Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам американское научное издание Journal of The American Institute for Conservation. Журнал имеет второй квартиль, издается в Taylor and Francis Ltd., выходит четыре раза в год, его SJR за 2019 г. равен 0,194, печатный ISSN - 0197-1360, электронный - 1945-2330, предметные области - Музейное дело, Консервация. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Хулио дель Хойо-Мелендес, контактные данные - jdelhoyo@muzeum.krakow.pl.
https://www.researchgate.net/profile/Julio_Del_Hoyo-Melendez
Еще публикационный контакт - bnaugle@culturalheritage.org.
Это издание американского Института сохранения исторических и художественных произведений (AIC) для публикации рецензируемых технических исследований, исследовательских работ, тематических исследований, а также дискуссий по этике и стандартам, касающихся широкой области сохранения исторических и культурных произведений. К публикации принимаются материалы по темам, представляющим интерес для специалистов по сохранению и охране природы. Рукописи рецензируются на предмет их интереса для журнала, а также на предмет точности, ясности и уникальности.
Журнал приветствует материалы в следующих областях:
- Архитектура;
- Археология;
- Книги и бумага;
- Уход за коллекциями;
- Электронные носители;
- Картины;
- Фотография;
- Профилактическая консервация;
- Объекты.
Пример статьи, название - Commercially Manufactured Plain Papers in the United States, 1860–1900. Заголовок (ABSTRACT) - This article examines the manufacture and use of commercial plain papers in the United States between 1860 and 1900. Although plain paper printing is thought to have fallen out of use in the United States after the 1850s, an examination of photography manuals and periodicals published in the United States during the subsequent decades reveals a surprising number of advertisements for and tipped-in samples of manufactured plain papers. These texts and sample prints are valuable resources for conservators and historians of photography because they reveal the varied uses these papers were put to, the kinds of consumers who bought them, and the procedures for working them. The extant samples are also significant as evidence of the visual and material qualities of commercially available plain paper prints. This article will focus on three plain papers: Alabaster Paper, manufactured by Follett & Johnson of New York in the 1860s; Licht-paus Paper, produced by Romain Talbot of Berlin in the 1870s, 1880s, and 1890s; and American Matt-Surface Paper, manufactured by John R. Clemons of Philadelphia in the 1890s. KEYWORDS: Photography; photographic papers; plain paper prints; salted paper prints; photography manuals