignored, the extent to which a consideration featured in the message is deemed usable for a given subsequent judgment, a factor called judged usability, which may be an important mediator of cognitive media effects like agenda setting, framing and priming. Emphasizing judged usability leads to the revelation that media coverage may not just elevate a particular consideration, but may also actively suppress a consideration, rendering it less usable for subsequent judgments, opening a new avenue for cognitive effects research. In the interest of integrating these strands of cognitive effects research, we propose the Judged Usability Model as a revision of past cognitive models. KEYWORDS: Media Effects, Cognitive Media Effects, Framing Effects, Agenda-setting, Priming News Framing
На этом мы завершаем обзор изданий, посвященных Коммуникации и переходим к области Демографии. Оставайтесь с нами! Подписывайтесь на канал!