Найти тему
СкопусБукинг

Нидерланды, Q1, Analytic Methods in Accident Research

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Мы начинаем обзор научных изданий, посвященных исследованиям в области радиационной безопасности. Представляем голландское научное издание Analytic Methods in Accident Research. Журнал имеет первый квартиль, издается известным нидерландским издательством Elsevier BV, его SJR за 2018 г. равен 4,662, импакт-фактор - 9,333, печатный ISSN - 2213-6657, предметные области - Исследования по радиационной безопасности, Логистика и организация производства, Транспортное сообщение. Редактором является Фред Маннеринг, контактные данные - flm@usf.edu

Вот так выглядит обложка журнала:

-2

Издание публикует рукописи, посвященные разработке и применению новых и новаторских методологий для изучения дорожно-транспортных происшествий и других транспортных и нетранспортных происшествий. Цель журнала состоит в демонстрации возможностей использования новаторских методологических подходов для получения новых знаний и количественной оценки факторов, влияющих на частоту и тяжесть аварий, и таким образом получить новые рекомендации по применению соответствующих контрмер. Основное внимание в журнале уделяется базовому аналитическому подходу, возможные области применения включают все элементы транспортной безопасности (дорожная, пешеходная, воздушная, железнодорожная и безопасность на воде), безопасность строительства и любая область исследования, где непреднамеренные последствия человеческого поведения, отказы машин или отказы систем приводят к повреждению имущества или телесным повреждениям.

Пример статьи, название - An exploratory investigation of public perceptions towards safety and security from the future use of flying cars in the United States. Заголовок (Abstract) - This study aims at investigating public perceptions towards the safety and security implications that will arise after the future introduction of flying cars in the traffic fleet. In this context, we focus on individuals’ opinions about possible safety benefits and concerns as well as about policy measures that can potentially enhance the security of flying car. Due to the emergent nature and lack of public exposure of this technology, individuals’ perceptions and opinions regarding flying cars might be subject to several layers of unobserved heterogeneity, such as shared unobserved variations across interrelated perceptions, grouped effects, and interactive effects between various sources of unobserved heterogeneity. To explore individuals’ perceptions accounting, at the same time, for such heterogeneity patterns, grouped random parameters bivariate probit and correlated grouped random parameters binary probit models with heterogeneity in means are estimated. In this context, data collected from an online survey of 584 individuals from the United States are statistically analyzed. The estimation results revealed that a number of individual-specific socio-demographic, behavioral and driving attributes affect the perceptions towards the safety aspects of flying cars, along with the attitudes towards potential security interventions. Despite the exploratory nature of the analysis, the findings of this study can provide manufacturers, policy-makers and regulating agencies with valuable information regarding the integration and acceptance challenges that may arise with the introduction of flying cars. Keywords: Flying carsSafetySecurityCorrelated grouped random parametersBivariate probit modelsHeterogeneity in means