Найти в Дзене
СкопусБукинг

Великобритания, Q3, International Review of Social History

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам британское научное издание International Review of Social History. Журнал придерживается политики открытого доступа, имеет третий квартиль, издается Cambridge University Press, SJR за 2018 г. равен 0,218, импакт-фактор - 0,417, печатный ISSN - 0020-8590, электронный -1469-512X, предметные области - Общие вопросы социальных наук и История. Редактором является Аад Блок, контактные данные - irsh@iisg.nl, вот так выглядит обложка журнала:

Это один из ведущих журналов в области социальной истории. Он фокусируется на исследованиях в области социальной и трудовой истории с точки зрения сравнительного и транснационального подхода, как в современный, так и в более ранние периоды. Журнал сочетает в себе качество, глубину, оригинальность своих статей с открытым взглядом на теоретические инновации и новые идеи и методы из своей области и смежных дисциплин. Помимо исследовательских статей, в нем представлены обзоры новых тем и предметных областей, раздел предложений и дебатов, обзорные эссе и обзоры книг.

Пример статьи, название - Educating Children, Civilizing Society: Missionary Schools and Non-European Teachers in South Dutch New Guinea, 1902–1942. Заголовок (Abstract) - This article addresses the colonial project of “civilizing” and educating indigenous people in the farthest corners of the Dutch empire – South Dutch New Guinea (1902–1942), exploring the entanglement between colonial education practice and the civilizing mission, unravelling the variety of actors in colonial education in South Dutch New Guinea. Focusing on practice, I highlight that colonial education invested heavily in disciplining the bodies, minds, and beliefs of indigenous peoples to align them with Western Catholic standards. This observation links projects to educating and disciplining indigenous youth to the consolidation of colonial power. Central to these intense colonial interventions in the lives of Papuans were institutions of colonial education, managed by the Catholic mission but run by non-European teachers recruited from elsewhere in the Dutch colony. Their importance as proponents of the “civilizing mission” is largely unappreciated in the historiography of missionary work on Papua.