Найти в Дзене
СкопусБукинг

Великобритания, Q2, Critical Studies in Media Communication

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам британское научное издание Critical Studies in Media Communication. Журнал имеет второй квартиль, находится в открытом доступе, выходит пять раз в год, издается Routledge, за 2018 г. его SJR равен 0,521, импакт-фактор - 1,267, печатный ISSN - 1529 - 5036, электронный - 1479 -5809, предметная область - Коммуникация. Редактором является Миа Консальво, контактные данные - Mia.Consalvo@concordia.ca

Вот так выглядит обложка журнала:

-2

Это рецензируемое издание Национальной ассоциации связи. Журнал публикует оригинальные исследования в области медиа и массовой коммуникации с точки зрения культурологии и критики. Особенно приветствуются материалы, обогащающие дискуссии между различными критическими традициями, методологическими и аналитическими подходами и теоретическими точками зрения.

Принимаются статьи по следующим темам:

- аудитория различных СМИ;

- электронные технологии;

- социальные сети;

- компьютерные игры;

- профессиональная практика и этика;

- производственные исследования;

- история СМИ;

- политическая экономия.

Пример статьи, название - Neoliberal rationality and the consumption of biased news: theorizing the neoliberal subjectivation of news media audiences. Заголовок (Abstract) - Research into the effects of neoliberalism on American news media has found many trends to help explain the market-based changes to news media production over the past few decades. However, such research has largely overlooked the potential effects of neoliberalism on news media audiences themselves. In this article I merge research on the developments in news media production since the rise of neoliberalism with theoretical work on neoliberal subjectivation and rationality in an attempt to understand how we may view news media audiences themselves as being subjectivized by the neoliberal trends, policies, and ideology that have permeated news media production since the 1980s. I argue that the consumer–producer relationship within news media has itself become a neoliberalized relationship that interpellates active consumer audiences and subjectivizes them as “rational” consumers whose news media consumption constitutes an aspect of human capital development. By theorizing this relationship within the context of news media bias, I argue that this neoliberalized relationship can help explain, in part, the modern re-emergence of overtly partisan or biased news media coverage in America.

KEYWORDS: Neoliberalismmedia audiencesnews medianeoliberal subjectivationmedia bia