Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам норвежское научное издание Journal of Creative Music Systems. Жуорнал имеет второй квартиль, издается в University of Oslo, его SJR за 2019 г. равен 0,19, печатный ISSN - 2399-7656, предметная область Музыка. Вот так выглядит обложка:
Здесь два редактора - Стивен Ян, контактные данные -s.b.jan@hud.ac.uk
и Робин Лейни - r.c.laney@open.ac.uk
Издание стремится продвигать развитие вычислительных творческих систем в области музыки. JCMS-это журнал открытого доступа, посвященный компьютерным системам, которые генерируют, исполняют или анализируют музыку и демонстрируют определенную степень креативности или проливают свет на природу креативности. К публикации принимаются эмпирические статьи, посвященные разработке и внедрению новых методик, а также теоретические работы, исследующие научные и философские основы музыкально-творческих систем. Признавая присущую этой области междисциплинарность, JCMS поощряет представление статей на стыке различных областей, таких, как музыка (теория, анализ, история), искусственный интеллект, поиск музыкальной информации, когнитивная наука, эволюционная теория, математика и философия.
Пример статьи, название - Rolf Gehlhaar: A Pioneer in Creative Music Technology. Заголовок (Abstract) - This article evaluates the contribution to contemporary music and digital sound design of the German-American composer and inventor Rolf Gehlhaar (1943–2019). It sets in context his creative output, commencing with a biographical overview of his education in the USA, early career as a member of Stockhausen’s circle in Cologne, and subsequent work as a composer informed by an increasing humanitarian commitment to the development of technological resources designed to widen participation in musical creation and performance. In drawing on published re-sources as well as the personal memories of the author, the article develops an initial bibliographical resource intended to represent existing research in the fields to which Gehlhaar made a key contribution, and to stimulate investigation into his life, times and continuing influence. While the article sets out to record these achievements, it also seeks to capture the character and personality of the man behind them. Keywords: accessibility, interface, improvisation, computer, electro-acoustic