Вам в помощь небольшой шаблон для презентации своего продукта. Обратите внимание на фразы, которые позволяют структурировать презентацию.
На что сейчас обращают внимание работодатели? Достаточно ли иметь соответствующую квалификацию в плане специальных знаний и умений? Вот что пишут на портале hr-portal.ru: «В сегодняшних тенденциях, уровень развития Soft skills имеет преимущественное значение, чем узкие технические (технологические) навыки Hard skills. Т.к. обучить Hard skills менее затратно и быстрее, чем привить и отработать Soft skills.»
Soft skills иногда переводят как мягкие/гибкие навыки, а иногда так в вакансиях по-английски и пишут.
Коммуникационные навыки, в том числе умение выступать с презентациями, относятся как раз к soft skills.
Вот о презентациях мы сегодня и поговорим.
По некоторым оценкам только в PowerPoint делается 30 миллионов презентаций в день.
По данным www.washingtonpost.com страх перед публичными выступлениями испытывают 25.3% американцев.
Люди везде люди, поэтому у нас, наверное, также. А если еще на английском, …
Так что Вам в помощь небольшой шаблон для презентации своего продукта. Назовем его ABC.
Обратите внимание на фразы, которые позволяют структурировать презентацию.
I'm going to talk to you today about ABC. I'll talk about the technology that goes into ABC, the design of ABC, and, of course, the image of our ABC in the market. So, let’s start by looking at the technology. Our new range of ABC features a technological miracle. … It’s ecological, reliable and efficient. And all ABC are made of … - a light material, yet strong and … OK, that's all I want to say about the technical details. Any questions so far?
Right, let’s move on to the design and style of ABC. Every ABC combines classical elegance with modern design. It represents both tradition and innovation. And our market research department makes sure that every generation of ABC uses the latest style, the style that the customer really wants. ... Before going on, I'd just like to mention that of course we support retailers who stock our products with a full range of promotional material such as counter displays, window displays and posters. I have some examples here to show you.
OK, finally I'd like to turn to the most important point: the image of our ABC, and the feeling that our customers have when they buy one. As you know, ABCs are not cheap, but people who buy ABC are not looking for a cheap product. They are looking for something special, for something that gives confidence and represents the status they have achieved. To put it simply, they are looking for the best.
So, to sum up, I have talked about three main areas. First, the sophisticated modern technology that goes into ABC, second, the design of ABC that is based on the most up-to-date market research, and third, the image of ABC. I also mentioned the promotional support that we offer to retailers.
Right, let's stop there. Thank you very much for your attention. And now, if anyone has any questions, I'd be happy to try to answer them.
И помните совет (говорят от самого Аристотеля):"Tell them what you are going to tell them, tell them, then tell them what you told them."
Удачных презентаций!
Если было интересно, палец вверх и подписывайтесь на мой канал English4work. Еще больше интересного, полезного и просто забавного об английском.
Пишите в комментариях, о чем бы Вам хотелось узнать.