Найти в Дзене
Святогорская Лавра

Православный календарь Святогорской Лавры 22 декабря

22 ДЕКАБРЯ, ВТОРНИК. ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ, ИМЕНУЕМОЙ «НЕЧАЯННАЯ РАДОСТЬ»

22 декабря Святая Церковь совершает празднование в честь иконы Божией Матери, именуемой «Нечаянная Радость». На ней изображен человек, стоящий на коленях и молящийся перед иконой Божией Матери.

Иконографическим сюжетом для этого образа послужило предание об исцелении некоего грешника от плотской страсти через чудо, я́вленное от иконы Царицы Небесной. Сказание об этом чудесном случае находится в сочинении святителя Димитрия Ростовского «Руно́ Ороше́нное», которое представляет собой сборник чудес, произошедших при образе Божией Матери в Черниговском Свято-Ильинском монастыре в XVII веке. Это ярчайшие примеры милосердия Божия и неотступного заступничества за нас, грешных, Его Пречистой Матери, Владычицы нашей Богородицы.

Избра́нной от все́х родо́в Бо́жией Ма́тери и Цари́це, яви́вшейся иногда́ к челове́ку беззако́нну, во е́же отврати́ти его́ от пути́ нече́стия, благода́рственное пе́ние прино́сим Ти́, Богороди́тельнице. Ты́ же, я́ко иму́щая милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких на́с бе́д и грехо́в свободи́, да зове́м Ти́: Ра́дуйся, неча́янную ра́дость ве́рным да́рующая!

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой «Нечаянная Радость»:

О, Пре­свя­та́я Де́­во, Всеблага́го Сы́­на Ма́­ти Всебла́гая, гра́­да Москвы́ Покрови́тельнице, всех су́­щих во гре­се́х, ско́р­бех, бе­да́х и бо­ле́з­нех Ве́р­ная Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це! При­ими́ моле́бное пе́­ние сие́ от нас, не­до­сто́й­ных раб Тво­и́х, Те­бе́ возноси́мое, и я́ко­же дре́в­ле гре́шника, на всяк день мно́гажды пред чест­но́ю ико́­ною Твое́ю моли́вшагося, не презре́ла еси́, но да­ро­ва́­ла еси́ ему́ неча́янную ра́­дость по­кая́­ния и преклони́ла еси́ Сы́­на Тво­его́ мно́гим и усе́рдным к Не­му́ хо­да́­тай­ством ко проще́нию се­го́ гре́ш­на­го и заблу́ждшагося, та́­ко и ны́­не не пре́­зри мо­ле́­ния нас, не­до­сто́й­ных ра­бо́в Тво­и́х, и умо­ли́ Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га на́­ше­го, да и всем нам, с ве́­рою и уми­ле́­нием покланя́ющимся пред цель­бо­но́с­ным о́б­ра­зом Тво­и́м, да́­ру­ет неча́янную по коего́ждо потре́бе ра́­дость: гре́шником, погря́зшим во глубине́ зол и страс­те́й,— вседе́йственное вразумле́ние, по­кая́­ние и спа­се́­ние; су́­щим в ско́р­бех и пе­ча́­лех — уте­ше́­ние; обрета́ющимся в бе­да́х и озлобле́ниих — соверше́нное сих избы́тие; малоду́шным и ненаде́ждным — на­де́ж­ду и терпе́ние; в ра́­дос­ти и изоби́лии живу́щим — непреста́нное Благоде́телю Бо́гу благодаре́ние; бе́д­ствую­щим — ми­ло­се́р­дие; су́­щим в бо­ле́з­ни и долгонеду́жии и оста́вленным врача́ми — неча́емое ис­це­ле́­ние и укреп­ле́­ние; ижди́вшим от не­ду́­га ум — ума́ возвраще́ние и обновле́ние; отходя́щим в ве́ч­ную и несконча́емую жизнь — па́­мять сме́рт­ную, умиле́ние и сокруше́ние о гре­се́х, дух бодр и твер­дую на ми­ло­се́р­дие Судии́ на­де́ж­ду. О, Гос­по­же́ Пре­свя­та́я! Уми­ло­се́р­ди­ся ко всем, чту́­щим все­чест­но́е и́мя Твое́, и всем яви́ всемо́щный по­кро́в Твой и за­ступ­ле́­ние; во бла­го­че́с­тии, чис­то­те́ и честне́м жи́тельстве пребыва́ющия до после́дняго их сконча́ния во бла́­гос­ти соблюди́; злы́я бла́ги со­тво­ри́; заблу́ждшия на путь пра́вый наста́ви; вся́кому де́лу благо́му и Сы́­ну Тво­ему́ уго́дному споспешеству́й; вся́­кое де́ло зло́е и богопроти́вное разруши́; в недоуме́нии и тру́дных и опа́сных об­стоя́­ни­их обрета́ющимся незри́мую по́­мощь и вразумле́ние с Не­бе­се́ низпосли́; от ис­ку­ше́­ний, собла́знов и по­ги́­бе­ли спа­си́; от всех злых че­ло­ве́к и от вра­го́в ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых защити́ и со­хра­ни́; пла́вающим спла́вай; путеше́ствующим спутеше́ствуй; су́­щим в нужде́ и гла́де бу́­ди Пита́тельница; неиму́щим кро́ва и приста́нища бу́­ди по­кро́в и при­бе́­жи­ще; наги́м по­да́ждь оде­я́ние; оби́димым и непра́ведно гони́мым — за­ступ­ле́­ние; клевету́, поноше́ние и ху­ле́­ние терпя́щия незри́мо оправда́й; клеветники́ и хули́тели пред все́­ми обличи́; ожесточе́нно вражду́ющим неча́емое по­да́ждь при­ми­ре́­ние, и всем нам друг ко дру́гу лю­бо́вь, мир и бла­го­че́с­тие и здра́­вие с долгоде́нствием.

Супру́жества в любви́ и единомы́слии со­хра­ни́; супру́ги, во вражде́ и разделе́нии су́щия, умири́, соедини́ я друг ко дру́гу и по­ло­жи́ им сою́з люб­ве́ неразруши́мый; ма́терем, де́ти родя́щим, ско́­рое по­да́ждь разреше́ние; младе́нцы воспита́й; ю́ныя уцелому́дри, от­ве́р­зи им ум к восприя́тию вся́­ка­го поле́знаго уче́ния, стра́ху Бо́­жию, воздержа́нию и трудолю́бию наста́ви; от дома́шния бра́­ни и вражды́ единокро́вных ми́­ром и лю­бо́­вию огради́. Безма́терних си­ро́т бу́­ди Ма́­терь, от вся́­ка­го поро́ка и скве́р­ны от­вра­ти́ я и все­му́ благо́му и Богоуго́дному нау­чи́, прельще́нныя же и во грех и нечистоту́ па́дшия, скве́рну греха́ отъя́вши, из бе́зд­ны по­ги́­бе­ли изведи́. Вдов бу́­ди Уте́шительница и По­мо́щ­ни­ца, ста́­рос­ти бу́­ди жезл, от внеза́пныя сме́р­ти без по­кая́­ния всех нас из­ба́­ви, и всем нам хри­сти­а́н­скую кон­чи́­ну жи­во­та́ на́­ше­го, без­бо­ле́з­нен­ну, не­пос­ты́д­ну, ми́­рну и до́б­рый отве́т на стра́шнем Суди́щи Христо́ве да́­руй. Преста́вльшияся в ве́­ре и по­кая́­нии от жи­тия́ се­го́ со А́н­ге­лы и все́­ми свя­ты́­ми жи́ти со­тво­ри́, сконча́вшимся внеза́пною сме́р­тию ми́­ло­сти­ва бы­ти Сы́­на Тво­его́ умо­ли́, и о всех усо́пших, и́же не и́мут сро́дников, о упокое́нии их Сы́­на Тво­его́ умоля́ющих, Сама́ бу́­ди непреста́нная и те́плая Моли́твенница и Хода́таица, да вси на Не­бе­си́ и на зем­ли́ ве́дят Тя, я́ко тве́р­дую и непосты́дную Предста́тельницу ро́­да хри­сти­а́н­ска­го, и, ве́­ду­ще, сла́вят Тя и То­бо́ю Сы́­на Тво­его́, со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м и Единосу́щным Его́ Ду́­хом, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

-2

22 ДЕКАБРЯ, ВТОРНИК. ВОСПОМИНАНИЕ ЗАЧАТИЯ ПРАВЕДНОЙ АННОЮ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

Этот праздник полагает начало чреде Богородичных праздников, посвящённых земной жизни Царицы Небесной, завершает которую славное Ея Успение.

Празднование воспоминания Зачатия праведной Анною установлено Церковью не позднее VII века, когда преподобный Андрей Критский написал к нему канон и беседу.

В основе праздника — веселие и утешение престарелых супругов-праведников Иоакима и Анны, вымоливших у Бога долгожданное чадо и ставших родителями Преблагословенной Девы Марии, Которой благословились все племена земные и пришло спасение всему миру. День Зачатия отнесён к 22 декабря, за 9 месяцев до дня Рождества Богородицы, когда достойнейшие праведники стали счастливыми родителями, а всё человечество обрело долгожданную надежду на спасение.

Вспоминая Зачатие и Рождество Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии от престарелых родителей Иоакима и Анны, долгие годы страдавших бесплодием, мы молим Божию Матерь избавить нас от бесплодия духовного, и соделать наши заматоревшие во грехах и суете житейской сердца плодоносными Богу.

Имя «Анна» по-еврейски переводится как «милость», «благодать». В этот день также празднуется ещё одна святая женщина с этим именем, жившая задолго до праведной Анны, матери Пресвятой Богородицы. Это пророчица Анна, мать пророка Самуила.

Также, как и праведная Анна, она долгие годы была бездетна, но безропотно с непреложным упованием на Бога возносила к Нему пламенно-сердечные молитвы о даровании сына. При этом пророчица Анна дала обет принести его на служение Богу. Молитва смиренной праведницы была услышана и исполнена, а благодарственная песнь пророчицы Анны за разрешение своего неплодства воспоминается теперь на каждом вечернем богослужении, во время утрени — на третьей песне канона.

Имя её первенца — Самуила (по-древнегречески Шемуэ́ль) означает «выпрошенный» или «Бог услышал».

Сайт Свято-Успенской Святогорской Лавры

Подать записку о здравии и о упокоении

Реквизиты для пожертвований

Подписывайтесь на наш канал

© Свято-Успенская Святогорская Лавра, 2021 г.