Жахонга машхур Дейли Мейл ахборот агентлигининг 2018 йил 22 март кунги маълумотларига караганда Таиланд авиакомпаниялари семиз аникроги жуда семиз кишиларга бизнес классда парвоз килишни таъкиклаб куйди. Бунга эса асосий сабаб хавфсизлик камарининг узунлигини етмаслиги ва самолет бортидаги уриндикнинг уларга мослаб ишлаб чикарилмаганлиги экан. Бирок эконом класс учун бу талаблар хали кучга кирганича йук яъни семиз кишилар эконом классда парвоз килиши мумкин. Семиз кишиларни ку тушунса булади аммо уларнинг енига эмизикли боласи булган аелларнинг кушилгани таиланд авиакомпаниясининг барча мижозларини каттик ранжитди. Бу хакида улар бир эмас бир неча бора авиакомпанияга шикоят билан мурожат килишди. Нима эмиш эмизикли боласи булган аел бизнес классда енидаги йуловчига халакит берармиш ва у хам хавфсизлик камарини така олмасмиш. Тугриси бунга биз хам бироз хайрон колдик. Худди бошка бировлар тугри вояга етган холда дунега келгандай.
Бу маъулмот сизни бироз кулишга мажбур килишига ишонамиз. Голландиянинг Transavia Airlines авиакомпаниясига карашли булган самолет 2018 йилинг 18 феврал куни Дубайдан Амстердамга парвоз килади. Аммо ушбу парвоз самолет бортида фавкулотда холат кузатилгани сабабли Венага кундирилади. Самолетнинг фавкулотда кундирилишига эса диккат килинг бир йуловчини парвоз давомида самолетдаги об хавони бузишдан тухтамаганлиги сабаб булган. Бу хакида яъни самолетдаги об хавонинг бузилиб кетиши хакида унлаб йуловчилар капитанга шикоят килишади. Капитаннинг уша йуловчига об хавони бузишни тухтатинг деб елворишига карамай у уз ишида давом этади ва натижада самолет Амстердамга етиб борлмай Венада кундирилади. Энди энг кизиги. Об хавони бузганликда айбланиб бир эмас икки эмас туртта йуловчи самолетдан тушириб колиб Венада сурок килинади ва кейин улар уйларига куйиб юборилади. Негаки самолет у егда турсин бошка жойда хам об хавони бузиш жиноят саналмайди.
Биринчи йуловчи ташувчи самолетларда уриндиклар вазифасини оддий стуллар бажарган ва табийки уларда завфсизлик камарлари мавжуд булмаган. Улар сиз хозир экранингизда куриб тургандай куринишда жойлаштирилган. Энг кизик томони шундаки учувчилар билан йуловчилар уртасида хеч кандай девор еки тусик булган эмас. 1934 йилга келиб эса самолетларнинг ичидаги уриндиклар махкамланган ва учувчилар билан йуловчилар уртасида девор пайдо килинган. Бу эса уз навбатида хеч кимнинг учувчиларга парвоз давомида халакит бермаслигини таъминлаган. 1938 йилда авиация сохасида аникроги фукаролар авиациясида кутилмаган узгариш руй берган. Буюк Британияга карашли булган авиакомпанияларнинг самолетларида диккат килинг хозирги поездлардаги каби купелар ишлаб чикилган ва унда йуловчилар бемалол парвоз давомида ухлаб кетишлари мумкин булган. Негаки уша пайтларда узок мамлакатларга булган парвозлар масалан Австралияга етиб бориш 11 кунни ташкил килган экан. 1938 йилларда европа авиакомпаниялари австралияга учиб бориш учун йулда тухтаб самолетни албатта таъмирлаб кейин парвозда давом этишган. Шунинг учун хам уша пайтларда самолетларда етокхоналарга эхтеж пайдо булган экан.