Статьи
8 часов назад
ПРОЛОГ на день (20 мая) Па́мять свята́го му́ченика Фалале́я Стихи́: Врачу́ посе́чену бы́вшу Фалале́ю, Бысть бы́лие ко отреше́нию вся́кой стра́сти. Сей бя́ше при Нумериа́не царе́, нарица́емь от Лива́на. Отца́ Верики́я, и Ромили́и ма́тери сын, во уче́нии быв враче́встей хи́трости. И ят бысть в Наза́рве вторы́я Килики́йския епа́рхии, в Елеони́и кры́яся. И приведе́н к Фео́дору кня́зю. И я́ко не поко́ршуся ему́ е́же пожре́ти и́долом, повеле́ проверте́ти но́зе его́, и у́жи стремгла́в того́ пове́сити. Слуга́м же удержа́стася о́чи боже́ственою си́лою, и вме́сто свята́го дре́во проверте́вше пове́сиша. И сего́ ра́ди бие́ни бы́шя кня́зем, мня́щу я́ко руга́ются ему́. И́же и два от них Алекса́ндр и Асте́рий, пресла́вное чу́до ви́девша ве́роваста во Христа́, и́же мече́м главы́ и́ма отсеко́ша. В недоуме́нии же быв иге́мон, и восхоте́ сам проверте́ти гле́зна свято́му. Да внегда́ хотя́ше воста́ти со стола́, приле́пнуша за́дняя его́ ко столу́, и не возмо́же воста́ти. Его́же ви́дев святы́й и поми́ловав, помоли́ся, и сотвори́ его́ со стола́ воста́ти. О такове́м же чудеси́ мно́гим ве́ровавшым во Христа́. Мучи́тель же пребы́сть жестоку́я неве́рием, и нача́т верте́ти гле́зна его́, и а́бие усхо́ста ру́це ему́. И па́ки получи́ цельбу́ от свята́го. Посе́м повеле́ша воврещи́ его́ в мо́ре, и изы́де неврежде́н, нося́ белу́ оде́жду. Пото́м звере́м на суди́щи вдан бысть, и па́ки невреди́м быв. И во Еде́се Егеа́дстем гра́де мече́м главу́ его́ отсеко́ша. Соверша́ет же ся собо́р его́ в муче́нии его́, су́щем внутрь свята́го му́ченика Агафони́ка. Церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
17 часов назад
ПРОЛОГ на день (19 мая) Сло́во к судия́м е́же пра́во суди́ти Разумева́й и пра́во суди́, и пра́ведно разслу́шивай. Неудо́бь ти мзды приима́ти. Не оправда́й непра́веднаго, а́ще и друг ти есть. И не оби́ди пра́веднаго, я́ко Бо́жий суд и́стинен есть. А́ще и брат ти есть, не оправда́й его́, и пра́ваго не осуди́ вино́ю. Огнь бо от Бо́га прихо́дит на дом кри́во судя́щых. И слез ра́ди пра́вых, сме́ртию зло́ю порази́т, и ча́да их в плен расточи́т. Са́ми же по сме́рти в му́ку осуже́ни бу́дут, пра́ведным судо́м Бо́жиим, егда́ прии́дет обнови́ти зе́млю. Сего́ помяну́в убо́йся, и не прие́мли клеветы́ тай ше́пчущых. Не яри́ся на непови́ннаго, ни я́ростию распала́йся судя́. Си́ра и вдови́цы не порабо́ти вино́ю прода́ния, ни горди́ся са́ном вла́сти своея́, от Бо́га бо дана́ ти есть. Церковнославянский текст (Источник: Пролог)
1 день назад
ПРОЛОГ на день (19 мая) Па́мять свята́го священному́ченика Патрики́я епи́скопа Пруси́йскаго и и́же с ним, Ака́кия, Мена́ндра, и Полие́на Стихи́: Принесе́ Патрики́е посе́чен сла́ву, Па́че сла́вы вся́каго ро́да оте́ческаго: Добро́те приобщи́ся Ака́кие коне́чней, Страда́льческое бо сие́ тебе́ мечь: Полие́н и Мена́ндр посе́чении, Мно́гим похвала́м сподо́бишася досто́йно: В девятьнадеся́тый Патрики́я мечь посече́. Святы́й Патрики́й бя́ше епи́скоп Пруси́йский. И Христо́вы же ра́ди ве́ры при́зван, предста́ Иулиа́ну ипа́тику. Ипа́тику же вельми́ вопроша́ти его́ наче́ншу, и о те́плых вода́х наче́н бесе́довати, я́ко тече́ние им по́мощию бого́в возваря́ется, и подая́ния ра́ди челове́ческаго истека́ют. Святы́й же му́ченик отвеща́: «Подая́ния ра́ди у́бо челове́ческаго те́плыя исхо́дят во́ды я́коже ты глаго́леши. Си́лою же Го́спода моего́ Иису́са Христа́, учени́вшаго ме́ста, о́во благи́х испо́лнено, иде́же пра́веднии почива́ют. Друго́е же тмы и огня́, иде́же гре́шницы осу́ждени бу́дут по воскресе́нии ме́ртвых. Я́ко у́бо огнь по всей тва́ри положи́л Бог, и други́м стихи́ям примеси́л, есть же и превы́ше тве́рди огнь и вода́. Суть же и под земле́ю отку́ду истека́ют исто́чницы. Да и́же приближа́ются ко огню́, теплы́ суть. А и́же дале́че отстоя́т, студены́ суть. И я́ко у́бо под земле́ю му́ка есть душа́м гре́шных... Полный церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
ПРОЛОГ на день (18 мая) Сло́во свята́го Ефре́ма ка́ко досто́ит со вся́цем прилежа́нием чести́ святы́я кни́ги Бра́те, егда́ на́йдет на тя лука́вый по́мысл, извлецы́ си мечь, е́же есть помяни́ страх Бо́жий, и посече́ши всю си́лу вра́жию. И в трубы́ ме́сто, име́й боже́ственыя кни́ги. Яце́м же о́бразом труба́ вопию́щи созыва́ет во́ины, та́ко и святы́я кни́ги вопию́ща на́ми, собира́ют по́мыслы на страх Бо́жий. И па́ки, яце́м же о́бразом труба́ вопию́щи во вре́мя ра́ти, воста́вит но́ваго неве́гласа прилежа́ти на супроти́внаго, та́ко и боже́ственыя кни́ги воста́вят прилежа́ти на благо́е, и укрепя́т тя на стра́сти. Те́мже бра́те мой понужда́й себе́ ча́сто почита́ти я́, я́ко да соберу́т ти по́мыслы, я́же расточа́ет враг свои́м злоко́знием. Воспряни́ возлю́блениче, воспряни́ изве́стно, потщи́ся при́сно чте́ниих прилежа́ти, да тя науча́т ка́ко подоба́ет избежа́ти се́ти вра́жия, и пости́гнути ве́чную жизнь. Воставля́ет бо и вразумля́ет ума́ прельще́на почита́ние боже́ственых книг, и да́рует ему́ ра́зум к Бо́гу. Пи́шет бо: «Упраздни́теся и разуме́йте, я́ко Аз есмь Бог». Слы́ши бра́те мой, я́ко ра́зум Бо́жий прие́млет, пра́зднуяй в Бо́жиих кни́гах и́стинным се́рдцем. Те́мже бра́те не лени́ся о души́ свое́й, но пра́зднуй чте́нием и моли́твами, я́ко просвети́т ти по́мысл и бу́деши соверше́н, и весь цел. Дух бо Святы́й есть глаго́ляй ти. Бу́ди я́коже еле́нь жада́я и жела́я приити́ на исто́чники водны́я, е́же есть на боже́ственыя кни́ги. Я́ко да испие́ши от них, и угаси́т ти жа́жду распала́ющую тя страстьми́. Не ве́сте ли люби́мицы мои́, я́ко на брак Сы́на Своего́ возва́л ны есть Царь ца́рствующым и Госпо́дь госпо́дствующым. Что у́бо лени́мся и не потщи́мся оде́жды чи́сты стяжа́ти, и свещи́ све́тлы, и ма́сло в сосу́дех на́шых?.. Полный церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
ПРОЛОГ на день (18 мая) Па́мять свята́го му́ченика Феодо́та, и́же во Анки́ре, и святы́х седми́ дев Стихи́: Человекоя́дца слуг, глаго́лю во́лки, Феодо́тово те́ло строга́нием снедо́ша: Во езе́ро седми́м жена́м, Ра́дуются жития́ мимотеку́щаго изше́дше. Сия́ святы́я де́вы, и се́дмеро му́чениц, и́хже имена́ сия́ суть Теку́са, Алекса́ндра, Клавди́я, Фаи́на, Евфраси́я, Матро́на, Иу́лия, бя́ху от Анки́ры Гала́тския. Святы́й же Феодо́т жене́ приобщи́вся, и́же о тоя́ прихо́де благоче́стию прилежа́. О́бразом купе́ческим жи́то купу́я, и хле́бы меся́ Бо́гу приноша́ше, и тре́бующым подава́ше, повеле́ния ра́ди кня́зя Феоте́кна ме́рзскаго, от идоложе́ртвеных покропля́ти, и́же на пи́щу христиа́ном угото́ванная. Но и в темни́цах входя́ и держи́мых ве́рных потвержа́ше, и тем подава́ше пи́щу. Прилучи́ся не́когда улучи́ти, у нарече́ния седмию́ деви́ц, я́же еди́на нарица́шеся Теку́са. Я́же приведены́ бы́ша ко кня́зю, и не хотя́щим им пожре́ти, вда́ни бы́ша в под смех. И Христо́вою благода́тию сохране́ни бы́ша без тли. Та́же ка́мение на них навяза́вше, и в глубину́ е́зера вве́ржени бы́шя. И́хже святы́я мо́щи христиа́не взе́мше че́стне погребо́ша. Пото́м же оклевета́н бысть и Феодо́т, и явле́на себе́ и́щущым показа́. Предста́ Феоте́кну кня́зю, испове́дав Бо́га бы́ти рек. Тем пове́шен быв и стро́ган, и соль со о́цтом раство́рше по стро́ганым удесе́м его́ возлия́ша. И та́ко ме́чное прии́м посече́ние. Мо́щи же святы́х дев беззако́нный князь изъе́м, огню́ предаде́. Церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
ПРОЛОГ на день (17 мая) Па́мять святы́х апо́стол от седми́десяти Андрони́ка, и и́же с ним Стихи́: Язы́ки до ты́сящи Андрони́к наказа́, Ко Христу́ прии́де, Призыва́ющему к све́ту язы́ки: Иу́ния у́мре ма́ия ме́сяца, И́же пе́рвый есть вхо́да иу́ниева: В седмьна́десятый положе́н бысть Андрони́к во гро́бе. Сей Христо́в му́ченик и апо́стол, всю вселе́нную я́ко не́кий крила́т обте́к, пре́лесть от основа́ния исто́рже, Христа́ пропове́дая. Име́я же спосле́дницу преди́вную Иу́нию, ми́ру уже́ соумира́юще, и Христу́ Еди́ному живу́ще. Тем мно́гия к богоразу́мию привле́кше. И́дольския же до́мы разврати́ша, и це́ркви повсю́де боже́ственыя созда́вше, и ду́хи нечи́стыя от челове́к прогна́вше, и стра́сти неду́жныя уврачева́вше, о́бщим до́лгом я́ко челове́цы естество́м су́ще преста́вишася. Сих и вели́кий Па́вел в ри́мстей еписто́лии воспомина́ет: «Целу́йте Андро́ника и Иу́нию». Церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
ПРОЛОГ на день (16 мая) Сло́во о а́вве Фео́доре Пове́да нам не́кто от оте́ц о а́вве Фео́доре. Я́ко приидо́х к нему́ во вре́мя ю́жно, и обрето́х его́ сдра́но одея́ние нося́ща, и пе́рси его́ бя́ху на́ги, и ку́коль его́ спреди́. И се не́кто миряни́н прии́де ви́дети его́, и толкну́вшу ему́, изы́де ста́рец отвори́ти, и срет его́ се́де, и во врате́х нача́ глаго́лати ему́. И взях кома́т са́рян, и покры́х ра́мяне его́. Ста́рец же просте́р ру́ку, отметну́ и́. И я́ко отъи́де миряни́н, рех ему́: «А́вво что се сотвори́, прии́де челове́к по́льзоватися ли, или́ соблазни́тися?». И рече́ ми ста́рец: «Что глаго́леши а́вво, еще́ челове́ком рабо́таем. Сотвори́хом у́бо е́же бысть потре́бно, про́чее же ми́мо и́де. Хотя́й по́льзоватися, да по́льзуется. Хотя́й же соблазни́тися, да соблажня́ется. Аз у́бо я́коже обря́щуся, та́ко срета́ю». Поручи́ же ученику́ своему́ глаго́ля: «А́ще кто прии́дет ви́дети мя хотя́, не рцы ему́ не́кое челове́ческо, но а́ще ям, рцы ему́ яст, а́щели сплю, рцы спит. И и́но е́же а́ще что творю́, рцы ему́ та́кожде». Церковнославянский текст (Источник: Пролог)
ПРОЛОГ на день (16 мая) Па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Фео́дора Освяще́ннаго, ученика́ свято́му Пахо́мию Стихи́: Послушли́ваго до сме́рти обре́л еси́ послуша́нием, о́тче, Де́йствием бо Фео́доре обре́те зва́ние Освяще́ния: В шестнадеся́тый к ве́чным оби́телем взят бысть Фео́дор. Сей преподо́бный Фео́дор бе от еги́петских стран, сын христиа́ну роди́телю. Четы́рех на́десяте лет сый отве́ржеся ми́ра, и прии́де в монасты́рь Хио́нов в Тавениси́и, к Пахо́мию Вели́кому, пла́чася вельми́, и слеза́ми омака́я си лице́ о гресе́х. И ви́дех и́ Пахо́мий глаго́ла ему́: «Не пла́чи ча́до, и аз бо гре́шен есмь». И се рек прия́ его́ во о́бщество. И бе проходя́ в доброде́телех. Посто́м бо и бде́нием, и ча́стою моли́твою преспева́ше. Зря же его́ све́тлое поще́ние Пахо́мий, зело́ его́ возлюби́, и положи́ в се́рдцы свое́м, я́ко хо́щет бы́ти сосу́д Свята́го Ду́ха. Слы́шавши же ма́ти его́ я́ко та́мо пребы́вает прии́де к нему́ в монасты́рь прине́сши посла́ния от епи́скоп, веля́ще ей отда́ти свое́ ча́до. Я́же укло́ньшися вблиз су́щий монасты́рь же́нский, и посла́ посла́ния Пахо́мию, моля́щися повеле́ти ей ви́дети сы́на. Пахо́мий же призва́ Фео́дора, и глаго́ла ему́: «Слы́шах ча́до, я́ко ма́ти твоя́ прии́де зде ви́дети тя хотя́щи, и посла́ния нам принесе́. Иди́ у́бо и извести́ся ей». Рече́ же ему́ Фео́дор: «Возвести́ ми о́тче, я́ко а́ще ея́ ви́жу по таково́му ра́зуму, не истя́зан ли бу́ду от Го́спода в день Стра́шный, я́ко оста́вль тоя́ па́ки в претыка́ние бра́тии, бесе́дуя к ней?». Рече́ же ему́ Пахо́мий: «А́ще усмотри́л еси́ ча́до неполе́зно се бы́ти, аз не понужда́ю тя изы́ти к ней»... Полный церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
5 дней назад
РЕЗУЛЬТАТЫ РАБОТЫ ◉ [Извод]: Пяток третией седмицы по Пасце, по 2-м стихословии (Толкова́ние и́же во святы́х отца́ на́шего Иоа́нна, архиепи́скопа Константи́ня гра́да, Златоу́стаго, сло́во два́десять девя́тое: Изы́де же во иудейскую зе́млю, Сам и ученицы́ Его́, и та́мо пребыва́ше с ни́ми и креща́ше:) Ничто́же и́стинны я́вственнейше и крепча́йше бу́дет у́бо, я́коже лжи ничто́же немощне́йше, а́ще и безчи́слеными покрове́ньми спокрыва́ется. - удо́бь уловля́ема бо, и си́це быва́ет и истека́ет удо́бне. И́стинна же обнажена́ предлежи́т всем, хотя́щим ея́ красоту́ созира́ти; и ниже́ утаи́тися хо́щет, ниже́ беды́ убоя́ся, ни наве́товав трепе́щет, ни сла́вы жела́ет я́же от мно́гих, ни ино́му не́коему челове́ческих есть пови́нна, но всех стои́т вы́шши, прие́млющи у́бо безчи́сленныя наве́ты, пребыва́ющи же неодолева́ема, и и́же к ней прибега́ющих я́коже во утвержде́нней стене́ храня́щи вели́чеством своея́ си́лы, и та́йныя у́бо отвраща́ющи захоже́ния, всем же на среду́ предлага́ющи я́же от себе́. Сие́ у́бо и Христо́с Пила́ту бесе́дуя явля́ше, глаго́ля: «Аз всегда́ дерзнове́нием учи́х и в та́йне глаго́лах ничто́же». Сие́ и тогда́ рече́, и ны́не соде́ла. Ева́нгелие: По сих бо рече́ изы́де во иуде́йскую зе́млю Сам и ученицы́ Его́, и та́мо пребыва́ше и креща́ше. Бе же Иоа́нн крестя́ во Ено́не, близ Сали́ма, зане́ во́ды мно́ги бе́ша та́мо: и прихожда́ху, и креща́хуся. Толкова́ние: В пра́здники у́бо во град восхожда́ше, я́ко бы на среду́ им предложи́ти догма́ты и ю́же от чуде́с по́льзу. А по е́же разреши́тися пра́здником, на Иорд́ан мно́жицею идя́ше, поне́же и зде мно́зи стека́хуся... Полный церковнославянский текст (Источник: Беседы Иоанна Златоуста на Евангелие от Иоанна) Русский текст
5 дней назад
ПРОЛОГ на день (15 мая) Убие́ние благове́рнаго царе́вича Дими́трия У́глецкаго, и Моско́вскаго, и всея́ Руси́и чудотво́рца. И о принесе́нии честны́х моще́й его́, от гра́да У́глеча в ца́рствующих град Москву́ Сей благове́рный царе́вич Дими́трий, роди́ся от благочести́ваго ко́рене царя́ Иоа́нна, содержа́теля Ру́сския земли́, и́же от А́вгуста Ри́мскаго ке́саря ко́рене изше́дша. И ца́рствовавшу ему́ в пе́рвом сте осмори́чныя ты́сящи лет, от созда́ния ми́ра. И дово́льна ле́та жи́вшу, и ски́петры вели́каго господа́рства держа́вшу. И по Бо́жию изволе́нию, по о́бщему естеству́ челове́чу от жития́ сего́ преста́вльшуся, и в ве́чныя оби́тели отше́дшу. Сему́ же сы́ну его́ царе́вичу Дими́трию, по́сле отца́ своего́ ма́лу су́щу оста́вшуся, от рожде́ния своего́, ле́та еди́наго и пол. И прие́млет ца́рство по отце́ свое́м царе́ Иоа́нне сре́дний сын его́ царе́вич Фео́дор. И бысть царь кро́ток, и благочести́в и тепл ве́рою к Бо́гу, и вы́ну к Нему́ моли́твы своя́ творя́, о душе́вном свое́м спасе́нии, и о земно́м строе́нии, дабы́ душе́вное его́ благоро́дство бы́ло неповре́дно и ца́рство его́ ми́рно, и безмяте́жно, и по рече́нному вся такова́я соде́яшася. И даде́ бра́ту своему́ царе́вичу Дими́трию, во уде́л град У́глеч, да пребыва́ет та́мо и с ро́ждшею свое́ю: я́коже и бысть. И пребыва́ющу ему́ та́мо, в том уде́льном свое́м гра́де У́глече по осмоле́тному во́зрасту. И за́висти ра́ди сопроти́внаго, и властолю́бия челове́ческаго злохи́трым умышле́нием, и повеле́нием убие́н быва́ет от раба́ своего́, и властолю́бца Бори́са. И́же у́бо и сам пострада́, и всем лю́дем вели́ку тщету́ припода́... Полный церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
5 дней назад
ПРОЛОГ на день (15 мая) Па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Пахо́мия Вели́каго. Стихи́: Пахо́мие истончи́ страсть плотску́ю, Душе́вный тук собра́ преди́ ше́ствия: В пятнадеся́тый Пахо́мия ме́ртва поя́ша. Преподо́бный оте́ц наш Пахо́мий, бя́ше от Еги́пта, Фиваи́ды до́льния, во времена́ Константи́на вели́каго царя́. Бя́ше же сын роди́телей кла́няющыхся и чту́щых и́долы. С ни́миже иды́й в це́рковь и́дольскую, слы́ша ю́ношу к роди́телем его́ ре́кша: «Возми́те бого́в на́шых врага́ отсю́де, и прожени́те и́». И бе́су же у́бо я́коже обы́чай бя́ше ему́же же́ртвы приноша́ху, проуве́девшу бу́дущую свято́му доброде́тель. И егда́ от вина́ же́ртвенаго пив преподо́бный, а́бие изблева́ его́. Приспе́вшу же к во́зрасту, вои́нскому сослове́сию учине́н быв. И вма́ле во́инство оста́вль, отъи́де в го́рнюю Фиваи́ду. И а́бие тогда́ восприя́т и́же во Христа́ креще́ние. И во и́ноческое житие́ облече́ся, и к пусты́ни потече́, иде́же по не́которому воображе́нию совхо́дному, свы́ше ему́ глас до́йде, иде́же пребыва́лищу ме́сто объяви́. И мно́жеству и́нок к нему́ сше́дшымся, потче́ монасты́рь. В то же вре́мя я́ко мно́гим сте́кшымся, прии́де и Фео́дор Освяще́нный, и бысть ему́ учени́к: и поревнова́ е́же по доброде́тели житию́ его́, и в чудесе́х его́ просия́. И толи́ко в безстра́стие возведе́ себе́ к боговиде́нию, я́ко и возше́ствия блаже́нных душа́ мы́слено прозира́я, и да́льняя я́ко бли́жняя ви́дети, и о бу́дущых веща́ти... Полный церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст
6 дней назад
ПРОЛОГ на день (14 мая) Преставле́ние свята́го блаже́ннаго Иси́дора и́же Христа́ ра́ди уро́диваго, нарица́емаго Твердисло́ва, Росто́вскаго чудотво́рца Сей блаже́нный я́коже пове́дают не́цыи за́падных стран бя́ше, лати́нскаго язы́ка, земли́ же неме́цкия рожде́ние име́ и воспита́ние; от сла́вна и бога́та ро́да бе я́коже глаго́лют, от месте́рскаго. И возненави́дев богоме́рзую оте́ческую пре́лесть, ве́ру лати́нскую, возлюби́ же и́стинную на́шу христиа́нскую ве́ру правосла́вную. Посе́м утаи́вся всех, изы́де из дому́ своего́. И ма́ло отше́д, и от риз совлече́ся, и прие́м уро́дственое е́же Христа́ ра́ди бу́йственое житие́, я́коже мни́мо челове́ки. И та́ко от земли́ и от оте́чества своего́ отъи́де, и к восто́чным страна́м по́йде, взыска́ти дре́вле погубле́наго оте́чества. И мно́гу доса́ду блаже́ный и укоре́ние прие́м от безу́мных челове́к и бие́ние, и я́ко уро́д вменя́емь и́ми и безу́мен. И ве́лие терпе́ние показа́ от сту́дени зи́мния и от ва́ра со́лнечнаго, в день я́ко уро́д хожда́ше, в нощи́ же непреста́нно моли́тву к Бо́гу возсыла́ше. И пла́чася глаго́лаше в себе́: «О́ Иси́доре, мно́гими скорбьми́ подоба́ет ти вни́ти в Ца́рство небе́сное. Ну́жно бо есть, и ну́жницы восхища́ют Е́». И си́ми словесы́ утеша́яся блаже́нный, и та́ко от гра́да во град прехожда́ше, до́ндеже сла́внаго и многонаро́днаго града Росто́ва дости́же. И ту произволя́ет блаже́нный жи́тельствовати. Вси же мня́ху его́ я́ко уро́да, и ум погуби́вша, и мно́го досажде́ние и укоре́ние и ра́ны дая́ху ему́. Блаже́нный же я́ко в чужде́м телеси́ все со благодаре́нием терпя́ше, и ника́коже зла досади́телем воздава́ше. Но то́кмо во уме́ свое́м глаго́лаше к Бо́гу: «Го́споди, не поста́ви им во грех сего́»... Полный церковнославянский текст (Источник: Пролог) Русский текст